Zondagsrust

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Alleen jammer dat de mensen die op zondag moeten werken daardoor geen leuke dingen meer kunnen doen met hun gezin!

2. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Ik neem aan dat ze dan niet iedere week op zondag hoeven te werken! Het gaat dan toch om winkels/horeca en die hebben genoeg personeel om af te wisselen.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik vind het juist heerlijk om op zondag niks te doen/hoeven! Even geen domme boodschappen, stofzuigen en die vervelende was! Heb ik door de week wel tijd voor..
    Zondag is een rust-familie-kerk-bezoek dag.. Of lekker wandelen naar het bos enz!
    Vind het jammer om te lezen dat er zoveel mensen zijn die het niet nodig vinden om rekening met andere mensen te houden.. Helaas..
    Maargoed, ieder zijn eigen..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het fijn dat in grote steden op zondag de winkels open zijn maar dat hoeft van mij ook niet elke week. Ik zou liever zien dat er wat meer dicht is op zondag maar goed, ik geloof dat er over het algemeen anders over gedacht wordt. Wij komen op zondag eigenlijk nooit bij de supermarket of iets dergelijks. We doen op zondag leuke dingen met elkaar

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja dat weet je toch als je in zo'n sector gaat werken?

Word je dus niet verplicht ( zorg etc.. )

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Wij doen weinig op zondag,lekker ontbijten,wandelen,beetje chillen...:)
    Van mij mogen ze de zondag als rustdag houden hoor,gooi de boel maar dicht. Heeeerlijk...
    Verder zijn we niet gelovig en gaat de wasmachine wel aan etc.
    Ik heb niet zoveel met dat 24/7.

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal eens!!

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Personeel wordt niet (altijd) verplicht, maar de kleine middenstanders moeten open om hun concurrent aan te kunnen. Ze hebben weinig keuze. Ze zouden misschien we dicht willen, maar dit kost gewoonweg te veel geld.

9. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    In de gezondheids zorg moet je meestal om de week het weekend werken..... neem aan in de horeca ook zoiets....

volgens mijn cao heb ik recht op 22 vrije weekenden..... als je dan bedenkt dat je in de vakantie meestal meerdere weekenden vrij hebt dan zit je al vrij snel aan die 22.....

10. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb alle respect, voor vele geloofsovertuigingen, en zal daar in het bijzijn ook altijd rekening mee houden, zoals bidden voor het eten e.d.
    Maar... dit kun je natuurlijk ook andersom zien. Het geloof zou ook met de tijd mee kunnen gaan, en zich niet maar altijd standvastig vast kunnen houden aan alles zoals 'het vroeger ook was'. En maar met oogkleppen op blijven kijken, en juist de mensen die wél de was buiten hebben hangen op zondag afkeuren. Want dat is wat er gebeurd...

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar bedoel meer als jij gaat solliciteren bij de AH weet je dat je weekenden kan/moet werken.
    Zorg idem.

Daar kies je dan toch zelf voor?

Als jij een bedrijf hebt wat mee moet komen met de rest is het een ander verhaal natuurlijk dan probeer je je hoofd boven water te houden.

Maar als jij in de zorg gaat werken weet je dat daar weekenden/nachtdiensten bij zitten als je dat niet wilt moet je niet in de zorg gaan werken.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Maar waarom zou ik bv. niet mogen stofzuigen als ik een christelijke buur heb? Zie echt niet in wat daaraan 'rekening houden' is. Ik verlang toch ook niet van mijn buren om geen kerstboom in huis te nemen ofzo. Als je normaal/respectvol met elkaar omgaat en geen geluidsoverlast veroorzaakt lijkt me dat voldoende.

13. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Zondag is voor mij als iedere andere dag met als enige verschil dat we op zondag geen dingen plannen als winkelen. Puur omdat er niks open is (tenzij het koopzondag is maar daar kom ik weinig). Verder is het vaak een hang dag omdat niks moet. Maar wij gaan geen rekening houden met mensen die persé buiten stilte willen hebben of geen was willen zien. Wat een onzin! Zondagsrust vind ik niet meer van deze tijd, dus klusjes worden gewoon gedaan op de zondag. Anders zou alles op de zaterdag gepropt moeten worden (winkelen, klusjes, huishouden) ja daaag! Ik heb best respect voor de geloofsovertuigingen van mensen, zolang ik mijn ding ook maar mag (blijven) doen.

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

Waar wij wonen is het "not done" om op zondag iets te doen wat de zondagsrust verstoord... maar ben er ook mee opgegroeid, dus wel gewend. We relaxen lekker op zondag, of wandelen of bezoekjes...

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar wat voor last heb jij van mij als ik op zondag lekker naar de appie ga om boodschappen te doen.

Of een was ga draaien of mn huis ga poetsen?

Tis toch niet dat ik geluid produceer met een decibel van 30+...

16. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    staphorst/rouveen???

17. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Is dit niet een religieus getinte discussie? Oftewel, is dit toegestaan op het forum?

18. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik denk dat het vooral gaat om dongen als boren, grasmaaien....

zelf stoor ik me daar niet aan en veroordeel het al zeker niet wat anderen doen op zondag zoals ik net ook las....tijden veranderen gewoon.... heeft ook geen zin om om dat tegen te houden, dat lukt toch niet....

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Wij gaan iedere zondag naar Feyenoord. De was hangt buiten, heb gekookt, stof gezogen. Doen niet bepaald aan rust op zondag...

20. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    religieuze discussie.... vind ik niet, we gaan toch niet inhoudelijk in waarom je de zondag in ere moet houden ( ik bedoel inhoudelijk ingaan op het geloof) volgens mij kan dit nog net....

Share This Page