Kans om ingeleid te worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veertje84, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Bij mij is met 35 weken hoge bloeddruk geconstateerd + suiker.
    Nu heb ik medicatie/dieet gekregen en is alles weer oke.
    Wel moet ik zo'n twee tot drie keer per week terug voor controle (ivm kans op zwangerschapsvergiftiging + groei kindje).

Ik ben nu 37 weken zwanger, en heb het zwaar. Door mijn zware buik, veel pijn in de rug (bewegen is moeilijk, slapen ook).
    Ik wordt er ook gek van, om de hele dag op de bank te zitten. Ik kan er echt niet tegen. Bovendien heb ik ook nog een peuter rondlopen die ik moet verzorgen en die ik ook bezig moet houden.
    Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Ik vraag me vooral af of ik word ik ingeleid?
    Dit is voor mij belangrijke info omdat ik bij mijn eerste ook ingeleid ben, en dit was echt een hel...(alleen maar weeënstormen en geen ontsluiting, en dan kwamen ze het infuus weer even hoger draaien...)

Wat denken jullie?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zolang het goed gaat met het kindje en er geen risico's zijn voor jou, lijkt het me van niet.

Hier was 'het zwaar hebben' tenminste echt geen reden om ingeleid te worden. Nu wilde ik dat ook niet (bekkeninstabiliteit kon nauwelijks meer lopen, harde buiken al weken, sliep nauwelijks), maar de gynaecoloog gaf aan dat er genoeg vrouwen zijn die het om die reden wel willen. Die laatste weken kunnen verrekte zwaar zijn, maar houd nog even vol! Hopelijk begint de bevalling snel spontaan.

Sterkte nog!

3. Bij 37 weken wordt er eigenlijk echt alleen maar ingeleid als het medisch noodzakelijk is. Dus als je inderdaad zwangerschapsvergiftiging hebt of als de kans héél groot is dat het daar binnen een paar dagen op uit zal draaien, of als het om wat voor reden dan ook voor de baby niet goed is om langer te blijven zitten. 'Het zwaar hebben' is in principe geen reden voor inleiden, bij de meeste gynaecologen..

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113

Dit idd.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Nee dat bedoel ik ook echt niet; dat ik omdat ik het lichamelijk zwaar heb ik ingeleid zal worden.
    Ik bedoel vooral ivm de hoge bloeddruk en suiker.
    Het is wel onder controle, maar alleen door de medicatie. Arts zei dat bloeddruk elk moment kan veranderen en de kans op zwangerschapsvergiftiging er toch gewoon is. Ik moet steeds CTG, bloeddrukcontrole en urine laten testen op eiwitten. Daarnaast moet ik de hele dag prikken voor de suiker en die twee keer per week doorbellen.

Ze zijn bang dat er sprake is van een verkapte groei, omdat het lijkt of het kindje goed groeit door de suiker maar de hoge bloeddruk de groei juist kan belemmeren.

Dat ik het lichamelijk zo zwaar heb, komt door mijn enorme buik. Wat weer een gevolg van de suiker is natuurlijk + vocht vasthouden...

In mijn ZH kom ik vooral in aanraking met assistent gynaecologen en die durven niet vaak uitspraken te doen, zonder dit met de gyn besproken te hebben. Dus daar wordt ik niet wijzer van.
    Een verloskundige gaf aan dat het waarschijnlijk wel inleiden wordt, omdat het een te groot risico is om af te wachten tot het weer mis gaat met de bloeddruk, terwijl een kindje vanaf 38 weken volgroeid is.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn schoonzus werd met 38wkn ingeleid vanwege een stijgende bloeddruk (maar nog niet te hoog). Daarnaast had ze veel klachten.

Dus je kan het idd voorleggen natuurlijk!

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik ben ingeleid met 37.4 ik liep al aantal weken met te hoge bloeddruk en de medicatie deed niks. Met hoogste dosering bleef onderdruk 110. Dit was reden om mij met 37.2 op te nemen en 37.4 in te leiden.. Ik denk dat als bloeddruk was gedaald met medicatie dat ze me zeker wel tot 40 weken hadden laten lopen. Succes met de laatste loodjes

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ohja ondanks dat ik 37,4 was had m'n zoontje het er nog niet naar.. Hij heeft eerste 24 uur alleen maar geslapen en wilde dus niet drinken. Vervolgens is hij opgenomen op kinderafdeling en kreeg hij sondevoeding. Hij vertoonde dus eigenlijk wat prematuurgedrag.. Dus met 38 weken is helaas geen garantie dat je kindje er klaar voor is, misschien is hij/zij er pas met 42 weken aan toe en dan is 38 weken wel vroeg.
    Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is hij na 3 dagen zelf gaan drinken

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Denk ook zolang het kindje het goed doet en je de bloeddruk met medicijnen goed kunt houden de kans klein is dat ze je nu met 37 weken al inleiden.. Misschien krijg je wel vaker controles om je extra goed in de gaten te houden .. Tis natuurlijk voor je kleintje het best om zo lang mogelijk bij mama te zitten.. Maar we zijn hier allemaal geen gyn dus er is er maar eentje die je het antwoord kan geven..

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zolang er geen medische noodzaak is om in te leiden, zullen ze dit niet doen, maar geven ze je wellicht wel die keuze. Dus in dat geval is het aan jou en ik snap dat je dat gezien eerdere ervaring niet wil.
    Voor de 38 weken zullen ze dat niet voorstellen.
    Ik kreeg van mijn gyn wel de keuze. Was bijna 38 weken en als ik had gewild had de gyn willen kijken of ik makkelijk inleidbaar was.
    Hoop dat de bevalling zich snel spontaan aandient! Dan is je kindje er waarschijnlijk ook echt klaar voor.

11. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Hangt ook van de situatie af, ik lag al een tijd in het ziekenhuis en ze lieten het steeds maar aan modderen onder het mom van 'elke dag is er een', maar dat heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat het totaal de verkeerde kant op ging. Ik hoor om mij heen dat ze vaak heel erg afwachtend zijn tenzij het echt echt niet meer anders kan. Uiteindelijk zouden ze mij inleiden met 37 weken maar dat heb ik niet gehaald.

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee inleiden zal niet gebeuren! 37 weken is veel te vroeg mits er medische redenen zijn. Ik moest plat liggen vanaf 20 weken verging van de pijn en sliep niet. De vk zei inleiden en de gyn zei zeker weten van niet.
    Tot ik plots zwangerschapsvergiftiging kreeg en dat was wat dat betreft mijn redding.
    Helaas was mijn lichaam totaal niet klaar om te bevallen met alle gevolgen van dien.
    Als het echt ondraagbaar is gaan ze erover nadenken vanaf 39 weken en dit ligt dus echt aan welke gyn je voor je hebt.
    Daarbij inleiden is ook niet alles.

Succes

13. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Oké bedankt voor de reacties, ik merk dat ook hier iedereen wat anders zegt haha :)
    Medische redenen zijn er wel maar de vraag is of dat genoeg is om in te moeten leiden.
    Ik zal morgen afwachten!

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik denk dat het heel erg van de gyn afhangt. Kan je geen gesprek met een gyn aanvragen?

Ik heb vorige zwangerschap 2 weken in het ziekenhuis gelegen ivm zwangerschapsvergiftiging, en ben ingeleid met 36.5. Toen heb ik overigens zelf aangegeven dat ik niet tot de 37 weken wilde wachten, omdat ik me steeds slechter voelde en die 2 dagen maakte 'toch niet uit'. De arts was het toen met me eens.

Vorige week had ik controle en de arts zei heel duidelijk dat als mijn bloeddruk te hoog weer zou worden dat ik ingeleid zou worden. Ze willen niet wachten tot ik weer zwangerschapsvergiftiging zou krijgen. Nu is mijn bloeddruk hoog, maar niet te.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    inleiden doen ze meestal niet, hier wilden ze het wel doen omdat ik overtijd liep, maar achteraf ben ik maar wat blij dat ik natuurlijk kon bevallen, de eerste keer ben ik doorgeleid, dus het begin deed mijn lijf en daarna moest ik aan de opwekkers, ik kan je vertellen dat dat in mijn geval veel heftiger was dan natuurlijk bevallen, ik kreeg niets meer bewust mee en was echt helemaal van de wereld en had een weeënstorm die gelukkig maar 4 uur duurde. nu spreek ik natuurlijk uit mijn ervaring en hoeft het zeker niet bij iedereen te zijn. ik zou in ieder geval aanraden toch te proberen om het je lichaam zelf te laten doen.

16. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik wil je hoe dan ook even een hart onder de riem steken.
    Bij mijn zoontje werd ik ingeleid en dat was ook echt zo'n helse bevalling als waar jij over schrijft en nog erger!!!
    Bij mijn dochtertje donderdag ingeleid en echt een super relaxte bevalling gehad.
    Dus het hoeft echt niet weer een hel te zijn!! Vaak verloopt een tweede bevalling soepeler omdat de weg al gebaand is zeg maar.
    Sterkte iig!

17. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ze doen alleen inleiden als er een medische noodzaak achter zit. Bijv wanneer de conditie van je kindje achteruit gaat. Met 37 weken gaan ze niet inleiden op eigen verzoek. Bij de meeste vk's/gynaecologen staat de slogan "hoe langer in de buik hoe beter" voorop.

Bij mijn eerste 2 bevallingen heb ik ook met 37 weken gevraagd om ingeleid te worden (extreme bekkeninstabiliteit). Dit wouden ze absoluut NIET doen. Me 38 weken en X aantal dagen hebben ze het wel gedaan, ze hebben eerst gekeken of het mogelijk was. Als het niet mogelijk was kon ik het vergeten.
    Bij de derde zwangerschap, waar alles goed ging qua bekkeninstabiliteit, zeiden ze : Voor de 40 weken gaan wij niets kunstmatig opwekken als er geen aanleiding voor is.

Misschien als je het volgende week of de week erna aankaart dat ze het willen overwegen. Maar de kans is groot dat ze ook dan zeggen dat ze het niet doen.

18. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    LOL ik ga er ook zeker niet om vragen, haha:) Het is echt niet zo dat ik graag ingeleid wil worden.
    Er is bij mij sprake van zwangerschapsdiabetes (en daardoor ligt de baby voor op groei) en daarnaast een hoge bloeddruk met de kans dat dit een zwangerschapsvergiftiging wordt (en dit is weer slecht voor de ontwikkeling van een kindje). Dit was bij mijn zoon ook opeens het geval met 37 weken. Ben toen op de dag dag ik 38 weken zou zijn, bevalen (eerst ballonnetje gekregen, toen dat uitviel, infuus)

19. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Fijn om te weten!
    Dat stelt me weer een beetje gerust. Ook heb ik me voorgenomen om de ruggenprik te vragen!
    Die gedachte troost me een beetje.
    Gek wel, want ik ben helemaal niet zo'n angsthaas, maar nu de bevalling steeds dichterbij komt, ben ik toch wel erg nerveus!

Deel Deze Pagina