Hoi mensen! Ik heb bijna heel het forum doorgezocht, maar ik kan nergens iets vinden over de eventuele vlinders die je zou kunnen voelen als je zwanger bent. Ben zelf in m'n meest vruchtbare week (17 augustus) vergeten een pil in te nemen en geen extra bescherming gebruikt. Heb sindsdien het idee dat ik zwanger ben. Ik weet het bijna zeker, maar soms als ik niks meer voel, geen vlinders of krampjes, dan ga ik twijfelen. Heb een soort van rustgevend gevoel over me heen gekregen, maar ben aan de ander kant echt beroerd moe, wil het liefst gewoon slapen, vaak ook op werk. In de ochtend nogal duizelig, dit trekt naarmate de dag vordert weer weg. Vannacht werd ik zelfs wakker van m'n pijnlijke borsten, die tot en met de ochtend pijn bleven doen. Kreeg ook van die felle steken. Op borsten en tepels zie ik wat blauwe aders en ze zijn volgens mij wel voller als normaal. Wie heeft deze vlinders ook gevoeld? Het wisselt bij mij af, vlinders en krampjes net boven m'n liezen aan beide kanten. Als ik geen broek aanheb en ik loop lijkt het net of ik het een beetje voel trillen in m'n buik...of er een zakje inhangt..beetje lastig om uit te leggen. Ook ineens vaak maagzuur en kramp in bil, benen en voeten. Ik ben benieuwd wie dit ook heeft, let me know please!! PS: ik heb een test gedaan, maar wel te vroeg...die was negatief. Vandaag test bij de HA, ik kan woensdag voor de uitslag bellen. Helaas is het geen bloedtest dus ook geen 100%.
dat wat je net heb omschreven kan ik wel een beetje inkomen... Ik zou zeggen als je zekerheid wil zou ik ls ik jou was eind van de week/weekeinde er een test tegen aan gooien.... Ik wil bijna zeggen , zal voor je duimen maar las dat je je pil was vergeten dus of het op zijn plaats is weet ik niet....
Hoi Remember Bedankt voor je reactie! Als ik het goed begrijp voel je ook hetgeen ik hiervoor heb beschreven? Ik voel nu weer dat het trekt onderin m'n buik en beetje steken af en toe. Was nog vergeten te schrijven dat als je zwanger bent (tenminste dat hoorde ik van m'n moeder) dat je er dan een kleine verdikking is net boven je schaamstreek. Heb het gevoel dat als ik er overheen wrijf dat ik moet plassen. Dat heb ik naar mijn idee nog nooit gevoeld. Voel soms ook een beetje trillen onderin lijkt wel...echt heel vreemd. Heb jij dat ook? Nou je mag wel voor me duimen hoor, thanx! Kijk ik denk zo, het was inderdaad niet echt de bedoeling om zwanger te worden. Ik woon nog niet samen, het lag in de planning over een jaar of 2 en m'n vriend studeert ook nog. Maar goed, ik heb echt het gevoel dat er iets aan het gebeuren is daar beneden. En dat gevoel is wel fijn Heb nu ook beetje harde buik gevoel... Als ik zwanger ben, dan vind ik het ook erg leuk! Ik kan gewoon niet wachten tot ik het weet!\ Hoe is jouw status nu? Ga jij ook bijna testen???
Hai Ponnetje, Ik voel ook idd van alles onder in mijn buik... En dat harde buiken gevoel heb ik al een paar dagen.... wel grappig dat jij het ook zo omschrijft...weet niet of het je eerste kindje is maar meestel benoemen alleen vrouwen met eerder zwanger schappen het zo,.. ik noemde het zo omdat ik ze ook voelde met mijn andere twee kids namelijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat het wat opzet ja, en dat je schaamlippen ook wat voller kunnen worden... Ik zou zaterdag mijn NOD hebben dus als die uitblijft zou ik zaterdag kunnen/mogen testen... weet alleen niet of ik het tot dan volhoud, ik heb nu voor het eerst echt de drang om het eerder te doen.. Ga jij ook testen?.... als ik jou was zou ik het wel doen... spannend En bij deze duim ik dus voor je he
@ponnetje ik las verderop je note, dus de vraag of het je eerste zwangershap is en waneer je gaat testen weet ik al... Spannend dat je woensdag je uitslag krijgt... aftellen
Hoi Remember! Vind het wel tof dat je zo snel reageert Ben namelijk erg onzeker, omdat ik nog nooit zwanger ben geweest...ik heb geen idee wat ik wel of niet zou moeten voelen ha ha! Maar goed, ik ben iemand die een soort gave heeft om dingen aan te voelen. Zie ook gelijk aan iemand als er wat met diegene is..soms denk ik dat ik soms gewoon dingen weet ofzo..echt heel moeilijk om uit te leggen. Dus jij hebt er al 2? Wauw! Ik heb het namelijk ook aan een aantal mensen gevraagd, waaronder m'n moeder, wat zij voelden toen ze zwanger waren, maar iedereen zegt: ik weet het niet meer hoor hoe dat voelde. Dan denk ik hallo!! dat vergeet je toch niet!! ik niet in ieder geval haha Ik ga ook wel testen alleen ik krijg woensdag ook al uitslag van de HA, maar goed dat is die urine..en geen 100%. als ik dan te horen krijg dat ze niks hebben gevonden...zakt mijn goede moed wel een beetje weg. zou het wel raar vinden want ik ben er zo zeker van..ik voel van alles. Ik heb wel gehoord van schijnzwangerschap, maar het lijkt me sterk dat je daarmee ook die gevoelens in je onderbuik kunt opwekken, krampen en tintelend/kriebelend gevoel. En die blauwe aders in je borsten kunt opwellen. (auw deed weer pijn nu ) Het lijkt ook wel of het "klussen" zoals de mensen het hier noemen ook veel makkelijk gaat (ivm meer vocht enzo)...maar weet niet of dit ook een symptoom is... Ik test waarschijnlijk vrijdag of zaterdag..als ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik duim ook voor jou!!!
