begin van de bevalling en tweede kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door Snoesj, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Over een week ben ik uitgerekend van mijn tweede kindje.
    We hebben al geregeld dat oma stand-by staat om onze oudste dochter op te vangen. Maar waar ik eigenlijk een beetje over pieker is, stel de weeeen beginnen snachts. Oma komt dan onze kant op. Toch moet ik de eerste centimeters thuis opvangen met zowel oma als dochter dus in de buurt. Dat lijkt mij eigenlijk helemaal niet fijn. Zeker omdat ik dan mijn dochter niet wakker wil maken.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    Ben benieuwd naar eventuele tips.

Groetjes!

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp hem niet helemaal. In de nacht is toch juist ideaal? Kind slaapt, jij vangt eerste cms op (wat je sowieso toch thuis zou doen?). Je moeder blijft weg uit je kamer, lekker rustig.

Bij mij begon het net voor het avondeten. Snel m'n dochter nog tijdens de weeen eten gegeven en haar toen weg laten brengen. Heerlijk even alleen. Man was drie kwartier later weer thuis en binnen een uur was baby er toen. Bevalling duurde 3 uurtjes.

3. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Hier begon het in de ochtend bij de tweede. Maar je dochtertje slaapt dan toch gewoon. Ik zou je moeder gewoon inlichten zodra het begint en dan laten komen als jullie bijna naar het ziekenhuis moeten. En als je haar meteen wilt laten komen kan ze ook in een andere ruimte wachten als waar jij bent toch?

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier staat oma ook stand by voor als het begint. Als het bij ons 'à nachts begint dan laten we zoon gewoon slapen en bellen we pas in de vroege ochtend oma. Zij haalt hem dan op en neemt hem mee naar haar huis, zodat ik thuis in alle rust de rest van de bevalling afwacht. Het lijkt mij namelijk verre van bevordelijk boor de bevalling als er een kleintje rondloopt. Dus is het een optie dat oma jouw dochter 's ochtends ophaalt?

5. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is meer dat ons huis niet zo groot is. Dochters slaapkamer ligt 3 stappen bij onze slaapkamer vandaan en de derde slaapkamer, waar oma dan in kan kruipen, is beneden. De douche ligt naast de slaapkamer van mijn dochter, dus daar kan ik dan geen gebruik van maken.

Maar op zich een goede tip om oma pas te bellen zodra ik bijna naar het ziekenhuis mag. Dan kan ik de eerste weeen beneden in de slaapkamer opvangen.

Gr.

6. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Zou het ook nog een optie zijn om, zodra het begonnen is, oma je dochter op te laten halen en dat ze dan dus bij oma (verder) slaapt? Dan hoef jij helemaal nergens over te stressen, en zelfs ontspannen douchen (wat voor sommigen heeel fijn kan zijn tijdens de ontsluitingsweeen).

Ik zat hier namelijk zelf ook net over te piekeren vandaag, bij ons komen vrienden hiernaartoe om pp te passen. Maar heb nu afgesproken at we het van het moment en de situatie laten afhangen of ze hier komen oppassen of dat ze ons zoontje meenemen en bij hun laten logeren.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik denk dat ik oma niet gelijk bel zodra het begint maar zodra ik richting ziekenhuis moet. Ze woont hier 10 minuten vandaan, dus lijkt mij geen probleem.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier werden de weeën pas echt heftig toen het ook echt tijd was om naar het ziekenhuis te gaan, voor die tijd gewoon nog voor onze dochter gezorgd. (en zou ik dus ook geen 'last' van mijn (schoon)moeder gehad hebben)
    Waarom maak je je er zo druk om dat je je dochter misschien wakker zou maken?

Deel Deze Pagina