Dit jaar gaan we niet weg en vieren wij heerlijk vakantie in onze achtertuin. Onze kinderen vermaken zich opperbest in het grote zwembad. Maar nu komt het probleem: er is nergens meer een zwembad filtercardrige type A te krijgen! Wij hebben alle winkels in de buurt gehad en heel internet afgestruind. Ze zijn blijkbaar zo zeldzaam dat ze op MP ineens ruim10 euro vragen (zonder verzendkosten) en op Bol.com zag ik er net één voor 29,95 euro!!! Belachelijk natuurlijk! Normaal kosten ze een euro of 4. Onze cartride heb ik inmiddels al twee keer schoongemaakt. Dit helpt niet afdoende, de waterkwaliteit loopt achteruit.... Wie heeft de gouden tip? Waar kan ik nog een betaalbare filtercartridge type A kopen? De vakantie wordt voor onze kinderen wel heel saai zonder zwembad in de tuin.
Ik ben bang dat het lastig wordt nog iets te vinden. Wij kochten vorige week de laatste 2 bij de welkoop en verder hier in de buurt ook alles uitverkocht (en komt ook niet meer binnen dit jaar).
Ik zou gewoon die van 10 euro bestellen.... slaat nergens op maar het zijn natuurlijk geen wereldbedragen waar je het over hebt. Denk dat de investering wel opweegt tegen nut en noodzaak in dit geval.
Cranenbroek?? Weet niet waar je vandaan komt maar ik ben er gisteren geweest en alles was daar nog op voorraad.
Je hebt helemaal gelijk dat het geen wereldbedrag is. Het is een kwestie van vraag en aanbod.... Maar ergens gaat tegen mijn principe in om op MP 3x zoveel te betalen aan mensen die de hele winkel opkopen om er vervolgens aan te verdienen.
Ja, daar hebben wij het gisteren over gehad. We willen die volgend jaar zeker eentje aanschaffen. Voor nu is dat even te duur.
Dat zag ik gisteren ook! Helemaal blij! Zodra die in je mandje liggen geeft die aan dat ze niet op voorraad zijn .
Goede tip!! Nog niet aan gedacht! Het is hier 35 minuten rijden vandaan (zowel Budel als Schijndel), te doen dus! In welk filiaal ben jij gisteren geweest?
Een lid hier maakt de filter schoon door die een nacht in een sopje met Vanish Oxi Action Roze te leggen. Zij doet nu al 1 jaar met twee filters.
Wat bedoel je met dat je de cardridge 2x hebt schoongemaakt? Ik spoel dat ding elke dag schoon als er in het bad gezwommen is. Ik heb er twee en die wissel ik dan steeds. Laat die van de afgelopen dag drogen in de zon. Ze waren inmiddels niet echt schoon meer te krijgen met de sproeier dus van de week heb ik er 1 in de vanish gegooid en die gaat weer goed mee.
Hier bij de welkoop lagen ze vorige week nog genoeg. Maar de onze spoel ik gewoon om de dag even uit onder de kraan. Dat lijkt voldoende.
Oh echt!! Vanish heb ik huis! Dan ga ik dat vannacht proberen! Ik koop om de 1,5 a 2 weken een nieuwe cartridgefilter. Tussentijds spoel ik die een aantal keer af. De binnenkant wordt hiervan niet echt schoon.
Dat is niet nodig hoor. Wij doen al weken met 2 filters om en om. Wij spuiten ze met de jetstraal van de tuinslang goed schoon om de 3 dgn ongeveer. Met harde straal dus. Onder de kraan spoelt het losse vuil er wel af, maar blijven de 'poriën' nog dicht heb ik het idee. Ze zijn daarna gewoon weer wit bij ons. Lees ook vaak in de wasmachine of vaatwasser. Zelf nog niet geprobeerd, maar wordt veel gedaan. Of afborstelen onder de kraan. Op facebook zijn er een paar groepen voor intexbaden etc. Daar staan veel tips op. Maar ze kunnen echt wel een tijd mee als je ze schoonmaakt. Onderhoud je het bad ook met chloor etc? Want alleen filterpomp is met dit weer echt niet voldoende vaak.
Ja, we gebruiken ook chloor en teststrips. Ik meen ooit gelezen te hebben dat filters om de 2 weken vervangen moeten worden. We hebben al een hoop flilters gekocht sinds mei. Een dure hobby.... Ik ga aan de gang met de tips! Bedankt dames!