Heb er zelf (nog) nooit last van gehad maar bij mijn vriend schijnt een schepje suiker goed te werken (is niet zwanger overigens )
Bahh, ik weet hoe vervelend het is:x. Zelf heb ik er sinds 2 weken weer erg last van. Het enige wat bij mij direct werkt is vanille vla eten. Ik hoop dat je inmiddels een middeltje hebt gevonden wat voor jou werkt
He Hallo, ik weet niet of je al wat gevonden hebt maar ik had het ook in ernstige mate, dat de verlodkindige me naar de huisarts stuurde, nu heb ik omeprazol gekregen, dat is 1 tablet per dag door gynecoloog goed gekeurd! En echt ik voel me weer mens, kon bijna niks meer eten of drinken at alleen maar rennies! Misschien ook iets voor jou om met verlosk te overleggen?? Suc6!
He, Ik heb het de laatste paar weken ook steeds meer. Bah, erg vervelend! Nou kreeg ik van de vrouw waar we zwangerschapsgym van krijgen, het volgende mailtje over zuurbranden, misschien heb je er wat aan: Zuurbranden: ...Voor de maag kun je Iberogast (van Steigerwald) adviseren. 20 druppels per keer in een beetje water (3x) of in acute situaties vaker. De drogist op Chopinplein heeft het op voorraad. Het helpt ook goed tegen zwangerschapsmisselijkheid. Wanneer je misselijk wakker wordt, direct de druppels nemen en nog even blijven liggen tot de maag rustiger wordt. Dus op het nachtkastje bewaren. Iberogast geef ik ook bij baby´s met darmkrampjes. (5 druppels in een bodempje water met een pipetje.) Het is dus een goede investering. http://www.bodymindspirit.nl/flyaway/zwangerschap.htm#4 Zuurbranden De maag wordt steeds verder door de baarmoeder omhoog geduwd en sluit de ingang van de slokdarm naar de maag minder goed af. Zuurbranden is een gevolg van oprispingen van de maaginhoud in de slokdarm. Veel vrouwen hebben hier last van. Neem de volgende maatregelen: *Beste optie: Zet het bed met het hoofdeinde 10 cm omhoog. Hetzij met verstelbare bodem, hetzij ( iets beter voor de rug) met onder de poten aan het hoofdeinde blokken of plankjes hout op elkaar die totaal het bed zon 10 cm verhogen. Kan dit niet, slaap dan met een extra kussen onder je hoofd, dit kan echter wel eens tot nek- en/of rugklachten leiden. Je kunt ook een kussen onder het hoofdeinde van het matras leggen. *Gebruik kleine maaltijden verdeeld over de dag, eet niet te grote maaltijden en kauw goed. *Vermijd teveel vet, koffie, gewone thee, zure spijzen (citroen, augurk), citrusfruit en vruchtensappen (!!), chocolade, pepermunt en koolsoorten. *Vermijd scherpe kruiden en specerijen *Vermijd spijzen die oprispingen geven, zoals: komkommer, meloen en koolzuurhoudende drank *Neem regelmatig (eventueel ook s nachts) een hapje vanillevla of eventueel een slokje melk. *Draag geen knellende kleding *Til niet en buk niet met het hoofd voorover, zeker niet na het eten. *Eet s nachts, als je even wakker wordt, een droog crackertje of wafeltje Succes!
Antagel werkt voor mij perfect, daarvoor heb ik een homeopathisch middel dat gebruikt mag worden door zwangeren. Heb het gekocht bij " de Tuinen" en heet Bij zuur Succes ermee meid!!
ik heb het in het begin ook heel erg gehad kreeg er zelfs last van in me bovenrug niet normaal heb toen van de dokter antagel gekregen je moet indd wel zelf betalen maar het helpt echt super goed!!
Hier hielp alles (huismiddeltjes, rennies, graviscon etc etc) maar kort.. Bij de 1ste ben ik naar een homeopaat gegaan, en daar een middeltje gekregen en toen geen pijn meer van t zuur.. Uiteindelijk bij de 2e medicijnen gekregen via de HA. Ranitidine (of zoiets..) dat hielp vrij goed.. 2 tabletten op de dag (smorgens en savonds) Ik had maagzuur tot aan overgeven aan toe bij beide zwangerschappen.
