Voorliggende placenta, voel je je kindje dan goed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama van Isabella, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Bij Isabella lag mijn placenta aan de achterkant. Ik voelde haar ook al best snel (voor 1e zwangerschap) met 17 weken.

Nu blijkt dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Af en toe voel ik wat gevlinder maar ik ben er nog niet 100% van overtuigd dat het mijn kindje is.

Een vriendin van mij had ook een voorliggende placenta en zij voelde haar kindje bijna nooit. Dit lijkt me zo ontzettend jammer.

Wie heeft er nog meer een voorliggende placenta? En hoe vaak voel jij je kindje? En vanaf wanneer ongeveer?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb een voorliggende placenta.

Met 16 weken begon ik het bewust te voelen. Niet iedere dag.

Vanaf ongeveer 19 weken voel ik het iedere dag, en werd het steeds meer schopjes.
    Met 21 weken voelden mijn vriend het eerst aan de buitenkant. Niet zo sterk als ik, maar voelden het wel.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb bij deze zwangerschap ook de de placenta aan de voorkant liggen, ik voel de kleine sinds een week wat beter bewegen, maar ook minder dan bij martijn.
    martijn voelde ik al met 17 weken.
    ik hoop dat ik haar beter en vaker ga voelen, ik vond het altijd zo gezellig dat bewegen en schoppen.
    behalve als hij mijn ribben weer eens bont en blauw trapte maar ja hoorde erbij.

4. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb ook een voorliggende placenta en voelde mijn kindje vanaf 17 weken, maar mijn placenta schijnt dan ook niet zo dik te zijn.

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik had ook een voorliggende placenta en voelde Jasmine pas zo rond de 22e week voor het eerst (1e kindje) Later in de zwangerschap ging ik haar wel heel goed en heel veel voelen. was een echt druktemakertje daarbinnen

6. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    ik heb het ook gehad bij mijn zoontje, voelde hem pas goed rond de 20 weken

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een voorliggende placenta. Ik voelde de kleine met 18+3, m'n man met 21 weken denk ik. En 'k voelde de kleine gelijk elke dag. Schopjes zijn niet heel hard, in de zin van dat ze pijn doen, maar 'k voel 't wel duidelijk. 'k Zie sinds een week of 2 ook m'n buik bewegen als ze beweegt en 'k voel ipv alleen maar schopjes ook andere bewegingen.

8. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb ook een voorliggende placenta, en hoewel dit mijn eerste zwangerschap is, heb ik niet het idee dat het erg uitmaakt (bij mij dan).
    Ik voel ons meisje heel erg goed, ze is dan ook erg bewegelijk.
    De eerste keer was rond de 17/18 weken, mijn man voelde het bijna direct ook.

Ik weet niet hoe het voelt zonder voorliggende placenta, maar als dat nog meer is, ben ik blij met deze bumper!

Liefs, BarbaBeer

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bij Isabella lag de placenta aan de voorkant. Ik voelde haar pas erg laat. Met 30 weken pas echt goed.

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik voelde de baby nu een week en sinds vandaag heel duidelijk bovenin me buik

11. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Hier ook een voorliggende placenta! Voelde het zelf met 18 weken kriebelen en een week of 3 later kon manlief het ook aan de buitenkant voelen. En nu? Alsof er een disco-feest aan de gang is in mijn buik! We kunnen mijn buik ook al een week of 5 zien 'bobbelen' aan de buitenkant als ik op mijn rug lig. Dus het komt vanzelf!!

12. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een voorliggende placenta en dit is mijn eerste zwangerschap, toch voelde ik haar vanaf de eerste dag in week 17. Sindsdien heb ik haar iedere dag gevoeld en bijna met de dag werden de schopjes duidelijker. Sinds gisteren kan ik mijn buik ook zien bewegen wanneer ze schopt, echt geweldig om te zien :)

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heeft bij mij totaal geen invloed gehad, heb de eerste kriebeltjes/plopjes met 16 weken gevoeld, bij 17 waren het schopjes, bij 18 kon ik het soms zien en ook van buiten voelen met de hand.

Moet er wel bij zeggen dat wij een heel bewegelijke frummel hebben. :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik zwanger was van Eva lag de placenta aan de voorkant. Ik voelde haar met 19 weken, maar toen ook meteen goed. En daarna altijd heel erg goed gevoeld, ze was heel druk en sterk.

Nu ligt de placenta aan de achterkant. Dit kindje voel ik vanaf 14 weken, maar vanaf 17 begon ik het echt wat meer te voelen. Het wordt wel telkens iets krachtiger en ik begin het ook steeds vaker te voelen, maar echt een stuk minder dan bij Eva!

Precies omgekeerd van wat je zou verwachten dus ;)

15. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik had ook bij beiden een vooraanliggende placenta. De eerste voelde ik met 24 weken pas en daarna hield het niet meer op :$
    :D
    De tweede voelde ik veel eerder, al voor de 20 weken en die was eigenlijk veel rustiger. Heeft ook met de dikte van je placenta te maken dacht ik.

Liefs Elea

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    gisteravond had ik voor het eerst zwangerschapsyoga en toen ik ging liggen en me ontspande (sinds hele lange tijd was ik ontspannen) begon ons meisje meteen te bewegen en te schoppen, was heerlijk!
    dus het voelen heeft denk ik met meerdere dingen te maken.

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb ook een voorliggende placenta.....en heb nog steeds niets gevoeld! :x
    Erg frustrerend....ben al 21 weken en had gehoopt dat t nu wel een keer zou komen....

18. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    ik heb ook een voorliggende placenta en ik voel de kleine ook al vanaf 16 weken. Was in het begin onregelmatig maar werd steeds meer. Nu voel ik het kindje zo goed dat ik blij ben dat ik een voorliggende placenta heb...want allemensen... wat kan die kleine hard schoppen!

xx

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    voelde de baby vanaf 20 weken
    vanaf 23 weken echt schoppen
    en gisteravond 24 weken voelde mijn vriend het aan de buiten kant

En mijn placenta ligt ook voor.

20. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ook hier een voorliggende placenta.
    De vk zei toen, het kan wel wat langer duren voordat je wat voelt.
    (En omdat het ook mijn eerste zwangerschap is)
    Maar ik ik voelde met 16 weken gekriebel en in week 21 voelde ik schopjes.
    Mijn man voelde in week 23 de kleine.
    En nu heb ik het gevoel soms bont en blauw te worden geschopt, gedraaid te worden... ;)
    ( het meest aan mijn rechterkant, mss dat de placenta wat meer naar links ligt)

Deel Deze Pagina