Afdingen op auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Insomniac, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik ga dinsdag voor een andere auto kijken. Maar ik ben erg slecht in onderhandelen en dus zoek ik tips! Hoe doen jullie (of jullie partner) dat?

Het gaat om een fiat punto evo diesel uit 2010. Op het oog in prima staat, met veel extra's zoals airco, cruise control etc.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Neem iemand mee die er verstand van heeft ;) die kan alle belangrijke punten controleren. Kijk naar het profiel van de banden. Controleer op roestplekken ook onder de motorkap. Kijk op de ANWB koerslijst wat een redelijke prijs is voor de auto.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou in ieder geval proberen de rijklaar kosten eraf proberen te praten. Dat zijn zulke onzin kosten. Niet elke garage rekent dit, maar veel wel. Hoe precies heb ik geen tips voor, ik zeg vaak maar wat in me opkomt met afdingen. Soms werkt het en soms niet 😅.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als je het moeilijk vindt om er geld vanaf te krijgen, probeer dan méér te krijgen voor die prijs. Bijvoorbeeld een nieuwe set banden, als de huidige versleten zijn. Rijklaar maken kan ook. APK, als die niet pas gedaan is. Bepaalde losse opties, zoals een houder voor tomtom of telefoon, zonneschermen, etc. Of een nieuwe distributieriem, als die al bijna aan vervanging toe is.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik weet niet of je een auto inruild?
    Maar vaak is het makkelijker om te praten over de inruilprijs van je huidige auto. Probeer daar iets meer voor terug te krijgen.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn huidige auto is rijp voor de sloop haha. Je hoort me al van ver aankomen en komt ook niet door de apk (apk loopt af 10-11) maar ik ga 'm wel meenemen idd. Zitten nieuwe all season continental banden op waar ik een godsvermogen voor betaald heb en er niet op passen, ik hoop dat dat helpt 😂. Ik hoef er ook niet veel vanaf te hebben, Max 500€ en dan vind Ik het al veel. In principe is hij scherp geprijst (mits er geen gebreken zijn dan) maar het gaat me meer om het principe dat ik er niet de volle prijs voor wil betalen :p

7. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Er zitten geen rijklaar kosten op. Prijs is inclusief nieuwe apk, onderhoudsbeurt en reiniging binnen en buiten. Ik laat t idd ook wel op me afkomen, kan komende week nog naar andere garages waar ongeveer dezelfde type staat maar elke keer net wat anders, maar deze trekt me het meest hihi

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Probeer er een mooie ronde prijs van te maken, naar beneden:D

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Onze Honda hadden we ingeruild voor een Vectra en hadden we een mooi bedrag afgesproken.

Vorig jaar auto gekocht omdat de Vectra naar de sloop ging dus geen inruil.. We hebben met moeite 50,- van de prijs af kunnen lullen, wel 1% van de totaal prijs😅 dat viel tegen, maar wat due vent ook zei.. Als jullie hem niet mee nemen durf ik 100% zeker te zeggen dat ik hem alsnog binnen een week kwijt ben (stond net 1 dag te koop) Spuiten/uitdeuken van de voor en achter bumper zat wel bij de prijs in ☺️ We hebben hem uiteindelijk mee gekregen met meer dan een halve tank en een poetsbeurt van binnen en buiten.

Vindt het maar niks op zoiets afdingen 😂😂

10. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    het afdingen zoals vroeger kon, kan helaas ook niet meer bij auto's. Tis heel simpel we nemen google en we zoeken en zoeken dan moeten autobedrijven je al lokken met een ontzettend scherpe prijs anders kom je als klant zo ie zo al niet eens langs om te kijken.
    Dus de mensen die dan al voor een proefrit komen weten allang wat er zoal voor een auto gevraagd wordt. Ga er dan ook maar van uit dat de internet prijs ook niet echt onderhandelbaar is.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik hoorde laatst een tip voor onderhandelen, je begint met een heel laag bod, mag echt absurd laag zijn en je mag het ook als grapje brengen (zo van: nog even onderhandelen over de prijs, laten we er 5000 van maken en dan neem ik hem zo mee haha). Dat bedrag fungeert als anker voor de verkoper en onbewust zal hij dan ook lager gaan zitten dan hij in gedachten had.

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, dus weet niet hoe goed ie werkt :)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Hier langs diverse garages geweest en we moesten gewoon meer betalen voor de auto die we wilde aankopen als we onze auto in zouden ruilen.

Onze auto heeft een dagwaarde van 1500 euro. De auto die te koop stond was 6000.

Als we die wilde hebben met inruil moesten we 7000 euro betalen voor de auto plus onze auto.

Ik snap die logica niet, maar is nu al bij diverse garages gezegd. Ik ga dus wel gewoon eerst een auto kopen en dan die van ons verkopen.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik zou sowieso inzetten dat ze de distributieriem vervangen. Dit is vaak een kostbare aangelegenheid dus als dit gedaan is kan je er vaak al even tegen.

Verder zou ik gewoon kijken wat vind jij het waard en dan proberen de middenweg te vinden.

Wij konden vroeger veel geld van een auto afkrijgen, maar viel vorig jaar toch wel heel erg tegen. Het ligt er denk ik ook aan hoe lang de auto er al staat (kan je checken op internet) en hoeveel mensen interesse hebben in het desbetreffende merk ;)

14. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Probeer er anders extra garantie of een volgende onderhoudsbeurt bij te krijgen. Scheelt jou weer geld en de garage weet dat jij voor die beurt bij hun terug komt.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij gingen de vorige auto inruilen + direct een nieuwe kopen en de man van de garage zei dat hij hooguit nog 250-300 euro voor de oude auto wilde geven omdat hij rijp was voor de sloop. Daar konden we het mee doen.

Vervolgens kwamen we twee dagen later terug bij zijn zoon en toen zei ik doodleuk: oké, prima, maar ik wil zeker 600 hebben voor die oude auto, want hij is zeker niet rijp voor de sloop, toch? En die jongen die zei: nee, hij kan nog wel een ronde mee met wat knutselwerk.

Nou ja, toch bijna nog genoeg euro gehad voor dat ding. Ik geloof dat we na het onderhandelen ongeveer 550 erbij hebben gekletst. Op de totaalprijs van de nieuwe auto scheelde het natuurlijk maar weinig; die was bijna 10.000 euro, maar toch.

Laat je maar niks wijsmaken!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad laat je niks wijs maken!
    Onderhandelen kan nog prima, je moet allen wel zeker van je zaak zijn anders nemen ze een loopje met je.
    Mijn man is een Afrikaan en echt een kei in onderhandelen! Hij gaat eerst belachelijk laag zitten en werkt zo vaak naar de prijs toe die hij in gedachten heeft.

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het zal allemaal per garage schelen.

Wij hebben toevallig ook net een andere gekocht.
    Uiteindelijk met wat onderhandelen €500,- meer voor mijn auto gekregen dan hij in eerste instantie wilde betalen.
    Nou kochten we ook geen goedkope auto terug dus we hebben aardig bijgelegd.

Devilschase, het is ook geen goede tijd om je auto te verkopen.
    Handelaren blijven met auto's zitten en nemen daarom liever geen auto terug voor elke auto die ze verkopen.
    Patriculier verkopen is een goede optie.
    Kan alleen even duren maar je krijgt uiteindelijk wel meer.

Deel Deze Pagina