ben ik nou moeilijk of komt het door de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by tasha, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hey allemaal
    ik zou graag jullie mening willen ongezout.
    van me zelf ben ik best wel een controlle gek... soms is dat goed soms is dat niet zo goed.
    maar nu..
    de kerst dagen komen er aan en de verplichte bezoekjes natuurlijk ook. Ik heb echt wel zin in de kerst dagen hoor, dus dat is het niet. Alleen word ik gek van de dingen die veranderen. 1 we doen elk jaar lotjes trekken enz super leuk! dit jaar hebben ze bedacht om een spel te doen... eerste wat ik dacht ow moet dat nou echt? maar ja ik wilde geen spelbreker zijn dus doe ik lief mee (wel er bij gezegd dit doe ik volgend jaar niet) toen 2 dagen geleden belt mijn moeder en zegt dat mijn oudste dochter van 11 ook gewoon met het spel mee doet. ja vind ik ook leuk alleen de kinderen zouden kadootjes onder de boom krijgen dus ik had voor haar al dingen gekocht... ik heb nog een meisje en wil dat ze beide een even aantal kadootjes krijgen dus ik mag dus meer kadootjes kopen. altijd leuk shoppen dus ik gister maar weer op pad.. ben het er niet mee eens dat het op het laaste moment nog even gezegd word.. dan belt mijn moeder gister avond op om te zeggen de kadootjes/ spel doen we niet 1e kerst dag maar 2e kerst dag want dan is je zusje er ook en doet dan ook mee! ik vind het echt leuk dat iedereen mee doet alleen de manier waarop en alles op het laatste moment. ik had alles zo geregeld dat de laatste dagen voor kerst geen winkel meer in moest omdat het dan zo druk is. en nu moet ik dus als nog en dan zegt mijn moeder leuk maar wij regelen de kadootjes maak je niet druk maar het idee dat mijn zusje niks van ons krijgt geeft mij ook een rot gevoel... dus mag ik als nog meer kadootjes halen!

ben me nu dus vreselijk aan het inhouden om niet naar mijn ouders te bellen dat ik helemaal niet meer mee doe. ik heb er echt geen zin meer in. mijn moeder weet dat deze zwangerschap alles behalve makkelijk is..

ik wil echt de kerst niet verpesten maar pfff ik blijf huilen en boos zijn.. en daarbij een schuldgevoel....
    ben ik nu de zwangere BITCH die niet kan omgaan omdat het niet zo gaat zoals ik wil...
    of is het best normaal dat ik me zo voel?

groetjes tasha

2. niennac

niennac Actief lid

Feb 23, 2012
    127
    0
    0
    thuiszorg
    Meppel
    Ik denk dat ik dit ook vervelend zou vinden. Zwanger of niet. Ik ga ook altijd op tijd naar de winkels om inderdaad die drukte te ontlopen. Ik begrijp jouw gevoel zeker wel.

Liefs Nathalie

3. hmm ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je nu weer naar de winkels moet, ik houd er ook niet van om de laatste dagen nog snel iets te moeten halen, in die drukte. Maar in mijn ervaring ontkom je daar eigenlijk niet aan. Hoe goed ik het ook van tevoren plan, ik kom op het laatste moment altijd dingen tekort voor mensen die lastminute nog langskomen, of door veranderingen ed. Hoort er ook een beetje bij vind ik. Dat je daardoor even chagrijnig word oke, maar daardoor je kerst laten verpesten en alleen maar gaan zitten huilen, nee dat vind ik te ver gaan. Ik denk ook dat het niet zozeer met de zwangerschap te maken heeft alswel met jouw karakter, dat je gewoon slecht tegen verandering kan. Mijn moeder is net zo, die kan helemaal uit haar dakpan gaan als er onvoorzienigheden zijn, of als ik niet 2 maanden van tevoren al precies weet wat we gaan doen met wie en hoe laat. Is ook elk jaar rond de kerstdagen alleen maar aan het mopperen vanwege de verplichte kerstinkopen voor iedereen. Terwijl ik dan vaak zoiets heb van mens stel je niet aan, koop gewoon iets leuks en doe gezellig mee, niemand wordt er beter van als je de calimero uit gaat hangen. Dus zet je feestmuts op en gaan met die banaan :)

4. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh ik snap je echt helemaaaal!!
    ik ben ook echt een controlfreak. wil alles regelen en organiseren en als iets niet volgens mijn plan gaat word ik chaggarijnig..
    Nu ik zwanger ben gieren de hormonen door me lijf!
    en als er nu iets niet naar mijn zin gaat word ik boos en wil ik zelfs huilen of schreeuwen!!
    dus je bent echt neit de enige hoor..

wat je het beste kan doen is het beseffen dat je misschien nu wat moeilijker bent door de hormonen.. dan kan je er zelf misschien wat op letten en het ook aangeven aan je familie en vrienden.. dan zullen zij er wellicht begrip voor hebben of rekening mee houden

5. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik snap je helemaal...Zou me precies hetzelfde voelen en waarschijnlijk allang gebeld hebben hihi...
    Zal ook vast wel meespelen dat je last hebt van hormonen zoals de meeste op dit forum, maar dat nu alles omgegooit moet worden zo net voor kerst zou mij ook tot waanzin drijven. Alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt (weet niet hoever je bent maar ik ben bijna uitgerekent)

Haal een keer diep adem, maar ik vind dat je zeker wel mag zeggen dat je er klaar mee bent, en dat volgend jaar alles 1 x gepland kan worden en dat dat de afspraak blijft!

Suc6 en hopelijk heb je toch gezellige kerstdagen xx

6. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

Aug 23, 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Bluhhhhhh!!!!! Dat gevoel krijg ik ook van alles!!
    Ik vind alles veel zwaarder en het kost allemaal energie..
    Het liefst zou ik in mn bed kruipen en iedereen zn mond snoeren.
    Een echte kerstgedachte dus, not!

7. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

Nov 27, 2012
    248
    0
    0
    Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik zelf heb de dingen ook graag allemaal op tijd geregeld en hou er ook niet van als er steeds dingen verandert worden. En inderdaad, in de winkels is het absurd druk dus ik snap dat je niet meer die winkels in wilt ;)

Zwanger zijn kost al veel energie (vind ik) en als er dan ook nog steeds dingen veranderen waardoor het nog meer energie kost snap ik dat het heel erg vervelend is en dat je de neiging krijgt om niet meer mee te doen. Maar dat is meteen zo drastisch.

Misschien kun je wel tegen je ouders / familie zeggen dat je de manier waarop het nu gaat niet pretiig vind? Dan ben je toch nog een beetje kwijt wat je dwars zit ;)

8. Jet

Jet Actief lid

Nov 3, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap je wel hoor, al dat gedoe! Die wil dit en de ander moet weer dat...zucht! Denk alleen dat je er weinig aan doet. Hooguit volgend jaar van te voren aankondigen dat je je graag aan het afgesproken plan wilt houden, en dat niet alles nog een keer veranderd. Maar ja, daar heb je nu niets aan en volgend jaar ben je denk ik niet meer zwanger ;)

Van je zus snap ik wel, dat je moeder graag heeft dat zij er ook bij is. Maar van je dochter snap ik niet helemaal. Ik zou gewoon zeggen tegen je moeder dat zij nog bij de kinderen hoort en dat ze helemaal niet mee hoeft te doen. Ook omdat dat niet eerlijk is tegen over haar zusje, toch? Hoe lief bedoeld ook van je moeder, maar daar zou ik wel even een stokje voor steken dan! Fijne dagen! :)

9. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    nee hoor je bent echt de enige niet , het liefst zou ik ons bed induiken (wel met het eten van mams :D ) en daar blijven tot eind dit jaar pfff wat een gedoe allemaal en wij hebben dus 3gezinnen waar we rekening mee moeten houden zo kwam de vader van vl op het laatste moment aan van wanneer zijn jullie bij ons ? ja zegt vl 3e kerstdag want 1e bij schoonouders en 2e bij mam .........lange stilte...........O oké . ja kom daar dan eerder mee dan 4dagen voor kerst :cool:

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

daar hoef je geen zwangerschapshormonen voor te hebben, dit is idd best vervelend!

