Zo'n pijn na trekken verstandskiezen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoeist nu met de pijn?

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Google eens op dry socket?Dat is een complicatie na een kies trekken. Doet echt heel heel
    veel pijn. Ik zit un op dag 9 na de extractie en volgens tandarts kan het 15 dagen echt pijn doen.

3. Melief

Melief Niet meer actief

Hier was het ook zon drama :(
    Heb 2 weken de max PCM en diclofenac geslikt en daarna zeker nog wel 2 weken PCM...

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Klopt helemaal. Bij mij is het zo erg geweest dat ik 2x (links en rechts) een week niet kon gaan werken. Ik was blauw tot ver in mijn nek. Om over de pijn nog maar te zwijgen :( Hier overigens door de kaakchirurg gedaan. Mijn 2 bevallingen vond ik minder erg :)

5. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik heb 3 maanden terug ongeveer mijn onderste verstandskies laten trekken. Wat een hel!!!
    Hij was er zo uit en ze gaf aan dat ik indien nodig een paracetemolletje kon nemen.
    Nou dat was niet te doen.
    Via de huisarts (tandarts vrije dag) ibruprofen 600 erbij gekregen, dat verlichte de pijn een uurtje maar daarna begon het weer, en die pijn is zo intens!
    Na een halve week zat ik weer bij de tandarts omdat ik dacht dat ik gek werd, ze gaf aan dat dit normaal was (vooral bij de onderkaak), en dat ik het nog een week aan moest kijken.
    Mocht wel de pijnstilling ophogen.

En inderdaad na 1 week precies nam de pijn sterk af! Heb in totaal 3 of 4 weken wel echt pijnstillers moeten nemen maar na 1 week kon ik weer normaal functioneren. Super heftig vond ik het, de andere moet er nog uit..

6. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Heel herkenbaar. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad in mijn leven

7. Treez

Treez Niet meer actief

Ik had ook vreselijke pijn. Paar keer gebeld naar de kaakchirurg, maar napijn was normaal was elke keer de boodschap. Op dag vijf zag mijn hoofd eruit als een opgezwollen hamster en ben ik zonder afspraak terug gegaan. Gezien het formaat van mijn hoofd op dat moment was er duidelijk iets mis. Mijn oog kon niet meer open en er paste geen rietje meer in mijn mond om te drinken. Ik kreeg de vraag waarom ik niet eerder was gekomen? Uh omdat jullie zeiden dat het normaal was o_O. Uiteindelijk hebben ze de ontsteking weg moeten snijden onder narcose en heb ik vier weken aan de antibiotica gezeten ivm een forse ontsteking.

Napijn is misschien normaal, maar bij twijfel zou ik er zeker even bellen. Als de secretaresses werkzaam op een poli voor kaakchirurgie het al lastig vinden om te beoordelen wat wel en niet normaal is in hoeverre kunnen wij dat dan wel vanachter ons schermpje?

RoIn vindt dit leuk.
  8. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Het is pas een paar dagen geleden dus ik ga het nog even aankijken.
    Ik kan me voorstellen dat zoiets wel even tijd nodig heeft om te genezen dus nu bellen vind ik nog een beetje vroeg.

Ik moet zeggen dat de Tramadol niet zo ontzettend veel doet, voor mijn gevoel werkt de ibuprofen beter...
    De pijn is nu met 10% ofzo verminderd in vergelijking met dinsdag... Ik kan nu tenminste weer zelfstandig voor mijn dochter zorgen. Maar ik voel me alsnog fiks beroerd!

9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Veel beterschap gewenst!

Ik hoop echt zo erg dat die van mij er nooit uit hoeven, ze zijn geen van alle doorgekomen en liggen allemaal op hun kant onder mijn andere kiezen o_O

10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Dankjewel!
    Je moet niet schrikken van mijn ervaring natuurlijk, er zijn ook zat mensen die helemaal geen pijn hebben na het trekken hoor!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #31 Juffie26, 2 aug 2018
    Laatst bewerkt: 2 aug 2018
    Ik wilde mijn verhaal niet delen omdat ik je niet bang Wilde maken maar zie dat meerdere verhalen delen dus dacht wil je toch ook waarschuwen en je niet moet laten afschepen met "dat is normaal"

In mijn onderkaak 1 verstandskies laten wegsnijden want dat moest volgens de tandarts ik had er totaal geen last van hij was er ook niet uit, maar lag dwars onderin mijn kaakbot. Eerst stukje bot weggehaald en daarna de kies in 4e gezaagd en eruit gehaald. Was een heel karwei. Deed erg pijn en kreeg brufen bruis 600 mg mee naar huis. Op dag 3 hield ik het niet meer van de pijn niets hielp en ik werd zieker en zieker en mijn wang en keel/hals dikker en dikker. Ik gebeld en ja hoor "dat is normaal dat hoort erbij" ik gaf aan in hoeverre ik überhaupt nog kon praten want mijn mond ging bijna niet meer open zo dik was alles dat dit echt niet normaal was, maar volgens hun wel.....
    Die middag werd ik zo ongelooflijk ziek met overgeven (terwijl je mond niet open gaat) dat we het spoednummet van de huisarts belde. Die kwam meteen en toen ze me zag belde ze gelijk een ambulance. Op de seh bleek dat ik een groot kaakabces had en dat mijn wang en hals/keel vol met vocht zat dat naar mijn hart lekte. Ik kreeg meteen een infuus met vloeibare paracetamol en morfine daar knapte ik wel wat van op. Savonds om 23 uur ben ik nog met spoed geopereerd en hebben ze het abces operatief moeten verwijderen en daarna een drain in mijn wang geplaatst. 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met morfine en daarna mocht ik naar huis met drain en antibiotica. 1.5 week later is de drain verwijderd en begon ik langzaam te herstellen.
    Ik en niemand hier in huis laat ooit nog 1 verstandskies verwijderd als we er geen last van hebben zelf. De kaakchirurg die mij geopereerd heeft zei "Pas verwijderen als je er last van krijgt tot die tijd mooi laten zitten, die tandartsen denken dat wij niets te doen hebben"

