Zo'n pijn van de scheetjes, dreumes 16mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heerenbeest, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Even vragen of hier herkenbaarheid is: ons aapie kan af en toe zo vreselijk last hebben van haar darmen (?). Dan gilt en schreeuwt ze het uit, kan wel half uur of drie kwartier duren. Dan komen er een stuk of wat mega scheten en gaat het gelukkig weer.

Het is niet altijd. Maar deze week bijv. is ze ziek (dubbele oorontsteking en keelontsteking) en heeft niet zo veel gegeten. En toen ze gisteren weer wat had gegeten (banaan ochtend, paar aardappeltjes avond) had ze vreselijke pijn. Ze kon ook niet liggen, alleen maar bij ons op de arm.

Voor iemand herkenbaar? Ze is ook een dunnetje, maar volgt gewoon goed haar eigen curve hoor. Zou er iets met de darmwerking zijn of is dit gewoon nu zo heftig omdat ze ziek is?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd vind ik een half uur gillen van de pijn toch niet erg normaal klinken? Zie je een link met wat ze gegeten heeft ervoor? Ik zou sowieso toch eens naar de KA gaan. Zo zielig voor haar zeg :(

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Nee vind het ook niet normaal en zooo zielig :(

Hmm, toch een keer langs ha dan?

Ik dacht misschien is het omdat ze twee dagen weining gegeten heeft en spijsvertering weer op gang moet komen, maar 'mag/kan' dit dan zo pijn doen vroeg ik me af...?

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Door ziekte kan ze minder drinken en eten waardoor de spijsvertering ook vertraging oploopt. De ontlasting wordt veel dikker en mogelijk heeft ze daar enorm veel moeite mee. (obstipatie). NIET mee wachten en hups naar de huisarts!

5. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    THNX! Meteen gebeld en man kan straks terecht (ik werk vandaag).
    Hopelijk niks, maar beter checken. Dank je!

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter reageerde ook altijd zo als ze banaan gegeten had. Sinds ze dat helemaal niet meer krijgt heeft ze nooit meer gegild van de kramp/buikpijn en laat ze nog zelden pijnlijke windjes.

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Banaan stopt. Als ze last heeft van moeilijk poepen, probeer dan eens een paar dagen een kiwi te voeren. Begin eerst eens met een halve, anders kan het zo zijn dat het veels te hard gaat daar beneden ;)

8. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    En??

9. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Dank allen. zo druk hier met ziek kind en andere dame die ook aandacht nodig heeft...
    Enniwee: het was koliek zei de HA. Kan voorkomen met oorontsteking. Gaat nu al weer beter, ze heeft nu ook weer wat meer gegeten. Had het idee dat haar spijsvertering ff helemaal stil lag en die weer moest opstarten oid.
    Dus: ben blij dat we toch ff bij de ha waren. Liever ff langs, dan het weekend in en mss toch de hap moeten bellen.

En dank voor de banaan tip. Mss heeft ze hier als ze niet ziek is ook last van. Ik ga het testen. En kiwi vindt ze gelukkig lekker! Merci!

:) :)

10. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    "Fijn" dat ze wert wat het is!

Deel Deze Pagina