Zijn bedrijven verplicht om hun personeel voor kerst uit te betalen? Had er een hele discussie met een collega over hihi
Nee, zijn ze niet verplicht. kanttekening, ze mogen dus niet later betalen dan in jouw contract staat aangegeven. als jij je salaris dus de 30ste krijgt krijg je het na de kerst maar als er in jouw contract staat dat je de 25ste betaald krijgt dan krijg je het daarvoor. Het gaat er dus om dat het salaris niet extra laat wordt gestort omdat de kerst/feestdagen rond de betaaldag vallen.
Nee zijn ze volgens mij niet verplicht. Bij ons zijn ze wel zo sociaal om het te doen, dus dat is echt fijn!
oh das wel een goeie, bij ons wordt het altijd ervoor uitbetaald (onderwijs) op de 21/22e en de ib-groep doet dat ook.
hmm okee.. wij krijgen het meestal rond de 28e.. ben benieuwd of we het dit keer voor de kerst krijgen (hoop stiekem van wel!). maar bij ons zijn ze niet zo gul
Ik dacht ( maar twijfel nu wel heel erg) dat er in ons cao ( of ergens anders) staat dat salaris voor de kerst word betaald. We krijgen het in ieder geval wel altijd voor de kerst. Daardoor is de maand januari altijd zolang om met je salaris te doen.
mmmm vind het beetje dubbel... je salaris eind dec is bedoeld om in januari mee rond te komen althans wij gebruiken altijd onze salarissen voor de maand die komen gaat.
tja inderdaad ja. denk altijd beter dat je ikoktober en november iets extra opzij moet zetten voor kadootjes en extra. het zijn maar 2 dagen hoor kerst
bij ons wordt het de 26e betaald en als dat in het weekend valt dan is het er de vrijdag ervoor. Dus ook wel voor de kerst.
Ik krijg 't altijd de eerste woensdag van de maand uitbetaald, dus na de kerst. Mijn baas (schoonvader ) heeft wel aangegeven dat ik 't ook een week (of 2 weken) eerder kon krijgen, maar dat wil ik niet, omdat dat geld idd bedoeld is voor januari.
wij krijgen altijd de 22e ons salaris en ik kijk er naar uit want het is altijd een smak geld aan het eind van het jaar en nu met een 3e kind erbij, kunnen we dat zeker gebruiken.
Nou heb eens bij een bedrijf gewerkt dat pas de 15 de januari uitbetaalde ,ze waren het vergeten ivm degene die de lonen overmaakte op vakantie was Leuk zo voor de feestdagen ..
ik krijg altijd op de 23e betaald. maar wij gebruiken het ook voor de maand die gaat komen. Mn man krijgt elke week betaald.