zo'n vol gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door senso, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik ben nu ruim 23 weken zwanger maar ik heb vaak zo'n onwijs vol gevoel, alsof ik vreselijk veel gegeten heb terwijl dat helemaal niet zo is..

Bij de laatste controle met ongeveer 21 weken bleek dat mijn baarmoeder al vele centimeters boven mijn navel zit en dat ons mannetje het heerlijk vind om overdwars te liggen.

Zou dat volle gevoel kunnen komen omdat ons kindje dwars en heel hoog ligt? verder heb ik vaak het gevoel dat mijn buik superstrak gespannen staat, is dit van het groeien?

Graag jullie ervaringen, alvast bedankt!

Liefs,
    Senso

2. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    niemand? :D

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL

hihi, volgens mij geef je de antwoorden zelf al. :p
    Wat dat kan natuurlijk heel goed!

4. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hahaha tja vroeg me alleen af of andere meiden daar ook last van hebben gehad, aangezien dit mn eerste kindje is :)

5. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    De bovenkant van mijn buik (net onder mijn borsten) staat ook erg strak gespannen en ik heb ook niet zoveel eetlust als voor de zwangerschap. Meestal schep ik wel mijn bord vol, maar zo halverwege kom ik plotseling een dam tegen en dan hoef ik echt echt echt niet meer! (wat ik dus helemaal niet herken omdat ik echt een vuilnisvat ben wat dat betreft)

Mijn baarmoeder komt nog niet boven mijn navel uit, dus bij mij heeft het daar niet mee te maken.

Oh ja, enne van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meis,
    als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb er ook last van! of noujah last, het valt me op. Ik ben nu 25 weken, en de laatste weken merk ik , dat als ik weet dat ik moet eten, totaal geen trek heb. Natuurlijk eet ik dan wel wat. Maar ik weet precies wat je bedoeld :)

liefs

7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Had tijdens zwangerschap daar ook regelmatig last van. Ook het gevoel dat de baby niet meer past, laat staan nog verder groeit. Volgens verloskundige kwam dat doordat mijn buikspieren alles nog tegen houd. Dan laten ze weer los en kan de buik verder groeien. Een vreemd gevoel vond ik het. Kon dan ook een paar dagen bijna niet eten en het eten leek niet te zakken

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik herken het ook heel erg..
    Het gevoel dat er niets meer in past terwijl je maar een beetje op hebt.
    Soms heb ik het gevoel al voor het eten aan, dan heb ik echt geen zin.
    Ik eet dan wel een beetje maar het wil dan echt niet.

Ons kindje ligt overigens zover ik weet niet dwars, en bij de laatste controle kwam mijn baarmoeder een klein stukje boven mijn navel. Klopt met de zwangerschap van 24 weken

Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is

Liefs Manuk

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hee meis ik heb t ook maar soms even een week en dan staat mn buik helemaal strak dan hebben we beide een groeispurt en heb ik meestal teveel gedaan en kan ik alleen maar kleine porties eten en daarna is t weer een paar weken over....

10. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik heb vaak 's avonds als ik in bed lig het gevoel dat het eten me tot zeg maar net achter mijn mond zit. beetje rare uitleg maar dat is een een boertje zou laten alles er uit komt.
    Vaak heb ik dan al uren niet gegeten en ook echt niet veel dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Oohh, ik weet precies wat je bedoelt! Ik ben dan nog niet zo ver, maar ook regelmatig dit gevoel. Vooral aan het einde van de dag, het gevoel wat je ook hebt als je je buik expres uitzet (maar je kunt hem gewoon niet meer inhouden, zo vermoeiend!). Mijn huid rekt ook helemaal uit en voelt alsof mijn buik zooo vol zit..

Voor mij ook het eerste kindje, die ligt nog ver onder mijn navel natuurlijk. Ik dacht (hoopte :)) dat dit gevoel gewoon de opgeblazen darmen zijn en dat dit nog weggaat.. Maar niet dus? Heb jij het al langer?

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb dat ook vaak, maar ik ben in verwachting van een tweeling dus zit ook echt vol.;)
    soms ligt er een kindje bovenaan bij mijn ribben, ook dwars dus. dan denk ik wel eens dat ik een harde buik heb, maar dan ligt hij gewoon te draaien bovenaan. Van tijd tot tijd is het volle gevoel erger.

13. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Ik heb het net als Angiebaby af en toe een week wel en dan weer even niet :) dus ik denk wel dat het met een groeispurtje te maken heeft van mama en beeb.

14. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    aaaaaah jij hebt ook zo'n dwarsliggertje! :D

15. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    @all: bedankt voor jullie reacties! stelt me weer gerust dat er meer last hebben van het gevoel :) en dat het dus duidelijk niet iets vreemds is!

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik denk dat het alleen maar goed is!:)

Deel Deze Pagina