Hier heb ik een vader die al een paar keer opbelt omdat ie niet meer weet welke kerstdag hij komt eten. tot 2 keer toe is het veranderd ;)
    op zich maakt het ons niks uit, wij hebben niet echt een vaste planning voor kerst, maar irritant is het wel :D
    heb hem gelijk gezegd dat ie het meteen even moest opschrijven

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    #11 Lotje02, Dec 23, 2012
    Last edited: Dec 23, 2012
    Oh daar zou ik ook echt niet tegen kunnen! Zwanger of niet. Ik ben ook een contol freak en wil graag mn dingetjes goed gepland en van tevoren geregeld hebben en anders heb ik al geen zin meer.

Bij ons thuis gaat het net zo. Mam heeft in november al met ons en mn zus afgesproken dat wij eerste kerstdag daar zijn voor een winterbbq. ( mijn ouders wonen een eind weg en vriendlief moet 2e kerstdag een paar uurtjes werken) doorgegeven aan schoonouders, was prima, dan kon vriemdlief eerst werken en dan daarheen om te eten en kadootjes. Toen wilde schoonzus liever smorgens een kerstonbijt ivm haar kinderen. Ik balen want dan zou ik naar mn paard gaan, maar goed. Iemand geregeld voor paard en van de week kadootjes gehaald. Komt sm er gisteren mee aan dat ze helemaal geen kerst vieren bij hun ivm een verbouwing en dat ze smidsags naar mn schoonzus gaan. Grrrr... Wij moesten maar kijken wat we doen. Nou hebben we al 2x onze plannen gewijzigd en afspraken gemaakt dus we hebben besloten om niet naar schoonzus te gaan. Ik heb er echt geen zin meer in, dus we blijven heerlijk met zn 2en thuis. Met gevolg dat ik vandaag nog de drukke supermarkt in moest om iets te eten te halen voor 2e kerstdag.....

12. valien

valien Actief lid

Oct 19, 2012
    107
    0
    0
    Opzich heeft het niet eens veel te maken met controle'freak' zijn, omdat iedereen een mate van controle moet hebben over bepaalde situaties.
    Je wordt in een korte tijd tot een paar maal toe in een onoverzichtelijke situatie ge'dwongen', terwijl jij zo verstandig als je bent de boel al op orde hebt! Als je niet zwanger zou zijn had het in dit geval misschien 'iets' langer geduurd voordat je emmer overliep..
    Als ik jou was zal ik gewoon elke keer na een overrompelend moment (die heb ik zelf namelijk errug vaak, en ben dan dus niet in staat direct te reageren) , alsnog zeggen wat je ervaart als deze dingen zich voordoen. Niet zo zeer omdat het iets oplost, maar het zal je nog verbazen dat er best veel begrip voor is als je het uitlegt!
    Succes

13. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik geef je helemaal gelijk hoor! Het is vreselijk vervelend dat er op het laatste moment nog dingen veranderen en dat JIJ dan achter dingen aan moet, in dit geval cadeaus.
    Ben zelf ook zo'n controlfreak en wil het liefst weken van de te voren weten hoe/wie/wat/waar en wanneer. Ik ben iets makkelijker geworden en zeg tegen mezelf: Oke, maakt niet uit dat het anders gaat, het wordt vast leuk! Of: het gaat toch nooit precies zoals in je het je hoofd had, loslaten nu.

Het is nu alleen voor jou zo vervelend dat het net in de drukke dagen voor Kerst zo gaat. Er 'moet' al zoveel in deze dagen en door de hormoontjes trek je je het nog meer aan dan anders denk ik.
    Je kan er nu weinig meer aan veranderen maar misschien kan je je moeder vragen (of een lieve vriendin, je man, je buurvrouw) of zij even voor je naar de winkel willen?

