hee meiden, door het bericht "voer voor katten" wou ik eens vragen welk voer geven jullie aan honden. het zit nl zo, onze hond (herder-husky) is zo'n moeilijke eter. zij is heel kieskeurig en droog voer eet ze bijv alleen als we het zacht maken met water, maar ze doet er heel lang over. blikvoer wil ze wel (ook na lang aandringen). ze moet binnenkort weer loops worden en dan eet ze nog moeilijker, valt enorm af. het systeem van 10minuten en dan weg zetten help echt niet want dan hongert ze zichzelf uit. ze woog laatst iets van 15 kilo (mag wel 30) en op advies geven we haar veel vers (ingevroren schapenvet) ze haarde ook enorm uit en gelukkig is ze na die schapenvet wat aangekomen en haard niet meer zo veel uit nu. nou is eigenlijk mijn vraag, wie van jullie geeft de hond ook voornamelijk blikvoer en wie van jullie is bekend met het merk van lidll of aldi. onze hond moet nl om aan de juiste hoeveelheden voedingstoffen te komen wel 2 blikken bonzo per dag aller1st dat red ze nooit en ten tweede ik vind dat overgebleven voer uit de bak niet fris om tot de volgende dag te bewaren als het al een tijd in kamer temp heeft gestaan. bovendien vind ik 14 euro in de week (2x een euro per dag) gewoonweg te duur, maar ja als niks helpt.... dus wie van jullie heeft tips en ervaring met dat voer?
mijn honden krijgen Royal Canin. Omdat ze ook moeilijke eters zijn doe ik door de brokken altijd een diepvries burger ( pens) van het merk DUCK Dit vinden ze heerlijk!! Ook doe ik er wel eens vloeibaar schapenvet doorheen. Dit is vermengd met visolie dus het ruikt voor de honden heel lekker!! Ik geef maar heel af en toe blikvlees en dan door de brokken heen omdat blikvlees eigenlijk voor het meest bestaat uit water. Met goedkopere merken is dat natuurlijk helemaal zo. Die doen er bijna helemaal niks in. Maar honden kunnen dat wel heel lekker vinden!!. Ik zou zeggen: doe het door de brokken en niet alleen blikvlees. Omdat je een kruising Husky hebt ( husky's zijn toch zo gevoelig met de darmen) is de kans groot dat ze aan de diarree gaat. probeer het eens. Brokken ( niet te veel) met bijvoorbeeld pens, warm water erbij, vloeibaar schapevet. Door elkaar heen mengen en dan geven. Geef kleine beetjes anders dan moet je misschien de helft weggooien en dat is zonde!! Succes!!!!
Wij hebben twee honden, 1 ervan ook soms een moeilijke eter. Ze krijgen altijd brokken van Royal Canin. En als mijn reu tobt met eten krijgt hij er een pensschijf bij. En eet dan zijn brokken. Het zijn doosjes pensschijven van Rodi, net hamburgers die je eerst moet laten ontdooien.
he dat is een goeie! want pens schijnt goed te zijn voor als je wilt dat een hond aankomt! bedankt! en dat van die vloeibare schapenvet ga ik ook eens proberen, wie weet. we geven haar nu ook wel eens een broodje met smeerworst... onze theorie was op een gegeven moment laat m dan maar mee eten met ons, dat ging vroeger ook zo en toen werden honden ook net zo oud als nu. maar dan lees ik als ik google op hondenvoer weer berichten dat dat vroeger kon omdat de honden toen nog niet zo doorgefokt waren...
Ik doe zelf ook wel eens als we rijst of macaroni eten, een paar scheppen gekookte macaroni/rijst door de brokken heen. Vinden ze ook erg lekker.
Nou mijn hond is ook een moeilijke eter..... pffffff vooral nu ze wat ouder word. In sept. word ze alweer 10 jaar Ze krijgt nu vaak van ons senior voedsel met een beetje blik erdoor en dat vind ze heerlijk, dan gaat haar bak schoon leeg. Anders doet er er dagen over, om haar bak leeg te eten... We hebben alle merken al gehad, maar als ze dan een nieuw merk krijgt vind ze het in het begin heerlijk en na een paar dagen word het alweer minder, dus het merk maakt ook niet uit. Ook geven wij er ons eigen eten doorheen als het over is, vooral macaroni of nasi of zo vind ze heerlijk door haar brokken heen
Hoi, je kan beter geen vlees door een complete voeding doen ( brokken, diner met vleesbrokken ), omdat je je hond bv dan al snel teveel eiwitten geeft. Er bestaan diner zonder vleesbrokken. Dit diner meng je met een burger o.i.d en zo maak je van een incompleet voer een compleet voer. Een diner bestaat uit granen e.d en wordt vaak wel gegeten. Bij een overcomleet voer kan je hond al snel huidproblemen krijgen ( eiwitten die niet verwerkt kunnen worden, kunnen worden opgeslagen in de vetlaag van de huid waardoor de hond bultjes en jeuk en kale plekken kan krijgen. ( lijkt een beetje op vlooienallergie, maar dan over zijn hele huid ). Groetjes MB2005.
