Ik heb de laatste week zo'n ontzettende dorst. Echt niet te stillen. Als ik de kraan bij wijze van spreken heb leeggedronken, kan ik 10 minuten later weer. Ik plas wel iets meer als normaal, maar niet zo veel als dat ik drink. Is dit normaal ? Wie herkent dit?
Ik zou hiervoor zeker even met je vk of gyn bellen want het kan een symptoom van diabetes zijn, het hoeft niet maar kan wel. Ik heb bij vlagen ook erge dorst maar niet zo erg als jij en als ik een glas water drink is het ook weg (de dorst)
Geen ervaring, maar ik zou dan meteen voor mezelf invullen; dat is vast zwangerschapsdiabetisch hahaha.. Zou gewoon dit even laten onderzoeken. Zekere voor het onzekere!
Toevallig moet ik morgen voor controle naar de VK, kan ik het gelijk vragen. Het is trouwens iets waar ik nooit aan gedacht zou hebben, zwangerschapsdiabetes. Hoe komt het en hoe kom je er weer vanaf?
Ik heb ook ontzettende dorst, maar volgens gyn is dat normaal. heb geen diabetes gelukkig, maar zou het met dit symptoom sowieso na laten kijken.
ik had dit ook, dorst dorst dorst! gewoon stoppen met drinken omdat je misselijk was maar eigenlijk had ik wel nog dorst... inderdaad ook getest op diabetes maar was niets aan de hand, gewoon dorstige beeb denk ik succes morgen iniedergeval maar je bent niet de enigste
Zou suiker kunnen zijn, maar hoeft niet. Er staat mij ook nog wel iets van ij dat ik veel dorst had tijdens de zwangerschap. Voor de zekerheid even bespreken met vk en eventueel bloed laten prikken.
Ik hoop ook hele erge dorst, hele dag door. Drink 2 x zoveel als normaal denk ik. Snachts ook dorst, en smorgens als ik wakker wordt hele droge mond. Had dit bij mijn vorige zw schap ook.
't is eigenlijk al gezegd, het kan er gewoon bij horen, maar voor de zekerheid even je glucosewaarde na laten kijken.
ik heb t ook sinds ik zwanger ben! zal misschien ook wel een kwaaltje zijn.... maar voor de zekerheid ff laten checken natuurlijk!
Vanmorgen bij de VK geweest. Ze zag geen aanleiding om verder te laten onderzoeken. Je kunt idd gewoon veel dorst hebben tijdens je zwangerschap en de groei was ook niet anders als normaal. Ik moet evengoed bloed prikken met 27 weken (i.v.m. bloedgroepen van mij en de beeb), dus ze neemt gelijk maar de bloedwaardes e.d. opnieuw mee.
Ook heel veel dorst, droge mond/keel ook. Ben vorige week nog gechecked op suiker maar het was allemaal goed. Ik heb ook standaard een fles drinken naast me staan.
Ook ik ben iets van 4 keer getest op zwangerschapsdiabetes. Niets aan de hand gelukkig. Maar ondertussen heb ik iedere avond enorme dorst, zelfs m'n man schrikt ervan. Ik heb geen idee hoe het komt, hoort wellicht bij de laatste loodjes. Zolang m'n suiker in orde is zoek ik er verder niets achter om eerlijk te zijn.