Wanneer uitgerekend en vakantie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lieverd, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi,

Ik ben er op afgelopen donderdag 4 mei achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik zat toen op dag 47 van mijn cylcus. Ik had op dag 41 nog een negatieve test gehad. Nu was mijn eerste pilloze cyclus (de cyclus hiervoor) 39 dagen. Hoe lang ben ik nu zwanger en wanneer ben ik uitgerekend? Ik moet 30 mei naar de verloskundige en dan krijg ik ook gelijk een echo.

Verder ga ik over 1,5 week op vakantie naar Turkije. Ik heb weleens na het vliegen oorontsteking gekregen. Vorige keer kreeg ik daarvoor medicijnen van een Turkse arts. Ik durf dit eigenlijk nu niet. Wat kan ik doen als ik daar straks weer zit met een oorontsteking?

Ik hoop dat één van jullie mijn vragen wil en kan beantwoorden. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
    Lieverd

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap. Omdat je vrij snel na pilgebruik zwanger bent geworden is het inderdaad onduidelijk hoe lang je precies zwanger bent. De echo kan dit heel mooi laten zien. Waarschijnlijk ben je anderhalve week korter zwanger dan je denkt. Wanneer je precies bent uitgerekend weet ik niet. Wat was de eerste dag van je laatste menstruatie? Ook dan blijft het een gok hoor, alleen de echo kan precies laten zien hoe ver je bent.
    Als je geen Turkse medicijnen wilt kun je nu al naar je husiarts gaan en het verhaal uitleggen. Vraag dan of je preventief antibiotica meemag voor een oorontsteking. Hij kan je dan antibiotica meegeven die veilig is in de zwangerschap.
    Maar ik weet niet of de huisarts dat doet, ze zijn (terecht) voorzichtig met het voorschrijven van antibiotica, en bovendien weet je zelf niet als je oorpijn hebt of het echt om een ontsteking gaat. Je kunt wel overleggen met je huisarts wat je het beste kunt doen.
    Fijne vakantie!

Mirjam

3. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Mirjam,

Bedankt voor je reactie.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 18 maart. Gisteren kwam een consulente van moeders voor moeders langs en die had het idee dat ik al acht weken was, omdat mijn teststreep zo heel dik en duidelijk was.

Ik ga de huisarts even bellen. Bedankt!!!!

Groetjes,
    Lieverd

Deel Deze Pagina