1 van mijn hondjes is ook een ontzettend moeilijke eter. ik heb als advies van de dierenarts gekregen, veel variatie. dus veel verschillende merken. ik heb, royal canin, fokker, kenner diner en krokante brokken (van de boerenbond), frolic. ik geef ze 2 keer per dag eten, smorgens en savonds. maar iedere maaltijd iets anders. en dan doe ik er om de dag smorgens wat pate doorheen, en iedere zaterdag en zondag avond krijgen ze pens door de krokante brokken. Kun je gewoon halen bij de dierenwinkel ligt in de diepvries. en ik moet zeggen dat het heel goed werkt, door de variatie. dus hoop dat je hier iets aan heb! suc6 ermee!
Onze hond eet ook niet zo veel, ik maak me er niet druk om... heel de dag door mag pakken en hij krijgt eukanuba voor middel grote honden... hij is een kleine hond maar dat zijn zulke schietbrokjes. Vlees krijgt ie bijna nooit, alleen op speciale gelegenheden. Als wij rijst hebben gegeten krijgt hij ook een eetlepel.
ik doe al 9 jaar pens door de brokken. Nooit geen problemen gehad met de huid. ligt denk ook aan het ras dat je hebt of die er gevoeliger voor is. Mijn honden eten soms ook wel eens met de pot mee. Soep vinden ze ook heerlijk. Dat doe ik dan door de brokken en dan geen pens ofzo.
ik denk dat deze hond ook variatie nodig heeft, en zo zie je maar weer dat de adviezen zo uiteen lopen, een dierenwinkel hier bij ons zegt dat het niet goed is om te wisselen van voeding, maar ja, wat moet je dan, pas zei een dierenarts nog tegen ons dat onze hond wel 35 kilo mag wegen, en hij weegt 15! wij doen er echt alles aan om haar te laten eten, gaan haar straks nog wegen kijken of ze is aangekomen, maar hoe ze was was echt eng hoor, je kon haar ribben tellen en ze was helemaal ingevallen bij de heupen. durfde er nauwelijks mee naar buiten, bang dat dierenbescherming me haar af zou nemen. nou heeft ze ook een lange aanloop nodig voor ze loops wordt, daar heeft ze altijd erg veel last van, zelfs haar gedrag veranderd, ze komt erg zenuwachtig over...
ps super hoor alle tips, hebben we weer wat ideeen wat we ook kunnen proberen, en zo zie je maar dat meer honden wel eens met de pot mee eten
Duck is te koop bij de dierenwinkel. Dat zijn vierkante plakken pens. Maar ook andere variaties. Ik nam wel eens "compleet". Ziet er heel mooi uit, en het stinkt niet zo als de pens van Rodi.
ah da's dus ook beter voor mijn maag en darmstelsel :-& want 's morgens hou ik ook niet zo van bonzo op de nuchtere maag! weet je zo wat zo'n pakkie kost en hoeveel er ongeveer inzit?
Ik heb dit ff gekopieerd van de site waar ik altijd mijn brokken enzo besteld. DUCK COMPLEET UITMUNTEND 8X1KG Duck Compleet Uitmuntend 1 kg, geschikt voor elke hond, extra voor werkende honden en fokken jonge honden. DUCK COMPLEET is natuurvoeding en is kompleet! U hoeft er niets aan toe te voegen. Eén van de belangrijkste vereisten van voeding is toch wel dat uw hond het graag lust. U zult zien dat uw hond gek is op de geur en smaak van DUCK COMPLEET . De geur en smaak van vers vlees zijn immers onvervangbaar. DUCK COMPLEET is makkelijk in gebruik. De één kilo verpakking is voor u verdeeld in handige porties van 100 gram. Op deze manier kunt u makkelijk de juiste hoeveelheid doseren. Ontdooien op kamertemperatuur volstaat. Geschikt voor elke hond. Klein en groot, jong en oud kunnen dezelfde voeding eten. Fabrikant: Straetmans Eenheid: 8 Gewicht: 8,00 Kg Adviesprijs: 3,10
Onze kanjer eet altijd droogvoer van Royal Canin! Daar doet hij het heel goed op, dus waarom veranderen dan!? verder doe ik er wel eens rijst of pasta doorheen ...voor wat variatie. Mirre
@ chelsea bedankt voor die info, eens kijken of ons hondje dat lust! gaan morgen ff naar de dierenwinkel rennen ik laat nog weten of ze dit lust, maar super bedankt voor de tips
Onze honden krijgen alleen brokken van Eukaneuba. Soms eten ze een dag niet, laten ze het gewoon staan. Dan pakken we de bak weg en de volgende keer eten ze weer. In de natuur vasten dieren ook wel eens, dus het kan geen kwaad. Als ze maar goed blijven drinken. Pim