Zondaagse-irritatie @Babypark

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Njah.. In elk geval de website bekijken zou wel prettig zijn. Dus afgezien van de mogelijkheid om te bestellen.

Winkel dicht op zondag is natuurlijk prima. Mensen hebben ook recht op een vrije dag. Maar de webwinkel dicht en ook nog eens onbereikbaar is gewoon jammer.

En absoluut dat het klanten kost.

2. knap

knap Niet meer actief

Je hebt onzin topic.s en onzin topic.s

En vind dit er een van.

Als een bedrijf op zondag niet open wilt zijn omdat ze dat niet willen is dat nog altijd hun eigen keuze.
    Of het nu om het geloof gaat of wat dan ook. Je kan het ouderwets vinden maar als ze dit nu willen. Dan is het hun keuze. Welke reden daar ook achter zit.

We zijn echt verwend geraakt in deze maatschappij 24 uur per dag van alles willen en kunnen en sta je er een beetje van af dan is het meteen maar raar?? Dat vind ik pas raar.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Altijd handig dus om eerst eens te checken wat je hoort, voor je het voor waar aanneemt en zo ook weer doorvertelt... ;)

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat een discussie joh...

Als je je zo ergert aan het feit dat ze dicht zijn op zondag dan koop je toch ergens anders?! Jeetje iedereen mag toch zijn eigen ding doen? Volgens mij is Nederland een vrij land en mag iedereen zijn eigen geloof belijden of dat nou joods, islamitisch of christelijk is. Prima toch dat de eigenaar van Babypark dicht wil zijn? Denk dat hij zijn personeel er een groot plezier mee doet! Hoeveel managers/filiaalleiders denk je dat daadwerkelijk zin hebben om op zondag te werken? Trust me zaterdaghulpen vindat dat prima maar de managers/filiaalleiders zijn echt niet blij als ze elke zondag moeten komen opdraven. Dat ze hun geloof opdringen vind ik echt grote onzin... Hoe dan? Omdat ze op zondag niet open zijn? Omdat er bedrijfskleding is? Wat een bullshit...

Ik vind het trouwens best knap dat je in deze maatschappij en economische crisis nog op zondag dicht durft te blijven! DAT zijn pas principes ;)

Ik koop af en toe er wat maar haal het meeste bij Baby-Dump omdat die gewoon goedkoper zijn :p

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het gaat om de webshop

6. Roxyroxx

MAAR, is het niet zo dat Babypark ook daadwerkelijk dicht is op zondag?! Hier hebben we er een en volgens mij is die niet open op zondag. Meen me te herinneren dat ik een x voor gesloten deur stond (moest bij winkel ernaast zijn en dacht ja dan ga ik meteen ff naar Babypark. Dicht). Of is dat nou ECHT toeval? Dan neem ik mijn vorige post terug :p

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee dat een fysieke winkel dicht is, is absoluut niet de discussie.. Ik ben persoonlijk helemaal niet voor winkels die 24/7 open zijn. Ook die mensen hebben recht op weekend of rustdag.

Maar een webwinkel überhaupt niet kunnen bekijken vind ik echt bekrompen. Zet dan de bestelfunctie uit ofzo..

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als de website al dicht is vanwege de zondagsrust lijkt het me meer dan onwaarschijnlijk dat de winkel wel open is haha

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, natuurlijk zijn ze dan zelf ook gesloten op zondag, maar dat zijn veel winkels toch? Dat een webshop sluit is wat uitzonderlijker denk ik.

10. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Tja, ik kan me er totaal niet druk over maken, hebben ook alles daar vandaan, super geholpen en super service! Zondag niet bestellen? Dan is er maandag weer een dag!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Right - dus iets bekijken wat je wilt bestellen en er dan achter komen dat de bestel functie uitstaat ... dat vind je niet irritant?? :(

Ik denk echt dat de klagers er meer last van hebben dan de eigenaren van Babypark. Die hebben het echt niet slecht hoor, en zullen er geen minuut minder om slapen.

