Oorzaak van bloedingen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sas28, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas28

Sas28 Lid

23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben nu ruim 12 weken zwanger en heb al de nodige echo's gehad. Ik heb ook een dochtertje van bijna 15 maanden en voordat zij geboren werd heb ik 2 miskramen gehad. De eerste bleek een leeg vruchtzakje te zijn wat werd ontdekt bij bijna 13 weken en de tweede weten we niet, was ook maar 6 weken.
    Nu heb ik een vraag. Anderhalve week geleden verloor ik ineens helder rood bloed en had ook steken in mijn buik. De volgende dag bij een echo bleek alles gelukkig goed te zijn. 4 dagen erna verloor ik weer bloed met ook 2 stolsels. Weer een echo gehad en daar bleek toch alles nog goed te zijn. Nu heb ik niet meer dat helderrode bloedverlies, nu heb ik af en toe nog wat bruin/roze afscheiding om het maar zo te noemen. Bij de verloskundige weten ze niet waardoor het komt en als ik het aan het eind van de week nog heb, dan word ik weer doorverwezen naar de gynaecoloog.
    Ik blijf me echter nog steeds zorgen maken, gewoon door mijn miskramen verleden, je schrikt je zo rot als je bloed ziet! Ook al weet ik dat het ook goed kan gaan, want ik heb inmiddels een gezonde dochter. Bij die zwangerschap had ik geen gekke dingen.
    Nu heb ik ook veel last van misselijkheid, gisteren heb ik bijvoorbeeld de hele dag niks binnen gehouden, gelukkig gaat dat vandaag weer wat beter.
    Heb jij enig idee waardoor het kan komen en moet ik me zorgen maken of me vasthouden aan de goede echo's die ik heb gehad?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes Sas

2. Sas28

Sas28 Lid

23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat ik er eigenlijk ook bij moet vermelden is dat ik nog steeds last heb van een soort zeurderig gevoel in mijn buik, een soort van krampjes of steken zeg maar.

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sas28,

onzeker voor je allemaal zeg. Op zich is bloedverlies in de zwangerschap niet erg. Heel vrouwen hebben hier last van en vaak is er geen oorzaak voor te vinden en gaat het allemaal toch gewoon goed. Soms niet natuurlijk, maar het komt toch best vaak voor. Meestal komt het doordat er in de vagina of baarmoedermond een klein vaatje is geknapt door bv gemeenschap, drukverhoging door hoesten of lachen of moeizame ontlasting. Doordat in de zwangerschap als die weefsels vanbinnen beter dooorbloed zijn, duurt het vaak wat langer eer een wondje sluit en kun je er nog dagen een beetje bloed (bruin, rood) van verliezen, ook met slijm. Het feit dat je al goede echo's hebt gehad is echt een goed teken en ik zou me toch proberen daaraan vast te klampen inderdaad. Zeker omdat het bloedverlies nu minimaal lijkt. De zeurderige pijn kan er ook bijhoren, je baarmoeder kan ook een beetje geïrriteerd raken van die echo's en het bloedverlies. Ik kan je natuurlijk geen garanties geven, maar ik denk wel dat de kans groot is dat het niets ergs is. Sterkte.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina