Hoe bedoel je andersom? Kijk, als je ergens gaat werken onderschrijf je de regels van het bedrijf, of het nu bij de bijenkorf is of bij babypark, kledingregels die door een bedrijf worden opgelegd, al dan niet met godsdienstige achtergrond accepteer je dan... Ik heb van mn 16e tot mn 22e bijv. bij de c&a gewerkt als bijbaan, de eerste periode daar mochten we alleen maar een rok als onderstuk dragen (later ook broek), niet vanwege geloofsoogpunt maar vanwege de uniformiteit. Is dat dan ook discriminatie? Want, met een broek aan mag je immers de werkvloer niet op... Ze zullen je bij babypark echt niet verplichten om te geloven als medewerker (dat mag ook niet), maar wel om hun gedragscode te volgen, en dat staat volgens mij vrij... Of je dat wilt / kunt is een tweede! Ik heb overigens geen idee hoor, of er nooit vacatures uitstaan bij dat bedrijf, beetje giswerk... En sekte-achtig, ja, voor buitenstaanders of niet gelovigen zal dat misschien zo ogen... De vraag is wat daar mis mee is?
Irritant, ja.. ik wil vaak op zondag wat bekijken en dan kom je de babypark website idd niet op. Wel jammer dat je ook niks kan bekijken. Ze kunnen toch de bestelfunctie uitzetten denk ik dan. Maar ach, respecteer hun keuze daar verder in hoor.. als het zo belangrijk voor ze is, prima toch. Verder een prima zaak heb er genoeg gekocht op de andere 6 dagen van de week
Als ze vacatures hebben zetten ze die vaak in het Reformatorisch Dagblad. Niet gelovigen werken er niet denk ik omdat ze al va te voren weten wat voor bedrijf het is. En wbt omzet mislopen daar liggen ze niet wakker van hoor. Banypark heeft veel filialen en dan hebben ze ook nog young living, de bongerd, de molen en nog iets met keukens. In Opheusden is het halve industrieterrein van hem. Die hoeft niet meer te werkem hoor dus die omzet ligt ie niet zo wakker van.
Belachelijk! Ze hoeven die order niet te verwerken toch? Dat kan maandags toch ook?? Ze hoeven er niks aan te doen tot maandag iemand zei je mag geen geld betalen op zondag. Maar als ze na de kerk gaan, doen ze toch ook geld in zon zakje?? Geld voor de kerk?? Mango; ik snap pluis wel! Als genoeg ervaringen gehad, ik als niet gelovigen "tegen" gelovigen.. als je zegt dat dat niet gebeurd moet je je oogkleppen afzetten
Ach ja middeleeuws toestanden daar. En ook al woonden wij er 15 minuten vandaan, wij kwamen er om dit soort praktijken nooit.
Maar dat mag ik toch zeker zélf wel bepalen? Iemand anders hoeft zijn geloof niet op deze manier aan mij op te dringen, want zo komt het wel over. Ik heb respect voor iemands geloof en ik verwacht dat iemand die gelovig is dan ook respect heeft voor het feit dat ik niet religieus ben. Juist omdat ik doordeweeks fulltime werk, bestel ik vaak zaken op internet in het weekend. Als een winkel dan op zondag gesloten is, zijn ze mij als klant kwijt. Jammer dat ze, zoals eerder al besproken, niet gewoon de webshop open houden voor bezichtiging en/of bestellen, maar pas op maandag alles verwerkt verwerken. Lijkt me een win-win-situatie.
Hoewel ik er niets mee heb en graag op zondag winkel vind ik het juist wel goed dat er een bedrijf/iemand is die eindelijk niet alleen maar principes uit maar zich er ook naar gedraagt. En iedereen die roept dat het jammer voor ze is maar dat ze een klant kwijt zijn: volgens mij vinden jullie het alleen voor jezelf jammer dat je er niet kunt bestellen/kijken wanneer je dat zelf wilt. Zij vinden het duidelijk niet erg, anders was het wel open op zondag
Met andersom bedoel ik natuurlijk dat als een bedrijf alleen niet-Christelijke mensen aanneemt, dit dan wel gezien wordt als discriminatie.. Wat betreft je vraag over wat er mis zou moeten zijn met een sekte: eeeeeeeeeh....wat niet??
Het gaat denk ik om de betalingshandeling via Ideal of cc. Dat wordt namelijk wel als werd bestempeld. Daarbij - er zijn nog 6 andere dagen in de week waar je 24 uur wel bestellingen kunt plaatsen. En als je dat teveel werk vind, geen tijd hebt, of gewoon ronduit vervelend, sja ... daar zullen zij van Babypark echt niet wakker van liggen. Ik ben ook niet zo van de zondagssluiting, maar het werkt duidelijk voor hun en daar moet je ook respect voor hebben.
Tsja, als christen kan je het toch in de ogen van veel mensen nooit goed doen... Als ze de webshop sluiten zijn ze niet van deze tijd, maar als ze de webshop open zouden doen, dan zouden er weer mensen zijn die zeggen dat ze hypocriet zijn, want ze houden zich dan niet aan de principes van hun geloof... En tsja, dat het niet van deze tijd is, dat zal best... Maar mensen die geloven, geloven ook dat ze wel óp deze wereld leven, maar niet ván deze wereld zijn... Dat houdt dus in dat ze zich niet conformeren aan bepaalde wereldse zaken, zoals de winkel op zondag opengooien. Natuurlijk moeten zij daar respect voor hebben, maar dat betekent niet dat ze dan de winkel of webshop maar moeten openen... Jij komt op hún website 'op visite', dus zijn zij dan degene die bepalen wanneer... en niet de klant. Die visie zal ze vast klanten kosten, maar als gelovige willen ze liever God plezieren dan mensen...
Tsja, in een bardancing zullen ook geen strenggelovigen aangenomen worden die alleen volledig gekleed willen werken, maar die solliciteren daar wrs ook niet... En over het tweede deel, je had het over sektarisch gedrag, feitelijk gezien is dit geen sekte, dus nee, ik snap niet wat daar mis mee is! (en nee, ik ben niet (streng)gelovig, maar ben daar wel in opgevoed) Leven en laten leven, je kan overal wel een punt van willen maken...
Lang niet alles gelezen hier... Maar ik kan het juist wel waarderen dat ze zo achter hun overtuigingen staan. Ik ben zelf niet gelovig, dus ik heb niks met de zondagsrust. En heel simpel: ze zijn niet verplicht om jou op elk gewenst moment iets te verkopen. Er zijn ook nog zat winkels die niet eens een webwinkel hebben... Dit is een keuze van een bedrijf, die jij misschien lastig vind. De groenteboer is hier ook op dinsdag dicht, vind ik ook irritant maar vind het geen reden om er niet meer te komen.
Ik vind het wel grappig dat velen hier zeggen: ze zijn mij als klant kwijt. Als ik zie hoeveel hallen ze al uit de grond gestampt hebben, in de ongeveer 15 tot 18 jaar dat ze draaien. Ik weet nog dat ze alleen een kinderkledingwinkeltje hadden bij huis, en nu hebben ze een stuk of 5 en misschien wel meer filialen. Ze lijden dus blijkbaar niet onder het feit dat ze zondags gesloten zijn. Ze trekken er waarschijnlijk ook klanten door! Ik zie het zelf hier in de buurt bij bedrijven die zondagsrust handhaven: ze trekken een publiek die hier ook erg achter staat.
Ik vind het raar dat hier zo'n punt van word gemaakt, als je zondag niet kan bestellen, dan bestel je toch maandag? Ik snap het probleem niet.