Zo'n rugpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anitaaaxxx, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Morgen ben ik 30 weken zwanger maar heb sinds vandaag zo'n verschrikkelijke rugpijn (laag in me rug). Herkennen jullie dit ook ? Pff doet echt zeer, weet gewoon niet hoe ik moet zitten.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Voor de veiligheid even een plasje wegbrengen. Kan heel goed een blaasontsteking zijn

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    ok thanks dat ga ik morgen gelijk even doen

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is het continue of met vlagen?

Als het continue is, of in iedergeval lang aanhoud, dan kan het heel goed zijn dat je echt heel erg last hebt van je banden, je baarmoeder is nu heel groot en zwaar. Of van je bekken. Als het goed is kan rust dan helpen. Probeer een comfortabele houding te zoeken, ik zit 't liefste rechtop tegen de rugleuning van de bank en absoluut niet hangen of bv benen over elkaar ofzo.

Als het met vlagen is, in golven op komt zetten en dan weer wegzakt, dan moet je aan rugweeen denken en kan je beter meteen aan de bel trekken!

5. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij gebeurde het met 20 weken al. Ik kon helemaal niet zitten. Ik moest stoppen met werken. Wat hielp was de afwisselende beweging. Dus kwartiertje lopen, daarna zitten, en liggen.

Ik zat alleen op een gymbal, ken je die? Ik had zelf een speciale stoel met een gym bal. Toen kon ik weer ietsje langer zitten.

Ik hoop dat het beter gaat met jou.

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Vanwege de rugpijn ben ik gestopt met 26wk zwangerschap gestopt met werken.Het bleken mijn bekken te zijn( bekkeninstabiliteit). Mijn zoontje is nu al een jaar geweest en ik zit nog steeds ziek thuis vanwege mijn rug!!! Heb vreselijke pijn en vooral als ik de kleine in de avond op bed leg en ff rustig ga zitten voel ik alles en in de nacht draai ik wel 300x vanwege de pijn. Hetzijn mijn bekken niet meer maar wat t is....geen idee!!

Het kan zijn bij jou tijdens je zwangerschap:

-bekken
    -zwaarte van je buik aan de voorkant
    -blaasontsteking
    -rugweeen

Anders ff langs de huisarts, verloskundige, ziekenhuis???

Idd zoals hierboven al vermeld een juiste houding helpt wel, goed zitten, juiste manier bukken, draaien, opstaan uit bed. Ik heb tijdje fysio gehad en daar krijg je veel tips, maybe een optie?

Succes, rugpijn is echt niet fijn!

7. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    thanks voor jullie reacties! Het kwam gelukkig niet met vlagen daar zat ik zelf ook gelijk aan te denken dat was het gelukkig niet. De pijn bleef continu. Heb nu nachtje geslapen en gaat iets beter. Dus hopelijk was het eenmalig en anders ga ik lekker naar de fysio.

Share This Page