Als de feestdagen voorbij zijn dan zou ik als ik jou was het aankaarten. Dat je het niet weer zo wil en waarom niet. Maar ik zou nu niet heel moeilijk gaan doen, dat bederft alleen maar de sfeer. Enne, als iemand een cadeau meer of minder krijgt dan geeft dat toch niks voor een keertje? Denk dat iedereen het wel snapt dat het kort dag was.

Nu loslaten die handel en de positieve kant ervan zien: jullie gaan vast een leuk spel doen waarbij veel gelachen wordt en het wordt zeker gezellig nu er nog iemand bij komt. Laat alles lekker over je heen komen en als het even niet gaat dan snapt iedereen heus wel dat je een uurtje op bed gaat liggen.

Kop op hoor, die 2 daagjes vliegen voorbij. Fijne feestdagen alvast!

14. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    nou ik heb dus eerst mijn moeder gebeld.. met de vraag of ze nog iets wist wat mijn zusje graag wilde hebben. (ik had zelf geen idee) antwoord jij hoef niks te halen wij hebben alles al geregeld, ik dus maar weer uitleggen dat ik het geen leuk idee vind als ik niks voor mijn zusje heb. dan moest ik zelf maar iets bedenken. wel werdt er gezegd dat mijn zwager niet mee deed want die vond het maar niks. heb dus even tot 100 moeten tellen... als ik dus niet zelf had gebeld dan had ik dus ook nog kadootjes voor mijn zwanger gekocht terwijl hij niet mee doet. daarna me door de winkel met mijn jongste dochter van 4.... damn wat een drukte maar ok alles was goed gekomen. thuis gekomen ik mijn moeder weer gebeld om haar gelijk te vertellen hoe ik er echt over denk en dat als dit volgend jaar weer zo gaat dat ik dan echt niet meer mee doe. krijg ik als antwoord misschien vind je het allemaal wel onwijs leuk! ja vast alleen niet op deze manier.. heb me er bij neer gelegd dat dit mijn probleem is. en ik er toch niks aan kan veranderen dus gewoon mee doe met alles! gelukkig kan ik goed tot 10 tellen...
    wel nog heel heel leuk gesprek gehad over wat we allemaal voor de kerst hadden voor mijn twee meiden.
    nu kan ik lekker op de bank gaan hangen. morgen spullen pakken en dan genieten van de kerst! maar als ze nu nog een verandering door belt dan.......... ga ik niet zo aardig zijn!

tnx voor alle reacties heb daar echt veel aan gehad!!!

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

nou gelijk heb je!
    ik vind het ook nogal krom dat er mee ingestemd wordt dat je zwager niet meedoet omdat ie het niks vind, maar jij moet je volgens hun niet zo aanstellen en maar gewoon meedoen?

16. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Hoi,

Je bent niet moeilijk, je hebt het gewoon even moeilijk op het moment;)

Succes

17. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Irritant! Maar: je hoeft die winkels niet in. Lekker laten zitten, ze zakken er maar in. En wat dat gelijke aantal cadeautjes betreft: volgens mij is het idee van zo'n spel dat dat nu net niet gebeurt, per se? Als het zo'n dobbelspel is tenminste. Kunnen je meiden dat nog niet aan, dan moet je geen ja zeggen tegen zo'n opzet. Anders gewoon doen en je ouders de regie laten hebben, en op zich nemen als er een minder krijgt dan de ander om te troosten. Thuis kun je dan altijd zeggen: lieverds, ik heb voor jullie allebei nog iets... Eerlijk is eerlijk.

18. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    mijn oplossing voor volgend jaar ik vraag mijn vriend of hij me volgend jaar met kerst wil ontvoeren naar een warm strand!
    grin
    komt dit jaar ook wel goed :)
    tnxx all en hele fijne dagen zonder stress!!!

Share This Page