Hey ponnetje, Haha, ja sinds ik op dit forum zit, zit ik er soms echt met gemak een uur achter... Over het feit van mensen vragen die al eerder zwanger zijn geweest.... Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet meer alles weet hoor... ik weet de hoofd dingen wel, van misselijk ,gevoelige borsten, moe enz maar de kleinere dingen weet ik niet meer helaas Ik heb nu wel een goed gevoel erover dat het raak is voor ons, maar ja ik heb ook gehoord dat je lichaam het je ook kan laten geloven.... Ik weet het toch pas als ik een streep heb op een posi test dus ik w8 wel gewoon af. Of meer vocht een symptoom is weet ik helaas niet... Maar ik denk alles wat je lichaam anders doet kan een symptoom zijn..toch Nou dan testen we samen die dagen want ook ik hop het te rekken tot dan, als ik me kan bedwingen... Maar zoals je ookal zei urine van de huisarts is niet 100% dus je weet maar nooit.. Ik weet niet (meer) waneer je ongi zou moeten worden, ik weet dat je iets van 17 heb geklust, ik de 18/19 me eisprong met een cyclus van 30 dagen daarmee kom ik op zaterdag me NOD
Hoi "herinner" (om het maar even af te wisselen) Ik zit er nu ook etend achter, vind het wel gezellig zo, is beter dan dat je ongeduldig zit te zijn in je eentje toch? Het wordt ook ineens echt heel heet waar ik eerst krampen voelde pffff lijkt net of m'n huid in de fik staat en de binnenkant ook! Hoop dat dat ook normaal is.... voel wel rare dingen volgens mij, waar niemand anders last van heeft. Net als die vlinders. Die aderen zie ik soms wat minder als anders...maar weet niet of dat normaal is. Ja hoop ook voor jou dat het raak is Ik vind het echt zo spannend! Je laat het me toch wel weten he, ik zal ook ff posten als ik getest heb. Welk merk gebruik jij?
hahaha. was ff de kids eten aan het geven en naar bed aan het brengen dus komt ie. Het is zeker beter achter de pc dan alleen ja. welke test was jij van plan te gaan gebruiken :
Heej! Ja zoiets dacht ik al Mijn eten en koffie zijn ondertussen al op Ik heb een keer eigen merk van de apotheek gebruikt, het lukte me niet eens om in die test te plassen! snapte er echt niks van...gebeurde ook niks. Heb een keer clearblue gebruikt en ik heb nog nog voor van het weekend een predictor liggen. Ik ben er nu zoveel mee bezig geweest, het zou me toch wel tegenvallen als ik niet zwanger ben...helemaal omdat ik er zo zeker van ben... Maar is dat echt een pre? een hogere temp? Heb het af en toe (meestal in de ochtend) heel erg warm, dan gloei ik helemaal, maar is geen koorts..zo'n 37 graden. Helemaal rode wangen, ben zelfs warmer als m'n vriend! Zit ik zijn handen op te warmen haha
Ik heb deze vlinders juist heel erg gevoeld. En op de dagen waarop jij ze ongeveer ook hebt in je cyclus. Mijn NOD was 14 augustus, en de hele dag op 10 augustus had ik vlinders. Net alsof je een beetje nerveus bent, of verliefd vlinders. Ik herken ze dus heel goed. Ga je temp opmeten. Kijk even hoe hoog die nu is. Op 13 augustus was die van mij 37,8. en op 14 augustus 37.5. Ik hoop het echt dat je zwanger bent,
Die "vlinders" die jij omschrijft, heb ik ook last van. Soms wordt het echt irritant haha. Ik ga voor jullie tweetjes duimen.
