zo'n maagzuur!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dottie, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    glas melk, savonds niet meer eten/snoepen na het avondeten, cassis drinken ipv sap of cola.
    En vraag morgen de huisarts om Ultacit!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zweer bij rennies. Nu en straks op het eind waarschijnlijk ook weer.

3. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Dank je wel. Maar als mijn eten begint te verwerken komt het zuur ook op. Dus na het avondeten niets meer eten werkt niet voor mij.
    Ik reageer wel beter op grenadine dan op zuiver water (suikervrij uiteraard ;))

Ultacit, moet ik onthouden! Bedankt.

4. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Volgens mijn gyn zou alleen rennie vloeibaar mogen :(

5. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de bijsluiter van min rennietabletjes staat dat 't gewoon door zwangeren en borstvoedende vrouwen gebruikt mag worden.
    Verbaast mij ook niks, want 't is niet heel veel anders dan krijt met een smaakje. Wie weleens rabarber maakt, doet er misschien ook een schepje krijt door om 't zuur te binden, en dat is dus wat een rennie doet in je maag :)

Ohja, antagel is een suspensie van 20mg magnesiumhydroxide en 40mg aluminiumoxide per ml suspensie. Daar moet je apotheker wat mee kunnen (heet vast gewoon anders in Belgie).

6. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik kreeg het advies van de gyn om magnesiumhydroxyde tabletten te nemen.
    Wel vies, want het zijn kauwtabletten en ze smaken naar krijt, maar het helpt enorm goed.
    Ik hield bij de vorige zwangerschap door het zuur geen hap meer binnen en dat was zo over met die tabletten.
    Je kunt ze zo zonder recept bij de apotheek halen en kosten niks, voor 30 tabletten betaal ik 1 euro.

7. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    mamasan & flip: daar ga ik mee aan de slag! Dank jullie wel! Hopelijk weet de apotheek nu wat het is.

8. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik was vanmiddag bij de huisartspraktijk voor de 2e prik voor de mex. griep en kwam toevallig de huisarts tegen.
    Ze vroeg hoe het verder ging, bla bla bla.

Nu heb ik soms een gevoel van alsof ik een strak shirt aanhebt, rond mijn keel, dus ik denk ff vragen, wat dat is ?!
    Of ik ook last van zuurbrand heb/ had ??
    Ja, maar niet altijd..
    Wat neem je er tegen ??
    Niets...
    Foei, foei, foei !!
    Ze heeft me antagel voorgeschreven, ze zei, heel belangrijk dat je juist wat neemt, anders kan je zelfs je slokdarm verbranden en dat geeft ook dat gevoel wat ik dus beschreef en dan was ik dus nog verder van huis :$
    Waarom ik niet aan de bel had getrokken ?
    Omdat ik al zoveel andere medicatie heb.....:)

Dus vanf nu zal ik braaf antagel nemen, wat overigens helemaal niet vies is.... smaakt zelfs wel lekker :p
    Dus mijn tip: neem toch maar wat, als je er last van hebt !!

En in de bijsluiter staat:
    Dit middel kan volgens voorschrift voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht of zuigeling worden gebruikt.

9. spruitjuh

spruitjuh Lid

10 nov 2009
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd al last gehad van de maagzuur en heb omeprazol van de HA gekregen, dat hielp meteen! Alleen sinds ik possitief heb getest ben ik ermee gestopt (er staat dat er niet voldoende info is over gebruik tijdens de zwangerschap).
    Gevolg= weer ontzettende last van de zuur en constant aan de rennies! Nou lees ik dat het afgeraden wordt?? Werd er ook verteld waarom dat is? Ik dacht dat er alleen krijtachtige stof in zit , die niet schadelijk zou moeten zijn (??)
    groetjes,

Deel Deze Pagina