Wie heeft voor mij hèt recept voor Fesenjan? Ik vind dit zo waanzinnig lekker en kan het zelf een klein beetje maken. Maaarrrr......het is het gewoon net niet. Ik krijg bv de saus nooit zo mooi dik en stroperig en dat doet enorm af aan de smaak. Er zijn hier een aantal dames met Perzische roots weet ik. Wie van jullie zou haar recept met mij willen delen?
Ter aanvulling; ik hou mn van de zoetere variant. Ik weet dat er ook een zure variant is, die vind ik veel minder smakelijk.
Het is een Perzisch gerecht met kip, walnoten en granaatappel (siroop of melasse). Zoooooo lekker!!!!
Google even naar filmpjes van Aashpazi. Hun hebben heel veel Perzische gerechten en makkelijk uitgelegd. Daar staat vast ook wel een filmpje van het recept Fesenjan tussen
Dank voor de tip! Ga ik zeker doen. Lastig als je niet precies weet waar je moet zoeken. Het internet staat vol met recepten, ook van Fesenjan. Maar welke is nou echt....authentiek....zoals je in de restaurants proeft zeg maar.
Ja snap ik! Ik heb het zelf nooit in restaurants gegeten, alleen bij familie. Ik weet dus niet welke smaak je specifiek zoekt.... Hopelijk lijkt het recept van Aashpazi op datgene wat je zoekt Laat je weten of die gelukt is? https://www.aashpazi.com/fesenjan
Oeh dat is zo lekker! Ik vraag mij alleen af of het ook zonder walnoten te maken is, of gaat dit echt ten kostte van de smaak?