Ik kan er veel over vinden, maar dit net niet > Ik ben van plan om na mijn bevallingsverlof het ouderschapsverlof in te zetten. Nu is er een grote kans dat ik na mijn zwangerschap een stuk verder weg verhuis en mijn baan t.z.t. opzeg, dus wil ik het proberen in delen op te nemen want; "Heeft u uw ouderschapsverlof in 1 keer opgenomen en verandert u in de tussentijd van werkgever? Dan vervalt de rest van uw verlof". Dit wil ik natuurlijk niet. Het is me duidelijk dat dit opdelen in maximaal 6 delen mag van minimaal 1 maand, maar moet er tussen die delen ook een min. periode zitten of mogen deze delen elkaar wel aansluitend opvolgen? En vraag ik alle delen dan in 1x aan met kennisgeving van de periodes of doe ik dat per deel? (Ik weet dat je dit uiterlijk 2 maanden voorafgaand aan de op te nemen periode moet aanvragen). Hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag, bedankt alvast!
Volgens mij hoeft er niet een bepaalde tijd tussen te zitten. Het mag zelfs aansluiten als bijv. De wijziging bestaat uit ander dagen of meer of minder uren per week. Vraag het wel na bij je huidige werkgever wat de afspraken zijn. Nav een topic hier en uitspraken van mijn collega's heb ik laatst ook navraaggedaan en kwam er achter dat het bij ons iets anders werkt. Wij krijgen de eerste 50% deels vergoed, maar daar staat wel tegenover dat we die 50% in 1 keer aan moeten vragen. Mag wel in delen opgesplitst worden, maar de aanvraag moet dus wel in 1 keer. En de overige 50% kan ik dan later (in delen) aanvragen als ik wil. Vind het zelf een beetje vaag en ga nog eens elders navragen of dit zo wel juridisch juist is, maar voor nu ga ik er maar even vanuit dat dit klopt.