Zondagsrust

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mendy

mendy Bekend lid

Jul 27, 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ik werk om het weekend op zaterdag en zondag, de andere week doen we leuke dingen met z'n 3... Dus doe nooit het huishouden op zondag, haha das me zondagsrust, voor de rest doen we alles... :D

2. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik doe dat ook allemaal niet, maar we kopen wel een ijs op zondag of gaan uit eten.....

3. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    zondags is onze rustdag, alleen mijn was (als dat zo uitkomt) draai ik er wel door en hang ik ook rustig ff buiten te drogen. Maar dat ziet niemand, dus niemand hoeft zich eraan te storen.
    Zondags doen wij lekker rustig aan. Uitgebreid ontbijten, lunchen, beetje wandelen/fietsen, familiebezoekje.
    Zijn niet gelovig, maar wil best rekening houden met mensen die dat wel zijn, dus last zullen ze van mij niet hebben.

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik doe er niet aan..

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Zondagsrust om gewoon een dag rust te hebben of ivm geloofsovertuiging?

Hier niet gelovig en aangezien ik zondag een erg saaie dag vind, mogen van mij alle winkels en supermarkten open.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bij ons is trouwens alles open,iedere zo'n- en feestdag behalve 1e kerstdag en nieuwjaarsdag. Heerlijk!!

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Bij mij is zondag dezelfde dag als de zaterdag... Lekker tijd voor elkaar, samen lunchen ect. Als mijn man voor in de tuin wilt werken moet ik dat ook gewoon lekker doen.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Jaloers!!!

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat al veel reacties. Ik verbaas me eigenlijk best dat er weinig meiden zijn die de zondagsrust in acht nemen. Ik vind het persoonlijk heerlijk dat we een dag in de week hebben waarop we niets doen. We zijn niet zo streng dat we thuis blijven en geen geld uitgeven hoor. Maar wel bewust een dag om lekker rustig aan te doen, geen klussen etc en tijd voor familie. Het geeft me letterlijk rust.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe alles..heb alleen de zondag de hele dag om m'n ed te draaien en ik ga zelfs tanken of naar de winkel. Ik zie het als normale dag.. Ook niet gelovig dus:)

11. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Wij doen alles wat we op een zaterdag ook doen. Dus als er gewassen, gestofzogen, gras gemaaid moet worden doen we dit.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,260
    1,024
    113
    Zuid-Holland
    Ja, hier probeer ik de zondag ook de zondag te laten zijn. En ja, wel uit gelovige redenen. Niet zo strikt dat je niets mag doen, maar juist omdat ik graag de zondag in ere wil houden als de rustdag zoals God hem heeft ingesteld.

Dus ik ga eigenlijk niet winkelen voor mn plezier. Mocht er nu echt iets ontbreken voor bijv het avond eten dan ga ik dan wel even snel halen, maar het heeft niet mijn voorkeur. Wel onderneem ik leuke dingen met het gezin! Klussen dat stellen we wel even uit! Maar de dagelijkse stofzuiger er over heen, tjsa op zondag wordt het ook vies;) dus dat doe ik dan weer wel. Waar ligt de grens?? Waar je je goed bij voelt lijkt mij!

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zelf vind ik het jammer dat de winkels niet meer gesloten zijn op zondag. Wij merken vaak hoe vervelend dat is voor het sociale leven van de mensen die in winkels werken. (Zwager en schoonzus werken allebei in een supermarkt, dus verplicht aan het werk op zondag.) Ik vind het ook onzin, om eerlijk te zijn. Er zijn genoeg andere momenten om boodschappen te doen. Er zijn beroepen waarbij het noodzakelijk is om zondagsdiensten te draaien (denk aan zorg, brandweer, politie e.d.) Verder zou het wat mij betreft tot een minimum beperkt moeten worden. Geef mensen de mogelijkheid om met familie en vrienden af te spreken, op een gezamenlijke vrije dag. Als iedereen op andere dagen vrij heeft, wordt dat steeds moeilijker. Zo wordt onze samenleving alleen maar individueler en ongezelliger.

Wij houden dus wat betreft winkelen wel rekening met zondagsrust. Binnen in huis doe ik wel gewoon alles, als het zo uitkomt. Waarbij ik lawaaiklussen liever op een andere dag zou doen. Maar als we bijvoorbeeld in een verhuizing zitten of een verbouwing, dan houd ik er geen rekening mee. Dan vind ik m'n tijd te kostbaar om daar rekening mee te houden. Zeker omdat het natuurlijk maar één van de twee dagen is dat je kunt doorwerken, als je van ma-vr werkt.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Juist door de weeks zijn de meesten mensen druk met werk/school. In het weekend heb je veel tijd om lekker te winkelen en leuke dingen te doen met het gezin. Dan is zondag juist ideaal!

15. rums

rums Niet meer actief

Naar de kerk op zondag en geen dingen in het huishouden. En al helemaal niet naar de winkel nu is dat ook niet een bezigheid die ik leuk vind maar noodzakelijk kwaad.

16. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    We gaan regelmatig naar de kerk. Ik doe op zondag niet zoveel maar als het nodig is dat de stofzuiger door de woonkamer gaat dan doen we dat wel. In principe laat ik de rest voor wat het is maar als het zondag erg mooi weer is en ze voorspellen voor maandag regen dan was ik op zondag en hang het dan lekker buiten. Anders doe ik dat gewoon op maandag.
    We gaan ook wel eens wandelen o.i.d. En dan kopen we rustig een ijsje. We gaan niet winkelen. Niet omdat het niet zou kunnen maar we vinden het niet nodig. Er zijn genoeg andere momenten waarop dat kan.

17. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Redelijke zondagsrust hier. Eerst naar kerk, vaak daarna familiebezoek en dan chillen. Soms wel een wasje, maar meer ook niet.

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    Dit dus, blijven meestal ook thuis op zondag, hooguit eens naar mijn schoonouders en gaan zelfs 2x naar de kerk :)! Grappig dat je dit topic opende, zat er toevallig vandaag zelf aan te denken :)!

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Meestal doen we wel rustiger aan op zondag, maar dat komt meer omdat dat vaak onze enige vrije dag samen is. Toch wordt er wel gewassen, maar ook klusjes die moeten gebeuren doen we gewoon (dus ja ook een schutting plaatsen of gewoon gezellig winkelen als we er zin in hebben).

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Helemaal mee eens. Moet zelf ook weleens op zondag werken. Vind ik niet zo heel erg maar vior kleine winkeliers is die koopzondag echt niet altijd leuk. Ik kan me ook wel wat leukers bedenken als je samen vrij bent.

Huishoudelijke klussen doe ik hier gewoon hoor. Eigenlijk alles wel waar ik zin in heb. Maar doe het vaak wel allemaal in de relaxe modus!
    Helaas moet mijm vriend bijna elke zondag werken.

Share This Page