zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavs, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar had jij last van toen je dit had of hebt en wat deden ze eraan?

Ik heb gister geprikt erop omdat de gyn een vermoeden heeft. Dinsdag krijg ik de uitslag. Maar heb verder echt nergens last.

2. Rifer

Rifer Actief lid

9 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat ze het vermoeden hebben. Ik had ook nergens last van maar moest wel een dieet volgen en dagcurvers bijhouden (gelukkig niet dagelijks). Ik zag de voordelen er maar van in, extra echo's en niet hoeven overlopen hihi. Hopelijk valt het mee bij je!

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bij nij hadden ze ook dit vermoeden, omdat 1 baby heel groot is, maar heb het niet. Ik kreeg overigens gelijk de uitslag van degene die me prikte en de volgende dag al de officiële uitslag telefonisch. Wat moet je er lang op wachten!
    Hoop voor je dat het niet zo is, want diëten is ook niet alles denk ik..

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik had vooraf ook geen symptomen. Achteraf gezien plaste ik voor het termijn dat ik zwanger was wel heel veel. Ik heb de indruk dat nu mijn waardes stabieler zijn, het vele plassen ook is verminderd (hoewel ik er 's nachts toch wel 2x uit moet, maar dat was voorheen 5/6x)

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn nuchtere waardes waren goed, maar desondanks wilde de gyn graag dat ik al met 12w een OGTT zou doen. Dit is een Orale Glucose Tolerantie Test. Hierbij prikken ze je nuchter, vervolgens krijg je een suikeroplossing te drinken en moet je 2u in het zkh blijven. Je mag uiteraard niets anders eten of drinken. Na 2u word je opnieuw geprikt en kijken ze of je lichaam in staat was om die suikerboost te verwerken.

In mijn geval was de waarde 8.2 en de grens is 7.9. Licht verhoogd dus en dat valt meteen onder de noemer 'zwangerschapsdiabetes'. Vervolgens gaat er een heel protocol draaien. Ik moest naar de: diabetesverpleegkundige, internist, diëtist en oogarts. Dat heb ik afgelopen week allemaal gedaan.

Van de diabetesverpleegkundige kreeg ik een glucosemeter mee om thuis je suiker te meten en de opdracht om 5x per dag te prikken: nuchter, 1.5u na ontbijt, 1.5u na lunch, 1.5u na diner en voor het slapen gaan. Deze waardes moest ik na een week laten zien bij de internist.

Ik had de hele week keurige waardes, dus ik hoef nu nog geen insuline te spuiten. Met de diëtiste gepraat over mijn eetpatroon en ook groen licht gekregen. En de oogarts constateerde dat er niets met mijn ogen aan de hand is.

Het gaat nu dus prima, maar desalniettemin moet ik 2x per week zo'n dag blijven prikken. Puur preventief om in de gaten te houden hoe het zich ontwikkelt.

6. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal nergens last van. Ging met de test ook echt net over de waarde heen dus dieet en curves prikken (in begin even wat dagen achter elkaar, toen dat goed was mocht ik stuk minder prikken), maar dat gaat verder prima. Merk nog steeds eigenlijk nergens wat van.

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb een grote buik, erg veel vruchtwater en een kindje dat 3 weken voor loopt op de groei. Buiten continu een enorm harde gespannen buik te hebben en vaak te moeten plassen heb ik zelf nergens last van.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier was ie 2u na de suikerdrank nog 9. Dus te hoog.
    Dagcurves geprikt en nuchter te hoge waardes. Ook na het eten hoge waardes ondanks dieet. Dus zit nu al enkele weken aam de insuline. Na wat gerommel waren de waardes goed. Maar sinds afgelopen week weer hogere waardes pff ..

Deel Deze Pagina