Wij gaan binennkort verhuizen...Van ons dochtertje haar kamer willen we een speel/ slaap kamer maken..met veel uitdagende foefjes en dingetjes.. Zo wil ik bijvoorbeeld in de muur een gat maken, waar ze doorheen kan klimmen en zo aan de andere kant in een hut terecht komt met een glijbaan eraan. Ook willen we aan de muur een grote mdf- plaat hangen met dingetjes die haar motoriek stimuleren en die haar prikkelen ( bijvoorbeeld zo'n draad waar ze grote houten kralen overheen kan trekken, of een grote schoen met veters om veteren te leren) Hebben jullie misschien nog leuke tips? Haar bedje wil ik niks mee doen, bedje is om te slapen en niet om te spelen...Maar verder is alels welkom!
Je kunt ook een wand bekleden met luikjes. En dat er achter elk luikje wat zit. En in plaats van papieren behang, kun je je muur ook bekleden met verschillende soorten stof. Is leuk als ze het aanraken. En een krijtbord deel op de muur, waar ze lekker op kan tekenen... Ach... er zijn zoveel leuke dingen te doen met een speel/slaapkamer.
Je kunt trouwens ook hele leuke dingen doen met vloerbedekking. Bij goede tapijtwinkels kun je zelf motieven laten ontwerpen. Voor jongens kun je bijvoorbeeld een weg in de vloerbedekking laten leggen waar ze met een autootje overheen kunnen. Wellicht voor je dochter leuk: een hinkelbaan idee in de vloerbekking. Of de plattegrond van een huis waar ze dan later met haar poppen op kan spelen.
Ik raad je dan wel aan van die speciale krijtstiften te gebruiken. dat geeft niet zo'n stoffige bende als gewone krijtje. Leuk idee trouwens, dat gat in de muur.
Oh zijn die er dan?? Nooit van gehoord...Maar dat zal de betere speelgoedwinkel wel hebben dan neem ik aan? Goed dat je me er even op wijst!
Ik denk niet dat de speelgoedwinkel die verkoopt. Winkels gebruiken die dingen om op die reclameborden te schrijven. Ik heb ze toen via internet gekocht. Als je googled op krijtstiften vind je meer dan genoeg.