Ik ben het echt zo zat!

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mannen!

ik word er zo moe van!
    Start ik de PC op vandaag, krijg ik een melding; UW INTERNETVERBINDING IS AFGESLOTEN WEGENS ACHTERSTALLIGE REKENINGEN.

Nu betaald mijn vriend alle rekeningen omdat hij 4 keer zoveel verdiend als wat ik verdien en van mijn salaris betaal ik mn eigen rekeningen en doen we leuke dingen.

Nu is dit niet de 1e keer dat dit gebeurd. Je wilt niet weten hoevaak ik brieven krijg van incassobureaus, brieven in naam der koningin, deurwaarders aan de deur etc. Pas geleden was de hypotheek al 3 maanden niet betaald en konden we een bedrag van 2700 euro + 400 euro deurwaarderskosten betalen, zijn zorgverzekering was al 4 maanden niet betaald, hoppa, 300 euro deurwaarderskosten. Ik krijg dat allemaal niet te zien en heb er geen enkele weet van, hij zegt ook dat alles op orde is als ik ernaar vraag. En als er dan weer een incasso komt, zegt ie dat ie dat allang betaald heeft en het bedrijf dat niet heeft verwerkt. yeah right, 30 keer zeker.

Vorig jaar zelfs deurwaarders aan de deur gehad die even kwamen vermelden dat ze mn huis leeg kwamen halen omdat de hypotheek niet was betaald voor 3 maanden weer en dat er al zeker 10 keer aanmaningen en herrineringen waren verstuurd.

Ik word hier zo doodziek van! Ik kan dan niet internetbankieren omdat internet is afgesloten, ik kan mn zaken niet doen, en het kan wel een week duren voor zoiets wordt aangesloten.

Nu heb ik tijdeijk internet maar als er over 3 dagen niet is betaald wordt het definitief afgesloten.

Ik word hier echt link van, ik snap NIET waar al het geld blijft, ik betaal zelfs 900 euro aan rekeningen waarvan 400 euro aan rekeningen voor licht en elektra is, omdat hij zegt dat hij dat niet kan betalen. De kinderbijslag werd op onze gezamelijke rekening gestort omdat dat Luca zijn rekening was. Een jaar lang kinderbijslag is toch 800 euro zou je denken. NIETS stond er op Luc zn rekening, NIETS! alles opgemaakt aan rekeningen! maar dit zegt ue niet tegen mij. Ikheb per direct een eigen rekening aangemaakt bij mijn eigen bank en alles omgezet, jammer dat het zo moet maar je gaat niet aan het geld van je eigen kind komen. En dat zegt ie tegen mijn ouders dat ik niet met geld kan omgaan en dat ie daarom rekeningen niet kan betalen! Terwijl ik me de pest spaar voor Luca en dit prima gaat!

Ik snap het echt niet. Ik heb dit al ZOVAAK aangekaart en met hem over gesproken en dan zegt ie dat ie veel rekeningen heeft en daarom soms niet kan betalen. Dan denk ik, je hebt bijna 4200 euro per maand, KOMOP he!

Ik ben dit echt zo verschrikkelijk zat!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wow, dit is heel herkenbaar!mijn ex waar ik 4 jaar mee samen was, was precies zo. Uiteindelijk stapelden de schulden zich op, ondanks zijn vette inkomen en moest hij de schuldsanering in, maar toen was ik al weg.

Hulp zoeken, nu!! Maatschappelijk werk kan helpen om alles op een rijtje te zetten, of misshien een budgetcoach? Ik zou echt ingrijpen voor het te laat is! Je kunt ook zelf alles overnemen als je relatie stabiel genoeg is, want het brengt wel stress met zich mee.

Succes ermee zeg, wat een gedoe!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ooh wat vervelend zeg!! (understatement qua uitdrukking dat snap ik)

Hmmm kan je niet voorstellen dat jij de financiën e.d. van jullie twee ga beheren, ik doe dit al jaren, mijn man is zelfstandige, ik beheer het bedrijf en onze prive financiën ook.

We hebben gewoon een gezamenlijke rekening, hij heeft 1 prive rekening daar krijgt ie een soort van "zakgeld" (hij mag kopen wat ie wil hoor en als ie meer wilt kan dat ook natuurlijk maar hij is zo vaak weg dat het puur en alleen voor onderweg is, wat lekkers eten / drinken e.d.)

Ik betaal alle rekeningen, zoiezo gaat 98% via automatische afschrijvingen lekker makkelijk vind ik dat! Maar houd ook alles in de gaten.

Mijn man vind dat ik beter ben met geld (haha mijn vader zou dat eens moeten horen die ligt dubbel)

Ik kan me voorstellen dat je dit echt beu bent, misschien kan je iets in die trant voorstellen, dus bv een bepaald bedrag voor jezelf en de rest voor de vaste lasten e.d.

4. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen jullie niet een gezamenlijke rekening pakken en daar alle vaste lasten van af doen ( dus van jullie samen) en dat jij dan de bankzaken allemaal doet?

