Vind zondag ook een rustdag hoor maar ik vind niet dat je dan niks meer moet gaan doen ofzo. Hou in ieder geval geen grote schoonmaak maar ga vaak naar me ouders ofzo of lekker wandelen.
Zondag is mijn 'drukste' dag 2 wassen weg, de vaatwaser in en uit, alvast soep gemaakt, langs me moeder voor een bakkie en net naar de speeltuin geweest. Maar ja de dag is nog nietom.....
Waren hier de winkels maar op zondag open! Ben zelf niet christelijk en vind het ook heel naar dat je met de nek word aangekeken als je bijvoorbeeld wel de was buiten hangt op zondag. Je voelt het hier gewoon dat dat niet kan, vooral natuurlijk de oudere generatie. We wonen in het oosten. Zondags doe ik ook weinig, veel minder dan op de zaterdag. Die is meer voor het huishouden en de boodschappen. Zondag is voor het gezin, familiebezoek, speeltuin, voetballen kijken, beetje luieren etc.
Wij ontbijten op zondag uitgebreid en gaan daarna altijd met het gezin naar de kerk. Na de kerk komen we vaak bij elkaar als familie om koffie met elkaar te drinken. 's Middags doen we dan leuke dingen als gezin (spelletjes, fietsen of wandelen). Op zondag doe ik bewust zo weinig mogelijk in het huishouden (draai heus weleens een wasje en hang die bij mooi weer ook gewoon buiten), want wij willen de zondag écht als rustdag gebruiken en even onthaasten van de rest van de week. Om die reden gaan wij op zondag geen boodschappen doen oid. Er werd hier eerder geschreven dat niemand wordt gedwongen om op zondag te werken (bijv. in winkel of horeca) of om op zondag boodschappen te doen. Het eerste is niet helemaal waar. Mijn nichtjes werden niet aangenomen in de horeca en supermarkt, omdat ze niet bereid waren om op zondag te werken......
Denk ook niet dat ze geweigerd worden vanwege hun geloof maar eerder omdat ze niet in het weekend willen werken. Hier geen zondagsrust trouwens, zonde van de tijd. Kan op zo'n dag nog zoveel doen.
As we speak heb ik net de voortuin helemaal onkruidvrij gemaakt en staat mijn man met de buurman de schutting eruit te halen. Dus nee, we doen niet aan zondagsrust . Zou ook niet weten waarom. Als mijn buren zich er wel aan willen houden: prima. Maar belast er niet een ander mee. Ik heb niets met de christelijke zondagsrust van doen. Ook toen we voorheen in een gereformeerd dorp woonde hing ik gerust de was buiten of ging ik stofzuigen. Ik zou echt niet weten waarom dat niet zou kunnen, en als ze me dan vuil aan willen kijken, moeten ze dat vooral doen
Hier mag de zondag ook niet geweigerd worden. Is een stukje contact. Wil je niet op zondag werken dan ga je maar een andere baan zoeken.
Tja, een beetje hetzelfde als ze je in een sollicitatieprocedure afwijzen als je zwanger bent. Natuurlijk is dat niet omdat je zwanger bent!
Ik doe alles waar ik zin in heb....maar het is wel de meest relaxte dag van de week. Waarschijnlijk omdat er dan niks "moet". Zaterdag moeten we boodschappen halen, door de week moeten we werken en naar school. Wat de rest doet, interesseert me eigenlijk weinig. Maar mijn was hangt dan ook buiten en ik lap wel gewoon de ramen. Meestal zijn het wel de roklusjes die ik op zondag doe...
Als de vacature expliciet aangeeft dat je bereid moet zijn om op zondag te werken, dan staat het je vrij om als gelovige niet te solliciteren. Zou wat zijn anders, als een winkelier alle gelovigen moest aannemen en ze geen van allen op zondag willen werken.
Zondag is voor mij als zaterdag, gewoon 1 van de 2 dagen dat we allemaal lekker vrij zijn. Mijn man denkt daar anders over. Die is opgegroeid met de melding dat zondag een rust dag is. Nu hebben we een compromis, we maken geen lawaai buiten. Dus geen grasmaaien, klussen en dergelijke. Draaien wel gewoon een was, hang hem gerust buiten op, doe binnen mijn dingetjes. Vind het prima zo.
Ik doe overigens ook waar ik zin in heb op zondag. Het weekend is hier voor ontspanning en leuke dingen natuurlijk, maar ook voor klussen waar we doordeweeks niet aan toe komen vanwege werk. De zondagse rust is een regel waar gelovigen zichzelf aan mogen houden, niet een regel die ze op naburige ongelovigen mogen opleggen.
Ik ga 's zondags te hardlopen, goed begin van de dag. Ben aan het trainen voor verscheidene wedstrijden dit seizoen. Zometeen even wat wasjes draaien, lekker buiten in het zonnetje ophangen. Daarna gaat mijn kleine vent in de tuin spelen terwijl ik nog even wat bolletjes ga poten. Ik heb weekend, dus eindelijk tijd om rondom het huis wat dingen op orde te krijgen. Daar maak ik dan ook gebruik van.
Ikzelf doe ook weinig op zondag, mede omdat ik christen ben! Wel jammer dat iedereen het hier beschouwd als 1 of andere lijfstraf! Ik doe geen huishoudelijke dingen etc. Maar als ik zin heb in een ijsje kopen we die lkkr Ik vind het ook gewoon heerlijk om eens uit je dagelijkse sleur te komen anders zijn we altijd maar druk! Ik vind het een heerlijke dag, vaak met lieve mensen om me heen
Wij werken allebei weekenden (om en om) dus ook de zondag en als ik vrij ben doe ik gewoon lekker waar ik zin in heb! Wij geloven niet en wonen ook niet in een Christelijke/gereformeerde omgeving maar als we daar wel zouden wonen zou ik ook gewoon op zondag de was buiten hangen,de auto wassen en gras maaien.. Ik zou niet weten waarom niet!
Ik doe waar ik zin in heb.. Vandaag heb ik gedaan; was, badkamer en wc helemaal schoon gemaakt, gestofzuigd, gedweild, gestoft. Hoef ik dat van de week niet meer te doen, vriend en dochterlief zijn lekker naar buiten, heb ik even tijd voor mezelf, heerlijk die rust! Maar ga ook vaak genoeg mee naar buiten, net waar ik zin in heb.
Wij houden de zondag als rustdag. Gaan 2x naar de kerk. Voor de rest werken we niet in huis of wat dan ook. Wel gaan we met mooi weer een rondje fietsen, naar het bos of wandelen. Dit is geen straf of regel, hier kiezen wij zelf voor.
Ik doe ook waar ik zin in heb op zondag maar houd wel rekening met buren ivm maken van klusherrie. Maar zondag is bij ons vooral relax/pyamadag