Dus laat je aub niet afschepen met "dat is normaal" zo'n pijn dat pijnstillers niet helpen is niet normaal. Let op ziek worden, koorts en abnormaal dik gezicht en hals meteen aan de bel trekken dan.

Veel beterschap

Treez en RoIn vinden dit leuk.
  12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als je er geen last van hebt zeker niet doen. Zo lag die van mij ook en van de tandarts moest die eruit. Ik zou het nooit weer doen. Mijn ervaring staat hierboven en ik wil niemand bang maken, maar wel waarschuwen. Ik ben dan ook wel een "extreem" geval met heel veel pech.
    Gewoon niet verwijderen als je er geen last van hebt.

13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Nou, om mijn verhaal compleet te maken: ik bén wel eens naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskiezen te laten verwijderen. Omdat dat moest van de tandarts, hij was eigenlijk van plan om ze allemaal (!!) zelf in 1x te trekken, was zo overdonderd dat ik die afspraak al had staan maar later aangegeven dat ik het liever door de kaakchirurg wilde laten doen. Enfin, ik had echt veeeel meer geluk dan jij want die kaakchirurg zei: eeh, ze zijn helemaal niet door en liggen erg ongunstig, als je het héél graag wil kan ik ze wel verwijderen maar ik raad het je erg af, tenzij je er last van krijgt.

Stond dus binnen een kwartier weer buiten, met mijn mond vol tanden en een koelkast vol drinkontbijt. Meteen van tandarts gewisseld. En nu hoop ik dus heel erg dat ik er nooit last van ga krijgen ;) Wat een verhaal van jou zeg, pfff.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou inderdaad maar goed dat jou kaakchirurg zo reageerde. Had ik ook maar meteen de goede gehad. Hij zei na de operatie ook "als je bij mij was gekomen had ik die niet verwijderd". Ik heb er van geleerd als je er geen last van hebt gewoon niet laten verwijderen.
    Om nog eens de woorden van mijn kaakchirurg te gebruiken "Die tandartsen denken dat wij niets te doen hebben, kom maar terug mocht je er ooit last van krijgen en anders mooi laten zitten want ze liggen erg ongunstig"

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Neem naast de tramadol ook 4x 2 paracetamol. Paracetamol versterkt de werking van andere pijnstillers. Sterkte/beterschap!

Bloem2310 vindt dit leuk.
  16. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Jeetje meid, wat een heftig verhaal!
    Voelde je je na de operatie al vlug beter?

Ik denk (en hoop) dat dit bij mij niet het geval is. Ik merk iedere dag een klein stukje verbetering. Vannacht zelfs redelijk kunnen slapen met weinig pijn. Dus ik ga er van uit dat het helemaal goed komt...

17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Oh ja, dit ben ik helemaal met je eens!
    De kies die ik nu heb laten verwijderen was ernstig ontstoken en zorgde steeds voor problemen. De kies daarboven moest eruit omdat die anders steeds de wond open zou bijten.

Links onder heb ik er nog één zitten maar die is niet door. Een tandarts zei ooit dat die er ook maar eens uit moest. Nou, zo lang die goed zit laten we 'm lekker zitten!

18. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #38 PBV, 3 aug 2018
    Laatst bewerkt: 3 aug 2018
    Wat vervelend joh! Goed koelen en anders toch even de tandarts bellen. Elke keer als ik
    pijn voelde legde ik er een koelelement erop.
    Bij mij heeft het echt even geduurd voordat ik erop kon eten. (Praat ik in weken) Ik hoefde na 1 dag geen pijnstillers meer. Ik had mijn verstandskies en die kies ervoor laten trekken. Sterkte.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje wat een heftige verhalen zeg!
    Bij hevige pijn zou ik toch de tandarts laten controleren of alles normaal is. Vormt er zich geen ontsteking, geneest het normaal.

Overigens heb ik mijn verstandskiezen een paar maanden geleden laten trekken (boven) en dat viel heel erg mee. Trekken was zo gebeurd en kon de dag erna al zonder paracetamol. Het kan dus ook zo.
    Sterkte ts, hoop dat het snel over is.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En daarom waren dus mijn vragen! Ik heb de abcessen genoeg gezien...

Maar het feit dat het minder wordt is een goed teken!

Deel Deze Pagina