12. Roxyroxx

Whaha, precies. Nee dan blijft mijn post gewoon. Tja als er iets misgaat met de website moet er toch worden gewerkt etc., dat is denk ik achterliggende gedachten? Tja ik kan er niet wakker van liggen, ga dan gewoon naar Baby-dump, die is altijd open;)

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    echt raar, in vlaanderen heb je dat niet, wist zzelf niet dat je zoiets kon instellen op een website.
    Na jarenlange katholieke onderdrukking weten we wel beter en zijn de meesten hier vrolijk atheist (LOL).

14. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, Babypark is echt elke zondag dicht.
    Zondag is een rustdag voor christenen, dus die werken niet maar gaan naar de kerk, lezen lekker een boek, doen een spelletje, wandelen, hebben een rustige dag met gezin en genieten van elkaar en danken God.
    En of men dit nou ouderwets/achterhaald vindt of niet, zo is het voor christen altijd geweest. Waarom moeten christenen 'met de tijd mee' en opeens hun principes overboord zetten omdat niet-christenen wel van alles willen doen op zondag?
    En zondagsrust betekend ook web-shop dicht en even lekker niks. Dat er mensen zijn die dat jammer vinden snap ik wel, maar dat is dan jammer. Ik wil niet cru zijn, maar je staat ergens voor of niet.
    En er zijn nog genoeg andere winkels en web-shops die wel open zijn. Je kunt je er aan ergeren, maar daar heb je alleen jezelf mee.

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    In Kesteren hebben ze niet alleen het Babypark, maar ook De Bongerd(grote meubelzaak) en De Molen (waar je kunt pannekoeken eten, dineren e.d., maar ook spullen voor broodbakken enz. kan kopen), en tja, dat is toevallig op hetzelfde terrein als waar ze wonen! Waarom is dat nu weer sekte-achtig?! Is gewoon allemaal van één en dezelfde (grote) familie!

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat mij ergert is dat ze je zo willen dwingen zelf ook niet actief te zijn op zondag, in ieder geval niet op hun website. Dat mag ik helemaal zelf beslissen en vind ik erg bemoeierig overkomen. Dat ze zelf zondags niet op die site zitten vind ik helemaal prima, dat doen de meeste mensen met een webshop volgens mij niet, gelovig en niet gelovig.

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Tuurlijk is dat ook irritant.. Maar al minder vervelend dan helemaal niet kunnen kijken.

Iemand schreef net iets over dat als er storing is er dan gewerkt moet worden. Persoonlijk heb ik geen problemen met een webshop die er een dag uitligt ivm storing. Dat is naar mijn idee een heel ander verhaal.

18. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze dwingen niets. ze willen zelf, hun eigen site sluiten op zondag, dat is hun goed recht. Het is tenslotte hun site toch?

19. topper12

topper12 Niet meer actief

Je kunt op zondag ook wel de producten bekijken hoor, maar inderdaad niet als je rechtstreeks naar hun site gaat. Maar als je een beetje handig gebruik maakt van Google kun je gewoon het assortiment (en de prijs) bekijken ;) Vraag me alleen af of ze dat zelf ook weten :D:D:D Ik vind het prima als mensen principes hebben, maar vind het wel irritant dat ik daardoor niet de site kan bekijken. Zondag is voor mij de meest praktische dag om op internet dingen op te zoeken.

Tsja, ik vind het ook niet van deze tijd om een website op zwart te gooien omdat het zondag is. Zet dan inderdaad de bestelfunctie uit zodat je in ieder geval de producten (zonder omweg) kunt bekijken. Maar aan de andere kant heb ik wel extremere gevallen gezien: winkels met gordijnen voor de etalage zodat de etalage op zondag niet zichtbaar is :$ (lang leve de bible belt...).

Wat de discussie mbt werk en geloven betreft: het gebeurt wel hoor, dat men alleen gelovige mensen aanneemt. Het is hier publiek geheim dat je op de plaatselijke middelbare school alleen wordt aangenomen als je "van de goede kerk bent". Zelfs tot de schoonmaaksters aan toe... Voor de mensen die slecht kunnen lezen: ik zeg dus niet dat dit bij babypark gebeurt maar geef alleen een voorbeeld van het feit dat het daadwerkelijk gebeurt.

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Helemaal mee eens.

Deel Deze Pagina