Zo'n zere rug!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AngelaV, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo dames,

Als ik moe ben, of als ik wil slapen heb ik zo'n pijn in mn onderrug. Net iets boven mn stuitje! Omdraaien kan ik dan gewoon niet! En daarbij heb ik ook soort menstruatiepijn. Herkent iemand dit? En wat kan je eraan doen? Ik weet me echt geen houding te geven, na 5 min heb ik het gevoel dat ik weer moet draaien. En een douche helpt ook niet..

Iemand tips?

2. 25032011

25032011 Lid

6 mrt 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai AngelaV,

Heb je alleen rugpijn als je moe bent en ligt of ook vaker gedurende dag? Lage rugpijn en een zeurderig gevoel onder in je buik (vergelijkbaar met menstruatiepijn) kunnen verschijnselen zijn van een urineweginfectie. En zeker gezien de duur van je zwangerschap is het niet onverstandig om dit te laten checken.
    Het kan natuurlijk ook vanuit je bekken komen , maar dan zou je verbetering verwachten tijdens rust........

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja het is eigenlijk alleen als ik moe ben, en als ik overdags "druk" ben geweest. Dat is dus al als ik alleen boodschappen doe. Maar ik heb verder geen pijn met plassen oid?! Misschien toch verstandig om aan mn gynaecoloog te vragen of ze hierop wil controleren.. Zoals nu ook, ik kan geen stap meer zetten. Het is echt een scherpe pijn

4. 25032011

25032011 Lid

6 mrt 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pijn bij plassen hoeft echt niet, bij een urineweginfectie......vaak 'wachten' vrouwen daarop en trekken daardoor laat aan de bel. Maar ik denk dat je dan misschien geen uwi hebt, maar dat het waarschijnlijk uit je bekken komt. Ik heb tijdens mijn zwangerschap erg veel baat gehad bij fysiotherapie. Zij heeft mij bijv. 'geleerd' hoe ik moet tillen en hoe je je zwaartepunt beter kunt verdelen over beide benen. Maar ook hoe je je bekkenbodem kunt ontspannen.
    Het scheelde mij enorm veel rugpijn, harde buiken toiletbezoekjes! ( door de harde buiken had ik zoveel druk op m'n blaas dat ik continu het idee had te moeten plassen ;))

Misschien heb je wel baat bij een goede fysio.......zou het iig overleggen met je vlk of gyn.

Succes!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Klinkt als je bekken. Zou even fysio/bekkentherapeut informeren kan je hele goede oefeningen voor krijgen!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat de andere meiden al zeggen over je bekken. En urine kan de assistente van de huisarts zo even controleren voor je! Hier staat 't nu op kweek omdat ik al sinds half december een blaasontsteking heb die niet reageert op anti biotica. Geen pijn bij 't plassen maar een beetje zeurderig gevoel in mn onderbuik en de laatste weken rugpijn alsof menstruatierugpijn.

7. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja zat net te denken om gewoon even wat urine te brengen bij de ha. Bedankt voor de tips!!

Deel Deze Pagina