Hoi, Thanx voor je bericht en welkom in de vlindertuin! Ben blij dat ik niet de enige ben en als er nu iemand naar zoekt, kunnen ze de vlinders vinden haha! Ja weet je, het is gewoon zo frustrerend dat je maar moet wachten en wachten en wachten. Kan er echt niet tegen. Nu voel ik weer de hele tijd kleine trillinkjes... en m'n linkerborst steekt echt.....ik let er teveel op ben ik bang pfff! merkte jij al snel je borstomvang? Heb het gevoel dat m'n bh strakker zit, zit al een gaatje losser... had jij ook altijd blauwe aderen of wisselde dat ook in het begin? soms zie ik ze niet... groetjes van een onzeker ponnetje
dat wachten is misschien erg, maar bijna zeker weten dat je zwanger bent en al 2 negatieve testen krijgen, is ook rottig. Ja echt he. Ik moet morgen weer nieuwe bh's gaan kopen Omdat de mijne te klein zijn, terwijl ik een kleine 2 maanden nog nieuwe heb gekocht.. heel irritant haha.
Ik had ook vlinders! Het klinkt stom,maar na 'die ene' vrijpartij had ik het 's nachts al. Toen ik mijn handen op mijn buik legde ging het heel erg tekeer en dacht ik nog: zou ik nu zwanger zijn? Natuurlijk konden die vlinders nog niet het kindje zijn,maar misschien is het een reactie van je lichaam ofzo?
Hoi Remember en iedereen, Hoe is het nu met jou? Ben nog steeds ziek thuis, heb echt een erge verkoudheid te pakken en hele zere keel. Soort keelontsteking denk ik... Maar goed, ik heb m'n lijf in de gaten gehouden, en ik weet gewoon zeker dat ik zwanger ben. Ben zo moe de hele tijd, had jij dat ook? Ben om 11.30 uur uit bed gegaan, maar zit nu alweer te knikkebollen en ook duizelig. M'n buik is iets dikker geworden zie ik en m'n borsten zijn nog steeds gezwollen. Voel ook steeds meer kriebels in m'n buik. Temp is nog steeds hoger als normaal. Ben zo nieuwsgierig! Ik houd het bijna niet meer! Broek zit ook iets strakker, dus hang meer dan dat ik rechtop zit. Toen ik er over nadacht leek alles als een puzzel in elkaar te vallen. Voordat ik op vakantie ging kreeg ik ernstige diarree...was heel erg ziek. Heb toen wel gemeenschap gehad. Toen ik op vakantie ging (dat was rond 6 juli) had ik de hele tijd een hele opgeblazen buik (wat niet normaal is voor mij, hebi k nog nooit gehad) en obstipatie. Heb toen ook ineens een schimmelinfectie gekregen (wat ook door zwangerschap kan komen). Voelde me vanaf de vakantie al heel erg moe en in de ochtend voordat ik had gegeten en m'n haar stond te fohnen enzo (zoals ik dat altijd doe) heel erg dizzy en voelde me raar. Dus al met al....als ik vanaf dat moment zwanger ben geraakt dan zou ik nu ongeveer 2 maanden zwanger zijn...maar volgens mij moet je er dan weer een paar weken vanaf trekken?? 2 ofzo? ik snap dat niet helemaal..heb dat ergens gelezen op de site...
Hai ponnetje............... tjee ziek zwak en misselijk........ maar waarcshijnlijk wel zwanger Ik kan niet begrijpen hoe jij het zo kan volhouden............ ik zit helemaal op het puntje van me stoel nu ik alles zo van je lees.................ga nou testennnnnnnnnnnnnnn............ k ben zo nieuwsgierig Met mij gaat alles zijn gangetje, mijn symtomen zijn weg..... Maar houd de moed erin.... en ben je al onderweg voor een test
Heej meid, Ik ben ook zo nieuwsgierig! Maar weet je ik dacht toen in de vakantie al dat ik zwanger was, en toen had ik 2 testen gedaan ofzo...en dat was negatief...dus toen dacht ik nou het zal wel niet zo zijn. Ik voelde voor het eerst wat aan het eind van de vakantie (vakantie was 2 weken) Ik heb 2 keer een soort blubje gevoeld, helemaal onderin. Toen zei ik het nog tegen m'n vriend maar hij verklaarde me voor gek. Ik weet het gewoon zeker! Ik heb ook naar die buikenfoto's gekeken en die hebben ook allemaal zo'n vorm als ik heb. Broek knelt echt...heb een spijkerbroek aan waar eerst een riem door moest, maar nu knelt ie zonder riem! En ik voel steeds meer blubjes!! Ja ik ga zaterdag testen!! Maar goed, als die nog negatief blijft, dan vraag ik wel of ik een doorverwijzing naar de gynocoloog mag krijgen. Het kan gewoon niet anders..Voel het gewoon. He balen dat jij niks meer voelt! Blijven proberen he!