Hallo dames, Ik zit met een dilemma.. ik ben nu 7 weken zwanger maar ben veel misselijk, eet slecht en ontspan daarom het beste in mijn eigen omgeving. Maar omdat mijn schoonouders 35 jaar getrouwd zijn gaan we een weekend weg van vrijdag t/m maandag. Ik heb zojuist 10 minuten in de auto gezeten en werd al kotsmisselijk. We moeten vrijdag ruim 3 uur reizen om daar te komen, ik zie er zo tegen op! Wel of niet gaan?! En hebben jullie tips?
Tips tegen de misselijkheid op stipt nummer 1 zijn seabands. Bandjes om je polsen welke op een punt drukken waardoor je minder misselijk word. En pepermunt. Maar, als jij je niet prettig voelt dan zou ik niet gaan. Dan zit je daar het hele weekend met een rot gevoel en dat kan niet de bedoeling zijn. Succes met je keuze!
Dankjewel! Pepermunt helpt zeker goed! Ik hoor van de sea bands wisselende reacties...Maar kan ze zeker proberen! Ik voel me alleen schuldig om af te zeggen omdat alles al betaald is
Misschien is het een idee om af te spreken dat jullie iets meer pauzes zullen nemen zodat jij even een frisse neus kunt halen. Daarnaast zorgen dat het in de auto niet te warm is, crackers/zoutjes en water mee, en een zakje voor het geval je wel moet overgeven. (Geloof me, je wil niet overgeven maar het idee dat er wat voor handen is als het wel zover komt is toch wel fijn). Ik snap dat het heel vervelend is, wij gingen net op vakantie rond die tijd, maar achteraf super blij dat ik gegaan ben. Op vakantie voelde ik me ook 10x beter op de een of andere manier. Veel succes iig!
Ik had in de auto vaal biscuitjes mee. Als ik de misselijkheid voelde opkomen nam ik een paar hapjes. Verder idd wat zakjes in de auto leggen voor het geval dat. Zelf voelde ik me op vakantie een stuk beter. Heb helemaal niet overgegeven. Zodra ik thuis kwam begon het weer. Heel apart.
Dat is apart! Misschien omdat je daar echt een vakantie gevoel had? ik voel me op vakantie altijd al onrustig maar nu dus helemaal.. twijfel zo om mee te gaan..
Danielle ben je ook misselijk als je zelf rijdt? Ik was in t begin wagenziek en dus heel misselijk als ik op de bijrijdersstoel zat. Als ik zelf reed was het veel minder
Hier voel ik me ook beter als ik zelf rijd dus dat is idd een goede tip.. Ik zelf zou persoonlijk wel gaan.. Heb zelf tot 14 weken gekotst.. Ook lekker op vakantie gegaan naar Texel.. Ziek ben je toch wel, kan je beter ook wat leuks te doen hebben
Vervelend zeg! Maar wat een paar andere meiden ook schrijven: ik voelde me op vakantie, weekendjes weg etc. veel beter dan thuis. Succes met je beslissing!
Kun je zelf rijden? En hoe is het als je zelf achter in zit? Als het echt niet kan, dan niet doen. Maar zou het wel proberen.
Herkenbaar! Ik ging ook in mijn superberoerde.periode een weekend weg. Hele weekend bijna geen klachten gehad. Bij terugkomst klapte het er weer keihard in. In ieder geval, ik zou gewoon meegaan joh. Je schoonouders zijn 35 jaar getrouwd! En je hebt verder niks ernstigs, je bent 'gewoon' misselijk.
Dankjewel allemaal! Ga inderdaad zelf rijden.. ik neem een kruik mee en venkelthee en hoop op het beste! Of ik moet me vrijdag echt heeeel beroerd voelen, dan trek ik de rit niet, maar misschien zijn de kwaaltjes dan al wat minder, hoop ik!!
Ik was bij iemand anders thuis juist minder misselijk omdat ik geen huishouden, koken enz hoefde te doen. Meer ontspannen.
vervelend! Ik zou (om maar mijn visie erop los te laten ), of zelf rijden zodat je de tijd aan jezelf hebt om te stoppen wanneer je wil. Of aangeven aan je familie hoe je je voelt en of, wanneer je meerijdt, men wat vaker wil stoppen etc. Afzeggen zou ik zo snel niet doen, eerder programma aanpassen aan je eigen kunnen ... Fijn weekend in ieder geval als je gaat! (en gelukkig, deze periode is doorgaans tijdelijk, fjieuw... )
Ohja, plastic zak en een teiltje oid mee, mocht je denken dat je het niet 'binnenhoudt', scheelt weer poetsen in de auto
Ik ben vanaf 6 weken tot week 36 misselijk geweest en toen 2 weken niet.. helaas beviel ik pas met 40.5. Ik ben met ongeveer 12 weken een weekje naar Madrid geweest! Deed wonderen, op de een of andere maniereden nergens last van! Cola hielp bij mij en die rode sliertjes (van die snoepjes). Gewoon eten wat je kunt, rusten wanneerje lichaamdat aangeeft. Doen wat goed voelt! Niet schuldig voelen als het niet lukt..
Thanks allemaal! Denk dat ik toch lekker thuis blijf hoe jammer het ook is... Ik ben dan toch alleen maar aan het stressen als ik me niet goed voel. Vooral vandaag een slechte dag, maar het hoort er bij!
Dankje.. Dat vind ik ook. Ik voel me zo beroerd dat het geen zin heeft en me alleen maar slechter voel in een vreemd bed. Gelukkig begrijpen mijn schoonouders het helemaal! Hier thuis heb ik alles bij de hand en daar niet..