Marktplaats..

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    De zoveelste topic, maar zet hem toch neer.

Wie besteld wel eens iets op marktplaats en laat het zich toesturen?
    Ik heb 3 dingen besteld/gekocht op internet. Morgen maak ik het geld over, maar heb dit nog nooit gedaan.
    Mn vriend is een beetje bang, dat ik de spullen niet krijg.

Wie heeft er positieve ervaringen mee?
    Kregen jullie ook direct jullie bestelling/aankoop?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bij mij is t nog nooit misgegaan; zowel bij kopen als bij verkopen niet....
    Het blijft altijd een klein risico.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    doe het al een paar jaar, en nog nooit wat misgegaan
    heb zelfs duurdere dingen besteld. en dan vond ik het wel eng, maar is wel goed gegaan

je kan adresgegevens en tel.nr. vragen. die kan je dan controleren he

4. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik heb het ook weleens gedaan, ook noit problemen mee gehad, maar doe het niet met bedragen boven de 75euro

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Het zijn ook niet hoge bedragen, maar goed mocht het mis gaan, dan is het natuurlijk wel zonde van het geld.
    Het gaat in totaal om 38 euro, dus dat valt wel mee...
    Ik ben erg benieuwd of ik het toegezonden krijg!
    Twee dingen worden verzonden via een envloppe, want dat pas door de brieven bus en 1 in zo'n TNT doos...
    Hoe lang duurt het voordat dat pakket binnen is? Die doos he..
    Die andere 2 moeten de volgende dag binnen zijn.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Een pakket doet er in principe ook 1 dag over.
    Hier ook al vaak gedaan maar nooit problemen mee gehad gelukkig.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Nou, gelukkig een aantal positieve reacties! Dat doet me dan weer goed!
    Hoe doen jullie dat met overmaken? Eerst overmaken en dan laten opsturen of... gedeeltelijk over maken...

Ik heb nu afgesproken, zodra het geld bij hun er op staat, dat hun het me toesturen.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ook al regelmatig wat gekocht via marktplaats, idd eerst geld overmaken en krijg het daarna toegestuurd zodra het geld op de rekening stond bij hun. Hier gelukkig nog nooit misgegaan... Probeer wel altijd de aankopen op te halen, maar soms lukt dat gewoon niet.

9. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Heb ook al een wat verkocht, en dan kreeg ik eerst het geld, en dan deed ik het dezelfde dag nog op de bus.
    En als ik wat kocht, maakte ik eerst het geld over, en als die mensen het dan binnen hadden, verzonden ze de spullen.
    Gelukkig altijd goed gegaan! :D

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier is ook altijd alles goed gegaan. Heb regelmatig wat gekocht'/verkocht via MP. :)

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Nou, ik ben erg benieuwd! Morgen het geld over maken en dan hoop ik deze week de pakketjes binnen te hebben!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Soms duurt het een paar dagen voordat het geld op de rekening van de verkoper staat.
    En ook tnt doet er bij mij vaker 2 dagen over dan 1 dag, en met pakketjes soms wel 3 dagen.
    Dus hou daar rekening mee.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gaat tot nu toe goed gelukkig. voor duurdere dingen ga ik altijd langs, dan vind ik het risico te groot. Tuurlijk is er een risico dsat het fout kan gaan, maar gelukkig zijn de meeste mensen wel eerlijk op marktplaats.

14. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

je zegt 2 enveloppen en 1 pakkket?

is het van 1 verkoper of niet? Want neem aan dat ze dan alles als pakketpost doet?

maar hier koop ik vaak zat op marktplaats en verkoop ook vaak. En is tot nu toe nog nooit mis gegaan. Ik google ook altijd even op de naam van de adverteerder en vaak als het een oplichter is zie je dat snel genoeg.

15. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Hoi hoi

Bij mij gaat het eigenlijk ook altijd goed. Bij pakketjes kun je altijd het track en trace nummer vragen zodat je deze kan volgen op de site van de tnt. Dan weet je zeker dat het op de post is. Als het inderdaad van 1 verkoper is zou het netjes zijn om alles in het pakketje te stoppen, maar dat zal wel niet het geval zijn.
    Pakketjes zijn er bij mij altijd de volgende dag. Het is eigenlijk nog altijd gebeurd dat er de volgende dag stond: pakketje afgeleverd.
    Succes ermee en ik hoop dat het goed gaat. Er is immers altijd een klein risico.

Liefs

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik koop er verkoop ook via mp. nog nooit fout gegaan.
    weleens een keer belazerd gevoeld, ik had een zo goed als nieuw jasje gekocht en er nog best veel voor betaald, het was merk.
    nou, het jasje is erg versleten, je ziet duidelijk dat het vaak gedragen en gewassen is.
    dat is dan wel heel jammer, want dat zie je op de foto niet.
    dus helaas wel een risico.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij mij is het ook altijd goed gegaan. Heb wel eens gehad dat het wat langer duurde maar verder niet.

Ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat iets een beetje versleten was, maar dat was niet duur. En 1 keer een kate mack jurkje met een poepvlek erin. Maar ik krijg het er uit in de was, maar leuk vond ik het niet.

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Bij mij is het altijd goed gegaan eigenlijk.

Alleen nu ben ik zelf de verkoper. . . En heb dus een shirtje op 11 maart opgestuurd naar iemand en diegene zegt nu nog niks gehad te hebben. Dus nu sta ik aan de andere kant haha. Ik heb afgesproken tot woensdag te wachten en anders stort ik het bedrag terug. Gaat gelukkig maar om 4 euro.

19. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik doe het ook geregeld. Een keertje mis gegaan 30 euro overgemaakt maar nooit iets ontvangen. dus bedrag viel gelukkig mee. maar je word er voorzichtiger mee. ik google ooit op oplichters marktplaats alleen als ik het echt niedt vertrouw. maar heel eerlijk die ene keer voelde het al helemaal niet goed voor ik het overgemaakt had. dus ook erg naief van mezelf...

maar geloof me 99 procent dat zoiets goed staat.
    oja en ik laat bijna alles opsturen maar ik vraag vooraf of het ook afgehaald kan worden... als dat niet kan vind ik het ook sneller verdacht.

maar ik denk dat jou pakketjes deze week nog bij je aankomen.

20. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier de grootste verliezer tot nu toe: 35 euro kwijt ;)! Maar dat was voor gekopieerde WII-spellen, dus eigenlijk eigen schuld dikke bult! Dat is vaak een vaag handeltje. Voor de rest (bijv. zwangerschapskleding, babykleding) is het goed gegaan.

Deel Deze Pagina