Ik ben ruim 23 weken zwanger en sinds anderhalve week heb ik zo'n ontzettende zeurende pijn aan de rechterzijd van m'n buik net onder m'n borst. De VK denkt dat het m'n middenrif is die naar boven geduwd wordt, maar daar ben ik nog niet zo zeker van want het zit aan de buitenzijd van m'n ribben en niet aan de binnenzijde. Ook kreeg ik de tip om geen beugel BH's meer te dragen, ik andere BH aangedaan, ook geen succes. Ook hoorde ik van iemand die veel last van de ribbenkast heeft gehad ivm het maken van ruimte, nu ben ik er gisterenavond wel achtergekomen dat ik ook een beurs gevoel op m'n borstbeen heb? zou het inderdaad kunnen dat ik last van m'n ribbenkast heb? Maar waarom zit het dan maar aan 1 kant en wel rechts? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is het misschien verstandig om morgenochtend anders even een afspraak te maken met een huisarts om er even naar te laten kijken, want ik loop ook al vanaf afgelopen donderdag in de ziektewet omdat ik 's ochtends om een uur of 11.30uur niet meer weet hoe ik moet zitten loppen of staan? het enige wat werkt is zonder BH plat gaan liggen. Wie kan mij raadt geven, please?
Hoi Marjan, En ben je bij je bij je huisarts geweest, wat zei hij? Je hoort inderdaad vaker dat vrouwen tijdens de zwangerschap last hebben van de ribben, dit kan komen door de verweking van het kraakbeen waardoor je een soort hevige spierpijn gevoel kan krijgen omdat er meer beweging ontstaat. Dit kan echter geen kwaad maar is wel heel vervelend. Als je ervoor in de ziektewet zit is het verstandig dit wel even aan je huisarts te laten zien. voor de arbo enz, Groetjes en beterschap! Imke