Lars (4 mnd) pakt sinds n week of 2 echt wat dingen goed vast, als we het voor hem houden zeg maar.. Als hij in de box ligt en er ligt een speeltje naast hem, dan pakt hij het niet, het moet hem "aangeboden" worden.. (Nu is Lars misschien wat later dan gemiddeld omdat hij te vroeg geboren is, voor het cb is hij bijv nog maar 3 mnd)
Vanaf 11 weken. Vooral met de babygym, de speeltjes pakken. Kan het me bij Lisa nog precies herinneren, ze lag toen in het ziekenhuis. Bij Eva was het ook rond die periode.
Grijpen en al beetje pakken 3 maanden Vanaf net 4 maanden ook echt gericht een speeltje naast zich pakken bijvoorbeeld.
Okee. Ik vroeg het me namelijk af omdat het lijkt of mijn jongste dochter soms dingen lijkt te willen pakken. Ze ligt dan op haar rug met haar armpje gestrekt en probeert dr handje om een voorwerp te krijgen... Ze kijkt er wel naar maar ik vroeg me af hoe bewust dit ging. Leek me erg vroeg. Wellicht "vals alarm" dus.... ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende dagen. Ze is wel met bijna een week over tijd geboren, maakt dat nog uit? Ze was ook al erg vroeg met lachen... Heb verder geen idee want mijn oudste was nogal traag met de motoriek.
Mijn oudste was ook traag (nou ja of normaal.. trager iig) dus vind het soms ook moeilijk te vergelijken. Maar met bijna 3 maanden deed kenji dit volgens mij ook al wel. Kenji was ook vlot met lachen. Maar hij was juist 2 weken te vroeg, dus denk niet dat dit wat zegt? Als ik nu zie wat Kenji al doet (omrollen, omhoog komen etc.) dan weet ik zeker dat Jayro daar pas maanden later mee kwam! Jayro is juist weer supersnel altijd met praten.. Ach ja, gewoon afwachten denk maar
Okee bedankt allemaal. Net met verbazing staan kijken, waren even aan het oefenen op de buik.... rolt ze ineens om. Bijna helemaal zelf op d'r rug terug.... Heb niks gestimuleerd. Ben helemaal van mijn stuk, mijn oudste deed dit met 5 maanden ofzo pas een beetje
Mijn meisje deed het toen ze net 2 maanden was... het grijpen en zelf pakken kwam eigenlijk tegelijk aan het begin van de dag als ik een speeltje voor haar hield greep ze hem en tegen de avond pakte ze zelf speeltjes van de grond...