dochtertje plast op wc, hoe nu verder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ff tips nodig van mama's met oudere kindjes...

onze dochter van net 20 maanden heeft al een poosje interesse in de wc, en geeft ook aan als ze 'bah' heeft gedaan.

nu hebben we haar een paar keer 'voor de grap' op de wc gezet s avonds voor t badje, en een keer toen ze vroeg. er kwam steeds niks.

nu vanavond zei ze : mama, bah! en wees naar de wc, ik haar erop gezet en vastgehouden, ze 'drukte' wat, en er kwam een windje en even daarop deed ze een plasje! natuurlijk geprezen en ze mocht doorspoelen, wat erg spannend was.

maar hoe nu verder? had t nog niet verwacht, moet ik nu al een potje en zitverkleiner halen of loopt t niet zo'n vaart? en hoe pak ik dit verder aan?

tips welkom!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gewoon hetzelfde blijven doen. Hier heeft onze dochter al een aantal x (is op 2 handen te tellen hoor) op de wc gepoept. Als ze zegt ik poepen dan ga ik met naar naar de wc. Soms geeft ze een windje, soms komt er (nog) niks maar af en toe dus toch wel!

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Grappig. Ik heb met mijn dochterje precies hetzelfde. Ze is ook 20 mnd, en heeft al 2 keer op het potje geplast. Potje staat hier voor mijn andere dochter, omdat die net zindelijk is. Ws daarom ook haar interesse. Ze wil er ook heel vaak opzitten. Ik laat t gewoon op zijn beloop. Als ze het aangeeft laat ik het gewoon proberen. Maar ik ga haar nog niet zonder luier laten lopen. Ws waren die twee keer gewoon toevalstreffers. Al zou het natuurlijk heerlijk zijn, van die luiers af te zijn : )

4. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn nichje liep eigenlijk altijd zonder luier vanaf "het eerste moment".
    Potje stond op de gang en ze ging er wel 20x per dag op zitten ;)
    Maar het potje "zong" alleen als er plasje of poepje lag haha.
    Och ze vond het geweldig!
    Na een maand of 2 ging ze er steeds minder vaak zomaar op zitten maar steeds vaker als ze echt moest!
    Ongelukjes waren er nog wel maar ontzettend weinig.

Oh misschien wel handig om erbij te zeggen mijn nichtje werd zindelijk in de zomer dus had vaak een rok/jurk aan zonder onderbroek ( alleen thuis natuurlijk)

5. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh erg interessant! Mijn dochter van 23 maanden weet wat 'poepie' inhoudt en als ik haar vraag of ze een poep gedaan heeft geeft ze antwoord. Laatst zei ze 'poepie', ik naar de commode om haar te verschonen en toen zat er niets. Ik vroeg haar of ze op het potje wilde, daar liep ze heen, ik deed haar luier af en ze ging zitten maar ongeveer 1 seconde en toen was de lol er vanaf. Uiteraard zat er niets in het potje. Ik ben dus ook benieuwd wat de eerste stap is, ze heeft nu dus wel interesse in zindelijkheid lijkt me. Plasjes kent ze overigens niet, voor haar is het poepie voor alles en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de signalen voor een plasje ook niet zou herkennen bij haar.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter heeft afgelopen weekend 3 plasjes op het potje gedaan! Ook geeft ze regelmatig aan als ze plast. Dan zegt ze 'pssst' en frummelt aan haar luier.
    Omdat ik haar nog wel erg jong vind (16 mnd), ga ik er nog niet te serieus mee om.

Maar een zit verkleiner aanschaffen lijkt me handig! En regelmatig aan je dochter vragen of ze moet plassen. Zo ja, op de wc!

7. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een wc bril met ingebouwde brilverkleiner, erg handig leek ons dat :)

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ga vanmiddag maar eens op pad voor zitverkleiners....

die ingebouwde ken(de) ik niet!handig!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste begon met ongeveer 20 maanden idd "interesse" te krijgen in de toiletgang. Ze ging ook altijd met ons mee naar toilet. Dus ik heb toen een potje gehaald, gewoon om er aan te wennen. Dus de eerste periode ging ze met broek en al op het potje zitten en maakte ze pssssttt... en poepppp geluiden :D
    Toen ze ongeveer 25 maanden was kwam ze zelf van buiten gerend....zonder luier en dat ze "moest", op potje gezet... en idd er kwam wat en bij nadere beschouwing bleek dat ze buiten in de tuin al een grote boodschap had neergelegd ;)
    Daarna ging het eigenlijk vrij snel, al heeft ze door verhuizing wel een terugval gehad. En natuurlijk... ongelukjes zullen sowieso gebeuren:p

Ben benieuwd hoe het met de jongste gaat, want die geeft wel aan dat ze grote boodschap heeft gedaan.

Deel Deze Pagina