Hoi dames, Misschien een hele maffe vraag maar als ik foto's maak van mij kleine ventje of andere dat doen heeft Anthony op iedere foto rode oogjes.... Nu staat hij vaak op de foto met andere kleintjes (die van me vriendinnen) en die hebben het niet! Kan het door de kleur van zijn oogjes komen (blauw) of moet ik naar de ha om zijn oogjes te laten bekijken? Nu ik het hier zo schrijf klinkt t wel bizar mijn vraag maar vind t echt heel vreemd! Hebben meer van jullie hier last van of weten hoe het komt? Liefs Bizzy
Ik heb geen idee, maar ik heb ook altijd rode ogen op foto's, zelfs met rode ogen reductie . En er is niets mis met mijn ogen (ik heb wel lenzen, maar is niets ernstigs). Ik heb wel blauwe ogen.
Hoi snoopy, Dank je voor je reactie! Vreemd hoor de mijne zijn zelf ook blauw maar heb het niet hahaha heel vaag! Maar wel fijn om te weten dat ik niet de enige bent met dit probleem al is het wel zonde van onze foto's! Liefs Bizzy
Ik heb dat ook altijd. Heb ooit ergens gehoord dat dat vooral voorkomt bij mensen met gezonde ogen. Of dit waar is of niet weet ik verder niet. Groetjes Jessy
hoi, het ligt idd aan de blauwe ogen en ook vaak net aan de lichtval enzo. je moet dus niet denken dat er iets mis is met de ogen van je baby. als je het zonde vind van de foto's: je hebt er een bepaald programma voor waarmee je dit kan bewerken en er zo niets meer van ziet. hoe het programma heet weet ik even niet meer...
Dit kan ook puur met de valling van het licht te maken hebben. Anouk heeft het ook, maar als ik het dan bewerk met een programma zie je er bijna niets meer van. Wel vreemd trouwens dat dan alleen jou kleintje de enige met rode oogjes is. Maar ik zou me niet druk maken hierover! Liefs, Duveldraakje
Het lijkt me gewoon dat je kindje grote pupillen heeft. Rode ogen reductie op een camera doet een lichtje opbranden voor de foto's genomen wordt, zodat pupillen (die in wat donkerder omstandigheden wat groter zijn) kleiner worden en de lichtinval van de flitser in het oog verminderd wordt: dan heb je geen rode ogen (de binnenkant van je oog is anders door de grote open pupil belicht door de flits en dat zie je). Maar als je van nature grotere pupillen hebt worden ze niet zo klein. Ik denk maar wat hardop... maar klinkt vrij aannemelijk al zeg ik het zelf, haha. Zou me er niet te druk om maken. Misschien de flitser minder intensief instellen?
Misschien heeft jouw zoontje rode ogen en de andere kinderen op de foto niet, omdat hij als enige echt recht in de camera kijkt. Misschien vindt hij jou of de camera interessanter dan de andere kinderen dat vinden. Geen zorgen om maken hoor, is gewoon iets dat bij fotograferen hoort en ik heb nog nooit gehoord dat dat iets met de gezondheid van je ogen te maken zou hebben!
Mijn nicht is een kinderfotografe en het schijnt heel normaal te zijn dat baby's en kleine kinderen vaak rode ogen hebben op foto's. Schijnt te maken te hebben met de ontwikkeling en weerkaatsing van een bepaald oogvlies ofzoiets. Weet niet precies meer maar Djenno heeft op negen van de tien foto's ook altijd rode ogen inderdaad.
ik heb blauwe ogen en heb altijd rode ogen op de foto. mijn dochter heeft ook blauwe ogen maar heeft het nooit dus denk niet dat het aan de kleur ligt.
Dit klinkt wel heel logisch eigenlijk.... ik heb ook altijd redelijk grote pupillen, er werd vroeger ook redelijk vaak gedacht (toen ik puber was ) dat ik high was, terwijl ik dan bijvoorbeeld alleen maar cola ophad .
rode pupillen op de foto is heel normaal. je moet je pas zorgen maken als je kindje witte pupillen (soort katteoogjes) op de foto heeft.
weet niet of het licht aan blauwe ogen want mijn zoontje heeft t ook.....en zn ogen zijn nu nog bruin achtig....maar wie weet komt t nog...hij heeft het op iedere foto...zn ogen zijn altijd rood... heb hier en proggie die ik bij mn camera heb gekregen waarmee ik keurig iedere keer de rooie ogen weg werk...
In Photoshop heb je een tool tegen rode oogjes, er even op klikken en weg zijn de rode oogjes. Maar je moet dan wel dat programma hebben.