Hoi meiden, Ik moet even mijn verhaal kwijt... Twee weken geleden testte ik voor het eerst positief. Natuurlijk helemaal blij. Ruim week geleden CB test gedaan, daar stond het echt op: zwanger 1-2. Daarna nog een aantal testen gedaan, om hcg opbouw in de gaten te houden. Die waren allemaal vrij licht, maar wel positief. Was er al best ongerust over, het zat me eigenlijk vanaf het begin al niet lekker. Misschien onbewust wel soort voorgevoel gehad. De vk zei; 'er zijn veel redenen waarom de tweede streep lichter kan zijn, maar er is maar één reden waarom die tweede streep er staat.' Dus had nog wel hoop dat het misschien wel goed zou gaan. Zaterdagavond verloor ik wat bloed, heel licht weliswaar (lichtroze/bruin). Ik kreeg later op de avond een beetje kramp maar niet heel dramatisch erg. Ik besloot af te wachten tot vandaag met het bellen van de vk. Vanmorgen toch maar een testje gedaan, ik had al een gevoel dat het niet goed zat en inderdaad...die test was vrijwel helemaal wit. Nog heel klein dun streepje. Zaterdag na het bloedverlies testte ik nog met een redelijk mooie roze lijn. Volgens vk kan het niet dat alle hormonen bij een evt. miskraam al uit mijn lijf zijn, maar ik weet voor mijzelf eigenlijk wel zeker dat het mis is. Heb het verhaal aan haar verteld, zij vind het niet 'klinken' als een mk, op de bleke test na dan, maar ik moet van haar in de loop van de week gewoon nog een keer testen. Verder kreeg ik het advies om twee weken af te wachten. Bloed ik dan nog steeds niet, mag ik een echo. Maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Wat wel apart is, is dat ik dus witte testen heb, maar wel nog allerlei klachten heb (zere borsten, misselijk). Bloedverlies is niet meer voorgekomen. Heb verder ook geen krampen meer. Af en toe heel klein beetje. Dus dat is wel apart. Misschien zou ik nog een sprankje hoop moeten hebben maar ik stel me in op het ergste. Zo, het lucht wel op om het even van me af te schrijven Ik vraag me af of er hier dames zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt (al negatief testen voor de miskraam op gang kwam) en hoe lang het duurde voordat de miskraam toen kwam.
Geen ervaring met lichter wordende lijnen; ik heb nooit doorgetest. Maar het klinkt niet goed meis. Ik vind het vreemd dat de vk je valse hoop lijkt te geven. Zoals ik het lees, komt er een mk aan of wordt het een MA, wat ik niet voor je hoop! Ik zou, net als je zelf al zegt, geen hoop houden, al is het maar uit zelfbescherming. Ik wil je in ieder geval héél veel sterkte toewensen!!
Ik heb t stuk qua gevoel "zeker weten dat t niet klopt" ook gehad. Het bleek toen ook niet goed te zijn. Nu al aflopende testen is geen goed teken maar wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met 7 weken kunnen ze echt al wel wat zien (dus 3 weken na je positieve test). Als je t emotioneel niet trekt moet je je gewoon laten inplannen voor echo hoor! Ik vind 2 weken wachten met dit verhaal lang. Ik mocht/moest nu al met 6.3 na bbz/ma verhaal in november omdat ze dan al inschatting konden maken of t op de juiste plek zat en zich ontwikkelde. Heel veel sterkte, dit zijn geen leuke weken!
Ik had hetzelfde in mijn eerste zwangerschap , zoals jij beschrijft...licht bloedverlies en beetje kramp... Ik dacht ook gelijk aan een miskraam en heb de vk opgbeld en een echo geeist (die kreeg ik 5 dagen later) ...Toen bleek alles gewoon in orde te zijn en bleek dus gewoon een innestelingsbloeding te zijn geweest. Ook in jou geval is het nog zo pril en je maakt jezelf misschien onnodig gek met steeds een zwangerschapstest doen.. Bovendien schijn je nog vaak positief te testen, ook wanneer het vruchtje niet meer leeft. Dus ik zou gewoon een echo eisen ...dat mag
Bedankt voor jullie lieve reacties. Helaas heeft alles vannacht doorgezet en is het dus toch misgegaan. Wist niet dat een vroege miskraam lichamelijk en geestelijk zo pittig kon zijn. Ik vind het heel erg jammer dat het zo loopt, maar ik geef mezelf tijd om alles te verwerken en hopelijk lukt het over een tijdje weer om zwanger te raken. Eerst alles een plekje geven.