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hij heeft een eigen bedrijf dus ik heb daar allemaal geen verstand van, verder wil hij dit niet, er is een boekhouder die alles doet elke 3 maanden en alles nakijkt.

verder had hij bijvoorbeeld spullen naar de boekhouder gebracht voor de hypotheek, die moest deze maand worden overgesloten (liep af) in MAART 2010 is er een adviseur geweest, rentes stonden laag ( 3,9% bij snsbank 5 jaar vast) en de SNS had een actie dat je geen oversluitkosten a ruim 3500 euro hoefde te betalen! Ideaal. Scheelde ond 140 euro per maand hypoheek!

Nou, daar heeft ie niets mee gedaan ondanks het 450keer vragen en zeggen om te bellen en te regelen met de Rabobank en Obvion etc, waardoor we nu een hogere rente hebben dat de 7 jaar hiervoor omdat de rentes nu weer gestegen zijn. Het is pas 2 weken geleden geregeld. Leuk he?

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Oplossing hiervoor is om hem te vragen jou alle bankzaken te regelen. Gezamenlijke rekening lijkt me geen optie, aangezien hij beweert schulden te hebben, en misschien ook een gat in z'n hand heeft, dan is die gezamenlijke rekening ook niet veilig. Beter is het als hij het bedrag voor alle kosten op jouw rekening stort via een maandelijkse automatische storting. Ga er desnoods bij zitten als hij die automatische storting instelt, zodat je zeker weet dat het loopt.

Als hij daar niet aan mee wil doen, dan hebben jullie echt een serieus probleem, en is het wellicht handig dat jij je eigen bezittingen beschermt tegen zijn deurwaarders.

7. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Jullie leven samen onder een dak, dus je vriend zal openheid van zaken moeten geven. En ik weet niet of het terecht is, maar ik krijg hierbij het idee dat je vriend iets achterhoud? Ik ben vroeger samen geweest met een man waarmee ik in dezelfde situatie zat als jij nu en hij bleek een gokverslaving te hebben.
    Je kunt dit niet op zn beloop laten. Je moet NU inzicht krijgen in de financiele situatie. Kijk zijn afschriften na, ga een spreadsheet bijhouden van inkomsten en uitgaven of installeer er een makkelijk boekhoudprogje voor. Het kan gewoon niet kloppen dat jullie niet romdkomen met zo een dijk van een salaris plus nog die van jou erbij.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    och meid, denk je dat ik dat vertrouw nu? elfs het boodschappengeld op de gezamelijke rekening werkt niet, want daarom hadden we een gezamelijke rekening. Elke maand stortte we daar ieder 300 euro op om daarvan boodschappen en dingen te kopen. Als ik dan boodschappen wilde doen stond er niets op de rekening, al het geld weg.Mijn geld wat ik verdien is voor mn eigen rekeningen a 550 euro omdat ik dat perse wilde. Ik heb er namelijk geen zin in dat ik straks met mijn rekeningen in de problemen kom omdat hij geld laat verdwijnen.b Dat heb ik 2 jaar geleden expres gedaan, en al mijn bezittingen zijn dan ook volkomen veilig.

nee, ik denk daar echt niet aan nu. Ik heb dit echt al ZOVAAK gezegd, en steeds ligt het aan de bedrijven. Ik bedoel, ik moet zelfs rekeningen van hem betalen omdat hij het niet kan betalen, terwijl ik maar parttime werk en ik 1/3e verdien van wat hij verdient. Dat is toch belachelijk? En dan koop ik een keer iets online voor 10 euro, en dan is het: goh zit je weer geld uit te geven?

Ik ben het echt zat, ik zit hier al zo vreselijk lang mee, en het brengt zoveel stress mee, dat ik er echt over zit te denken om er maar mee te kappen, ik heb hier echt geen zin meer in.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

jeetje meid! dat schiet niet op.

als hij z'n inkomen heeft zal hij het toch moeten kunnen bolwerken neem ik aan!

sowieso vind ik eerlijkheid op zijn plek hier.

ik bedoel als deurwaarders beslag komen leggen is hij zelf al gedagvaard geweest!
    let trouwens op dat hij niet nog meer achterstand krijgt bij zijn zorg verzekering want dat word hij gemeld bij het cvb en word het in gehouden van zijn loon.

ik denk dat jij toch wel mag eisen dat je zijn papieren in kan zien. zodat je zeker weet dat alles op orde komt!

oja internet bankieren. ga naar je bank! daar staan pc's waar je dit kunt doen. toen wij in de verhuising zaten hadden we nog geen internet en konden wel zo toch alles regelen

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    maar jij ziet de post dan nooit ofzo? zou vanaf nu zelf alle post openmaken en alle bedrijven bellen waar jullie bij moeten betalen en de stand opvragen en alles regelen, desnoods betalingsregelingen.... en je man geen verantwoordelijkheid meer geven daarin.... vervelend lijkt me dat zeg!

11. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb hetzelfde gehad hier. Ik dacht ook dat het allemaal gewoon goed liep, maar hij kan gewoon niet met geld omgaan blijkbaar... En ook niks zeggen
    En toen kwamen natuurlijk de deurwaarders, sta je dan met je bek vol tanden. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en nu regel ik echt alles. Ben nog steeds wel aan het puinruimen, maar het gaat de goede kant op gelukkig.

Ik zou dus gewoon zeggen dat jij het wil doen of zeggen dat je inzage wil...

12. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor:) Was maar een idee...
    Maar vind wel indd dat van zo'n enorm salaris + die van jou erbij je zeker wel moet kunnen rond komen.. Dus vraag ik me ook af wat jou man aan uitgaven heeft.

Vind het wel heel vervelend voor je en snap wel een beetje hoe je je voelt als je partner niet echt met geld om kan gaan.
    Mijn ex bezorgde ons zo'n hoge schulden dat ik nu nog steeds heel veel aan het aflossen ben en hij ermee weg is gekomen:(

13. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Als er zomaar geen geld op de gezamenlijke rekening meer staat, pint hij behoorlijke bedragen. Anders zou je kunnen zien waarheen het geld gaat toch? Idee om te vragen niet meer te pinnen? En voor jezelf alle vaste lasten op een rij te zetten per maand inclusief boodschappen en hem dan een bedrag per maand over laten maken naar de gemeenschappelijke rekening wat samen met jouw bijdrage dekkend is voor al deze uitgaven? En verantwoordelijkheid van betalen rekeningen bij jou, zodat je daar goed zicht op kan houden. Wat hij dan verder op zijn eigen rekening overhoudt kan hij naar wens uitgeven.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Even voor de duidelijkheid (zodat ik het snap)

Hij heeft een eigen zaak en een loon van bijna 4200 euro, is dat wat hij omzet of wat hij netto (na alle kosten, BTW, inkomstenbelasting (40%) ongeveer overhoud? als hij dat netto overhoud doet hij het goed maar de fout die de meeste mensen maken is denken dat wat je omzet ook je loon is, dat is fout.

Je behoort eerst je BTW eraf te halen, dan je kosten dan zet je 40% apart voor je IB aangiftes en alles wat je DAN overhoud is je werkelijke loon.

Misschien doen jullie dat al dat weet ik niet, ik zou dit nooit uitbesteden aan een boekhouder trouwens, dit is erg onverstandig want zo verlies je het zicht over je bedrijf.

Ik zou zelf leren inboeken (kan in principe een opgevoerde aap ;) )en dan zelf leren BTW aangifte doen (stelt ook niets voor) en het enige wat je boekhouder dan kan doen is de jaarrekening en de IB aangifte. Dan behoud je veel meer controle over je eigen zaak en ook beter over de netto winsten (je loon dus)

Dat is al 1 ding wat ik je kan aanraden, in principe kan je die administratie met 1 middag in de week (als leek, ik doe het in 1 uur per week) makkelijk doen.

Je vriend moet hier echt open in worden als hij niet geholpen wil worden zou dat voor mij echt een probleem zijn in onze relatie (want dat zou ik niet vertrouwen)

Als hij niet met geld om kan gaan das op zich nog geen ramp veel mensen kunnen dat niet maar dan moet je wel openstaan voor suggesties... jij zou dat namelijk prima kunnen regelen, ik zou hem een ultimatum stellen, of je geeft mij controle en inzicht of hij kon de boom in... klinkt hard maar dit levert teveel spanning of en het kost je relatie op deze manier en dat is zonde door iets wat redelijk simpel opgelost kan worden!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee dat houden we over, het zijn 2 eigen bedrijven die lopen. Als we daar de vaste lasten vanaf trekken zoals hypotheek, alle prive,- en bedrijfsverzekeringen etc houden we ruim 2000 euro over,. Daar is alleen niets van te merken.

Hij doet administratie pas op t moment dat ie alles moet hebben als het naar de boekhouder gaat

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Pfoe wat een situatie! Nee hier zou ik ook niet gelukkig van worden.
    Mijn vriend krijgt ook 'zakgeld' ondanks dat ie ruim het dubbele binnenbrengt dan ik binnenbreng. Anders is het ook op voordat de rekeningen betaald zijn. Maar hij weet dat van zichzelf en laat mij de financien beheren. Bij grote bedragen overleggen we sowieso.
    Maar ik zou zeker openheid eisen, voor hetzelfde geld zadelt ie je straks op met duizenden euro's schuld..

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

zou het niet wat zijn dat jij de admin bij gaat houden?

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    hmm 2000 euro per maand weg, ik zou toch echt even uitleg vragen aan hem hoor, t zijn niet zomaar een paar tientjes.

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wat een rotsituatie :( Ik zou er ook gek van worden.

Maar niet lullig bedoeld ,maar er moet toch heel wat correspondentie zijn geweest. Maak je dat dan niet open? Zeker als het al vaker is gebeurd zou ik echt wel alle post open maken.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Hoe dan? we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook.:D

Deel Deze Pagina