Groot verschil tussen zwangerschap 1 en 2?Normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloembehang, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik maak mij momenteel wat zorgen en misschien kunnen jullie mij wat gerust stellen hier in....

Ik ben momenteel 7 weken zwanger van nummer 2, maar dit verloopt heeeel anders als mijn eerste zwangerschap. Bij nummer 1 had ik na 1 dag overtijd een positieve test, kon ik vanaf die dag geen vlees meer zien (echt spugen bij bijv het snijden van kip), stond ik regelmatig s ochtends bij de wc en was ik erg moe. Ook had ik al vanaf 5 weken veel last van maagzuur. Nu bij nummer 2 had ik pas 5 dagen over tijd een positieve test, voel ik mij niet moe, 's ochtends beetje misselijk maar als ik wat eet is het weg. Ik zit alleen erg snel "vol" voor mn gevoel dus eet minder en heb erg pijnlijke borsten. Maagzuur heb ik paar keer gehad maar met vlagen en lang niet zo erg als toen.

Ik had eigenlijk gedacht dat een tweede zwangerschap hetzelfde zou zijn, dan wel zwaarder dan bij de eerste. Maar eigenlijk voel ik mij voor mn gevoel zoveel beter... dat de twijfel toe slaat. Zit het wel goed?!? Heeft iemand dit ook mee gemaakt en hoe liep het toen af?

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat elke zwangerschap anders kan zijn. Dus niet teveel zorgen maken. Ik was bij de eerste ook zooo ziek en misselijk. Zit nu lichtelijk in spanning af te wachten of dat deze keer ook gebeurt of dat ik het mag overslaan hihi :)

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Geniet er maar van! :)

Ik ben hier nooit ziek, zwak en misselijk geweest, gelukkig! Alleen als ik oververmoeid was dan moest ik overgeven 's ochtends. Heb ook geen dingen gehad die ik niet meer kon eten ofzo..

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier twee enorm verschillende zwangerschappen.

1: niet misselijk, wel kokhalzen, lustte geen koffie meer maar dat werd wel beter na 16 weken, heel veel bloedverlies gedurende de hele zwangerschap, bijna geen kindsbewegingen, veel harde buiken. Geboren met 36,6.
    2: heel misselijk tot iig 20 weken, overgeven, lustte geen koffie meer en nog steeds niet, geen bloedverlies, weinig harde buiken, veel kindsbewegingen. Geboren met 35,3.

Oh en allebei meisjes. Het zegt dus niets. Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Moe was ik wel bij allebei. Heel Erg Moe ;)

6. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Floortje27, dankjewel! Hopelijk valt het voor jou dan ook mee deze keer 😊

Username, fijn om te horen dat het bij jou ook zo'n verschil was!

Phoe zo blij om eindelijk weer zwanger te zijn maar die onzekerheid, bah.... Die zou ik graag willen missen!!! Hopelijkeen goeie eerste echo...

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal weer he? Hoe oud is je eerste kindje? En wanneer de echo?

8. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja echt he!! Die is net twee. En jouw zoontje?

Vrijdag de 14de de eerste echo. Ben echt benieuwd. Wanneer mogen jullie?

9. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nog 2 weekjes geduld. Wij de 27e :). Ons zoontje is 15 maanden. Geniet ervan!

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Hier ook heel anders.

Bij dochter heel veel misselijk, heb dagen op bed gelegen. Veel overgeven. Was verslaafd aan fruit eten en lichamelijk heb ik me tot aan het eind (op harde buiken na door teveel doen) super goed gevoeld.

Bij deze zwangerschap; licht misselijk. Niet spugen. Geen zin in fruit maar juist in alles dat ongezond is. Lichamelijk voelt het alsof ik al op het eind loop en kan ik veel minder dan bij mijn dochter. Tot grote frustratie voor mijzelf:D

11. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nr 1 pas op NOD een posi test
    9 maanden spugen had HG en 9x opgenomen geweest..
    Galstenen gekregen

Nr 2 vijf dagen voor NOD gwn al positief getest
    Alleen week 8 gespuugd en opname gehad en vanaf wk 9 geniet ik echt....
    Migraine had ik bij de 1e niet

Echt totaal andere zwangerschap en beide jongens ook

12. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ja, dat vroeg ik me ook af! Deze zwangerschap gaat tot nu toe ook heel anders dan de eerste, maar ik heb met 9 weken toch echt een hele mooie echo gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe het verder gaat, maar het lijkt erop dat het gewoon normaal is, twee verschillende zwangerschappen.

Nr.1 elke avond misselijk, soms ook overgeven, met 10 weken al minder. Vanaf 6 weken al heeeeeeel moe, de hele zwangerschap gebleven helaas. Ik had heel veel zin in zure dingen, citroenen, zure yoghurt etc. en had ook een paar weken heel goed ruiken. Chocolade lustte ik niet meer. Al een week voor NOD zere borsten en kwaaltjes, met 8 weken al ruim 2 cupmaten gegroeied.

Nu met nr. 2: misselijk vanaf 7 weken, eerst alleen middag/avond, maar nu de hele dag. Geen overgeven, wel heel beroerd. Moeheid heb ik heel veel minder gelukkig! Ook geen versterkte reuk. Ik heb nu juist veel zin in vet en chips, superirritant. Chocolade lust ik gewoon. Amper zere borsten en ook nog bijna niet gegroeid.

Spannend he, die eerste maanden! Komt vast wel goed, kwaaltjes zeggen echt weinig!

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook heel verschillend. Bij de 1e zwangerschap kon ik geen gekookt of gebakken voedsel verdragen bijv. Had veel meer zwangerschapsverschijnselen en klachtjes.

Deze zwangerschap: in het begin zere borsten en wat bandenpijn soms. Verder helemaal niks. Er zijn weken geweest dat ik haast zou vergeten.dat ik zwanger was haha.
    Het is dat ik haar nu elke dag goed voel. en zie schoppen dat me eraan herrinnerd dat er een baby in zit. :p

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier nu 11 weken zwanger van de tweede en tot op heden is het al heel anders dan de eerste keer.
    Bij de eerste heb ik eigenlijk, op de test van MvM na, geen duidelijke test in handen gehad. Ik was vreselijk misselijk, lag hele dagen doodstil op bed en zat mijn tijd uit. Met 16 weken was het over en heb ik de rest, tot 40 weken extreem fit en fijn doorlopen.

Nu had ik een paar dagen voor NOD al een mooie, duidelijke test. Ik werd een week eerder misselijk. Minder heftig, maar net genoeg om je beroerd en wanhopig te voelen. Op de een of andere manier is de misselijkheid veel minder goed te handelen dan toen, terwijl dit minder 'heftig' is.

Misschien, zo teruglezend niet heel verschillend, maar voor mijn gevoel zit er een wereld van verschil tussen.

15. Bloembehang

15 mei 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn om deze verhalen te lezen! Stelt mij toch enigszins gerust!!!! Op één of andere manier denk je nu te weten hoe je je zou moeten voelen, en als het dan heel anders is, slaat gelijk de twijfel toe haha

Hoop dat iedereen hier verder een fijne zwangerschap heeft!

Deel Deze Pagina