constant gestrekte armen naar achteren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tante29, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo!

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en zij doet extreem vaak haar armen gestrekt naar achteren. Vooral als ik haar draag of als ze op haar buik ligt. Ze strekt ze dan tot achter haar rug.
    Op het cb vond de wijkverpleegkundige het vreemd, dus blijkbaar doen niet zo veel kinderen dit? Het cb wilde nog niet naar fysio verwijzen, omdat we eerst thuis moeten proberen haar te corrigeren, door constant haar armpjes zachtjes naar voren te leggen.
    Het is voor mijn dochtertje erg vervelend, want hierdoor kan ze nog niet rollen en gaan zitten. Als ze op haar buik ligt, drukt ze zich ook constant omhoog, ze ligt nooit relaxed op haar onderarmpjes.
    Wie herkent dit? En wat doen jullie eraan? Of is het vanzelf over gegaan?

Groetjes Tante

2. Tese

Tese Niet meer actief

Het zoontje van mn vriendin is 8 maanden en doet dit ook. Hij doet dit al een paar maanden. Hier op het cb vonden ze het niet raar. Mn vriendin heeft er zelfs nog naar gevraagd. Maar idd kan hij nog niet omrollen hierdoor.

3. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Toevallig,

Ik zat laatst te denken om dat ook hier te vragen.
    Mijn dochtertje is 6 maanden en doet dat ook ;)

Ik weet ook niet wat het is. Ik had deze week afspraak bij arts CB maar die is helaas verzet tot een maand later ivm inentingen Mexicaanse griep......
    Dus ik kan het dan pas vragen.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat lopen.

Hier kon ze al vroeg haar hoofdje omhoog houden, kan ook al beetje zelf zitten en is sterk in rug en armen. Dit forceren we niet hoor.

Rollen kan ze en deed ze vorige week ook helemaal alleen. Maar daarna geen interesse meer voor :p
    Ik wacht het maar af. Ik heb absoluut niet het idee dat ze ergens achter loopt, ze is erg tevreden.

Straks lopen ze :D

4. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat er nog meer komen.
    Van kindjes waar het vanzelf bij is over gegaan, wil ik graag weten, hoe lang dat geduurd heeft/wanneer het over was?

Mijn dochtertje is verder ook gewoon sterk. Ze hield idd al snel haar hoofd op, is sterk in haar armen en benen. Kan goed zitten, maar ik moet haar dus neerzetten, valt bijna nooit meer om. Ze heeft alleen nooit graag op haar buik gelegen, hoewel wij haar vanaf het begin toch dagelijks regelmatig op haar buikje leggen.

Mijn dochtertje heeft de eerste drie maanden wel erg veel gehuild en is altijd wat onrustig geweest. Toen ze heel klein was, zijn we bij de osteophaat geweest, omdat ze een erge voorkeurshouding had. Dit hielp goed en is snel verholpen.

Ben heel benieuwd, zou ook graag op de hoogte blijven, van hoe het bij jullie verloopt.
    Nu we ons dochtertje helpen door haar armpjes weer naar voren te leggen, doet ze het al wel wat minder. Na ongeveer tien minuten, denk ik, wordt ze moe en dan gaat ze het weer doen. Waarom wordt ze moe? Omdat ze zich constant op drukt en niet op haar onderarmen rust. Als ik haar op haar onderarmpjes leg, vindt ze dit niet prettig en drukt ze zich weer op tot gestrekte armen.
    Als ze hier dan na tien minuten erg moe van is geworden, gaat ze haar armen weer gestrekt naar achteren doen. Dan draai ik haar weer om.

Ik vind het wel zielig hoor en het is voor haarzelf best frustrerend af en toe. Dus ik hoop dat het snel over gaat.

Deel Deze Pagina