Zondagsrust

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Nee dat kan ook niet. Ik werk ook in de zorg en heb vandaag ook gewoon gewerkt. Ik bedoel ook niet te zeggen dat je niks mag doen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Maar...zondag : rustdag komt toch van religie ( Zondagsheiliging is een onderdeel van het christelijk geloof )

Dus je onschuldig bedoelde topic is dat dus eigenlijk niet

3. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    dit vind ik nou wel een beetje flauwe reactie... christenen werken altijd al gewoon in de zorg omdat die dingen gewoon doorgaan......ook in de tijden dat er nog echte zondagrust was!

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Wij wonen ook in een christelijke omgeving. Ik hou daar in zoverre rekening mee dat we op zondag geen lawaaierige klussen buiten uitvoeren.
    Ook doe ik zo min mogelijk in het huishouden (maar dat is omdat ik dat wel lekker vind en niet zozeer om geloofsovertuiging)
    De was gaat gewoon naar buiten en als er ergens een koopzondag is gaan we daar ook lekker naar toe.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Voor ons is zondag een dag en zoals andere dagen. Manlief werkt in ploegendienst, dus werkt soms ook op zondag! Respect voor eenieder die die rust wel prettig vindt, maar verwacht niet dat andere mensen niet gaan klussen, boren etc. op zondag

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    Ik werk in de thuiszorg en een paar jaar terug had ik een echtpaar waarvan ik de vrouw niet op zondag mocht komen verzorgen..
    Want, zondag hoorde je niet te werken. Was echt te zielig. Mw kon amper wat en mocht geen hulp van haar man. Hij hielp haar ook niet. Totdat hij toch door had dat ze echt in dr vuil zat en hij daar dan ook mee zat;) ik was de enigste die mocht komen en dan voor een bepaalde tijd. Want owee, wat zouden de (niet gelovige) buren dan wel niet denken als ze het zouden zien...

Maar hier in de buurt zijn er 2 gebieden waar je echt met de nek aan gekeken word als je je niet aan de "zondagsrust" houd. Ze komen hier regelmatig langs met vol geladen auto's om naar de kerk te gaan als ik met mn paard buiten rijd. De blikken die ik van sommige krijg:$ sommigen hoofdschuddend...

Mijn pony staat op een andere boederij waar veel gelovigen om heen wonen. Ik mag niet op zondag komen van de boer omdat hij de "wil" van de buren wilt respecteren...
    Ze gaan zelfs alleen maar door deweeks met pony en wagentje en kids rijden in de drukte. Niet op zondag als het rustig is op de weg. Want, dat Vinden de buren niet leuk...
    Geen was op zondag enz.
    Als ik daar zou wonen dan zou ik daar dus mooi sch*t aan hebben...
    Prima dat ze zelfs niets willen doen maar ik doe wat IK wil in MIJN huis.

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    zou graag op zondag niets doen, maar dat gaat gewoon niet. Zou niet weten wanneer we anders een x de tuin moeten doen of al die andere klusjes... werk ook regelmatig op zondag. Vriend werkt vaak op zaterdag.. Als we op zondag vrij zijn en we doen een hele dag niets dan redden we het gewoon niet om alles wat gedaan moet worden te doen.
    Dat er mensen zijn die willen rusten op zondag prima ieder zijn ding zou ik zeggen, maar ja.. wij boren hameren etc ook wel eens op zondag ( wel na 10u.. ) maar gewoon omdat het niet anders kan

8. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik geef alleen maar mijn mening. En dit is mijn mening. Dus flauwekul is het niet.
    Iedereen moet doen wat hij/zij wil doen. Mijn mening is dat ik mij daar aan kan irriteren. Maar er iets van zeggen zal ik nooit doen.

9. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik leg het niemand op. Geef alleen maar mijn mening.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Snap ik. Alleen hier en onze omgeving wordt het zo nog wel gezien. En ik vind het heerlijk Haha, verplicht niks hoeven.. ;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Jammer van je energie zou ik zeggen

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar dan spreek je je zelf best een beetje tegen.

Aangezien je in je eerdere post spreekt over mensen die geen rekening houden met elkaar.

Dat vind ik best een beetje krom eigenlijk:)

13. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Is ook zo. Maar zo zit ik in elkaar.

14. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    De zondagrust is eigenlijk een redelijk achterhaald idee, wat in het verleden is ontstaan. In de tijd van voor de emancipatie en het stemrecht voor vrouwen, waarin "we" doordeweeks genoeg tijd hadden om aan het huishouden te besteden.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik vind dat idd met respect te maken hebben.
    Mijn buurman werkt vaak 's nachts en wij houden daar rekening mee, ja.
    Mijn kinderen mogen van mij dan 's ochtends niet buiten in de achtertuin spelen.
    De buurvrouw daarnaast heeft geen kinderen en is inmiddels op leeftijd.
    Zij kan zich enorm storen aan kinderen die in de buurt komen van haar auto (bang dat er een kras op komt oid).
    Mijn kinderen mogen daar van ons dus niet fietsen.
    Er is plaats genoeg in de rest van de straat.
    Ik bedoel dus te zeggen: ik respecteer mijn buurtgenoten en zou andersom een stukje respect terug ook heel fijn vinden.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    en dan vind jij het respectvol dat wij ( niet gelovigen) die dag maar niks zouden doen omdat jullie ( wel gelovigen) dat fijn vinden?

Beetje onrealistisch vind je niet.... :(

17. Islah

Islah Niet meer actief

Je zegt dat anderen mensen als jou niet zouden respecteren als ze iets in de tuin doen. Dat vind ik erg opleggend! Niet respecteren is dan wel een groot woord... Vind niet respecteren wel ietsje verder gaan dan gras maaien op zondag.

18. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik snap niet dat je je daar aan kan irriteren. Ik heb 0,0 met het geloof. Maar omdat jij dus zondagsrust wilt omdat je gelovig bent moeten mensen die niet geloven rekening houden met jou en andere gelovigen? Waarom hou jij geen rekening met mij dan want zondag is de enigste dag dat wij kunnen klussen en tuinieren? Dus begrip van jou zou ok fijn zijn dat wij de zondag daarvoor gebruiken

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Het is maar net hoe je dingen plant.
    Ik heb vier kinderen en een baan, doe vrijwilligerswerk en mijn huis ziet er over het algemeen ook vrij netjes en schoon uit.
    Toch doen wij geen hh werk, tuin of andere klusjes op zondag.:)

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Af en toe een dag niksen is heerlijk. Elke week een hele dag niks doen, ja nog beter, maar in de realiteit is daar geen tijd voor hoor.
    Zondag is wel grotendeels een dag voor t gezin, maar als de kleine slaapt doe ik toch weleen klusje hoor.

Share This Page