Zondaagse-irritatie @Babypark

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hahaha... Zwangerschapspagina maakt van g.dverdomme potverdrie... Leuk! hahaha

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik vind het juist wel mooi, op die manier je geloof uitdragen. En ik heb niets met het geloof.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat klopt dus niet... ;)
    De zondag als rustdag wordt onder (streng)gelovigen heel strikt gevolgd, maar het principe wat daarachter zit is anders, namelijk, de zondag is bedoeld als een dag om God te eren / naar de kerk te gaan / de bijbel te lezen, en alleen werken der noodzakelijkheid worden geoorloofd...
    En daar vallen werken in een winkel, een webshop onderhouden en klanten bedienen zeker niet onder! ;)

@Ts, ik snap dat het misschien lastig is, maar je bent niet verplicht om je aan die dag als rustdag te houden, alleen wel bij die winkel, dus als jij persé op zondag iets wilt bestellen zal je uit moeten wijken naar een andere winkel!
    En of het ze klanten kost, nee dat denk ik niet, de achterban van deze onderneming is zo groot dat ze een vrij vast klantenbestand hebben naast alle extra klanten, en er werken idd alleen maar gelovige mensen, de meiden die er werken moeten ook een rok dragen (voor zover ik weet)

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    Ik heb er absoluut respect voor dat zij zo achter hun geloof staan dat ze het zelfs hierin netjes door voeren. Ik vind het een goede winkel ben er geregeld geweest voor advies en om spullen te kopen. En ja ze zijn nu eenmaal een christelijke keten en ik vind het persoonlijk dan erg knap dat je in deze tijden van 24 uurs economie een standpunt inneemt en niet alleen zegt wij eren de zondagsrust maar het ook echt doen, ondanks dat jet je misschien omzet kost.
    Maarja ik kom uit een plaats waar op zondag maar 1 ding te doen is en dat is naar de kerk gaan dus kijk er niet raar van op :D.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dus om daar te mogen/kunnen werken moet je gelovig zijn? Discriminatie noem ik dat..

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Tja ik kocht er sowieso al niets. Ik ben een keer in Kesteren geweest. Ik droeg geen rok en geen trouwring, ik werd zo de winkel uitgekeken. Onvriendelijke mensen daar. Ik ga wel naar Babydump of Kidsroom.

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Blijkbaar zijn we het zo gewend dat alles maar 24/7 open is, terwijl de meesten van ons waarschijnlijk nog uit een tijd komen dat er geen internet was om te bestellen en er niks open was op zondag.

Ik vind het alleen maar mooi dat ze zo strikt aan hun beleid houden.
    Als het je niet bevalt dat je er niet op zondag kan bestellen, dan ga je naar een andere site waar ze waarschijnlijk ook pas de volgende dag de orders verwerken.;)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik moet eerlijk zeggen dat ik ze hier in Enter ook niet heel erg vriendelijk vind. Ze zijn niet echt onvriendelijk, maar ook niet echt geweldig (en ik draag wel een rok en mijn trouwring links, misschien is dat het, dat ik Katholiek ben :p)

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik vind ze trouwens bij de Prenatal ook zeer onvriendelijk! Ik heb ooit bij de kassa gestaan en uit pure frustratie mijn spullen op de toonbank gelegd en ben weggelopen. Daar zien ze mij in bepaalde filialen ook niet meer.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hier kan ik me nou echt niet druk over maken....laat die lui lekker hun ding doen, doe jij toch ook?

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Liep er ook vaak tegen aan in mijn zwangerschap, maar ik heb daar geen probleem mee en kwam telkens op babydump terecht ;)

Zij lopen bestellingen hierdoor mis, niet mijn probleem ;)

Maak me over zulke zaken echt niet druk.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik persoonlijk denk dat niet-gelovigen er niet eens willen werken, daarnaast zullen ze hun medewerkers ongetwijfeld werven binnen eigen familie- en kerkkring dus zal er nooit een vacature uitgaan waarin staat: 'Je bent verplicht gelovig' ;)

Zo zijn er ook gereformeerde scholen waar, imo logischerwijs, alleen maar gelovige onderwijzers werken / aangenomen worden, kan je discriminatie vinden, maar dat valt bijv. weer onder vrijheid van godsdienst in het bijzonder onderwijs.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Kan best maar als het andersom zou zijn wordt het vast ineens wel discriminatie..
    Ik vind het maar een beetje sekte-achtig, krijg er de kriebels van..brrr!

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Voor de mensen die nog willen shoppen, site is weer in de lucht :D
    Stipt 00:00 uur

16. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    HAHA nog nooit mee gemaakt dit..
    Echt vreselijk.. ook voor hun omzet ;)
    Maar heb het dus echt nog nooit gezien maar ik zou me er niet druk om maken, ik zou hetgene toch wel vinden wat ik zoek..
    Het is hun probleem dat klanten weg lopen naar een andere webshop.. en dus omzet mislopen..
    Niet mijn probleem:)
    Vind het allemaal wel lachwekkend dat je je leven zo beperkt..
    En zondag rustdag is indd echt niet meer van deze tijd.. Tegenwoordig gaat er juist steeds meer open op zondag:)

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Geen nachtrust dus :p

18. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Nee hoor gewoon gesloten nog...

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik kan toch echt op de site

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Haha, na een hele dag is dat toch ook niet meer nodig?;)

Deel Deze Pagina