hier ook zo'n gevalna de derde zwangerschap had ik lang daarna nog een verbrande slokdarmtoen een jaar terug aan de omeprazol gezet door de ha. nu weer zwanger en pats boem!!!maagzuur,,heftig en vaak. even gestopt met omeprazol,,maar na een belletje met de ha gauw weer begonnen!!anders red ik de 9 maanden niet hoor!!! veel succes meid,het is zo stront vervelend
Hello dames Ik ben jammer genoeg niet in de apotheek geraakt vandaag (ik heb heel de dag gewerkt), en oh wat beklaag ik me dat! Ik moet echt eens gaan kijken voor die Antagel. Gaviscon helpt maar voor een half uurtje of zo. Pff ik krijg het zelfs van water! Vrijdag moet ik op controle bij de gyn, dan ga ik zeker vragen dat hij me iets voorschrijft. Ik moet er gelukkig nog niet van overgeven, maar het brandt serieus achter mijn borstbeen en het komt op tot bijna in mijn mond. Echt smerig :x Ik heb zelfs geen zin in eten meer. Ik heb vanavond enkel twee sneedjes brood gegeten, en dan nog alleen omdat het "moest" Nu ik heb reserve genoeg, daar niet van, maar het is toch niet leuk. Goh nummer4 een verbrande slokdarm! Niet min zeg! Aan de andere dames, bedankt voor de reacties! Blijkbaar zijn die antagel en die omeprazol wel iets. Antagel is toch wel vrij verkrijgbaar? Of alleen op voorschrift? Groetjes
RENNIES RENNIES EN RENNIES!!!! had in 1e zwangerschap ook gaviscon, kon geen rennies krijgen in land waar ik toen woonde, tegen de tijd dat ik dan weer lekker in bed lag om te slapen was dat uitgewerkt, rennies werken veel beter! wat ook redelijk gaat hier is chocomel en fristi (lust geen gewone melk). absoluut geen sapjes, en frituur ook vermijden.
Ik heb vandaag manlief naar de apotheek gestuurd en hier kennen ze die antagel niet! Ik had er zo mijn hoofd op gezet. Zo gehoopt dat dat verlichting zou brengen... Het enige wat ze mij konden aanraden was maalox. Maar ik heb al door dat dat ook gene vette is... Bah bah. Maar goed dat ik morgen de gyn zie. Ik ben het echt zwaar beu!
:x grr.. dit is de eerste keer dat ik er zelfs mijn bed voor uit ben gekomen... Ik kan niet liggen, heb 't op de rug geprobeerd (met hoofdeind iets omhoog) op de linkerzijde, op de rechterzijde. Grrrrrrrrrrrr.......... vreselijk, die zuurbranden !!! Heb ff een banaan gegeten, weet het ook echt niet En ben zóóóó jaloers op mijn man... die ligt heerlijk te ronken !! (het liefst zou ik hem wakker maken , ikke niet slapen, hij niet slapen... maar goed, daar heeft hij niets aan en ik ook niet) Grrr... zo ff letterlijk mijn gal spugen !
ai ai Niaram... dat klinkt niet goed! Nou mijn gyn was ook weer het medeleven zelf. Het enige wat hij mij wou geven had ik al geprobeerd, en voor de rest ieder uur een beetje eten... pff daar heb ik ook niks aan! GRRR...
Moet maandag naar vk.. toch maar even vragen wat ik er aan kan doen. (het liefst geen medicijnen erbij.... gebruik al genoeg ) Vannacht dus ook beschuitje met thee gehad, ben na de tijd toch nog in slaap gevallen. Helaas vandaag ook weer :x:x zuurbrand. Zit dus ook met regelmaat wat te eten, heb nu ook alweer wat fruit. (nog even en dan kom ik alleen daar door nog tig kilo aan ) Pfff.. overdag zuurbrand is niet fijn, maar dat wil nog, maar 's nachts is gewoon KL***N, dan wil ik slapen !! Dus iemand nog gouden tip ??? (grootmoedersraad ??? )
Hier ook vannacht twee keer wakker geworden van maagzuur. Pff idd val dan maar eens terug in slaap! Slapen lukt me zowieso al niet, laat staan met zo'n akelig gevoel... Ik wacht met je mee Nairam op die ene gouden raad die ons allemaal verlost!
Bespreek met je VK de optie van een homeopaat eens, heb ik ook gedaan tijdens de eerste zwangerschap. (ik kotste uiteindelijk van t maagzuur, dus ken t gevoel van niet slapen, niets kunnen eten zonder reactie van t zuur etc).. Bij mij heeft dat echt geholpen!