Keelontsteking

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Moniki, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Mijn zoontje heeft momenteel een fikse keelontsteking.

Nu drinkt hij alleen bijna niet. Vandaag een paar slokjes gehad, maar daarna heeft hij overgegeven. Wanneer moet ik me daar zorgen over maken?

Dat doe ik natuurlijk al, maar wanneer moet ik aan de bel trekken? En waaraan kan ik merken dat hij uitgedroogd raakt?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Aan z'n huid... Bijv op z'n hand of in z'n nek...
    Even het vel knijpen.. Dat moet dan soepel terug in model "springen”.

En eh.. IJs is ook vocht :)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd vla of ijs. Ik geef tegenwoordig na een dag slecht drinken en droge luier al ors tegen uitdroging.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja waterijsjes werkten hier goed toen Sanne keelontsteking had..

Verder vooral ook in de gaten houden hoeveel hij plast. Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Heeft hij ook diarree en regelmatig spugen of was dit de eerste keer? Wat geef je hem te drinken? je zou af en toe een lepel ORS kunnen proberen. Mag ook gemengd worden met appelsap.
    Als je twijfelt de HAP bellen !

5. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Dank jullie wel voor de reacties!

Ijsjes wil hij niet jammer genoeg. Ik bied hem van alles aan, maar hij neemt alleen maar een paar kleine slokjes water. Toetjes wil hij ook niet :(.

Hij is 4,5 jaar en verder heeft hij niet meer gespuugd en is ook niet aan de diarree gelukkig. Nu je het zegt, hij heeft maar 1 x een klein plasje gedaan vandaag :(... Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan :).

Ik haal morgenochtend gelijk ors en dan maar hopen dat ik dat erin krijg. Moet de ors trouwens gemengd worden met iets? En kan dat ook met water? Ik heb het altijd in huis gehad toen ze baby waren, maar weet even niet meer hoe het eruit ziet (heb het ook nooit hoeven gebruiken).

Als er verder nog bijna niks in wil, bel ik ook de hap gelijk morgenochtend.

Of misschien bel ik de hap zo nog wel, want hij begint steeds meer te kreunen. Ga zo eerst maar weer even bij hem kijken en dan probeer ik hem gelijk weer wat te laten drinken.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon met water..
    E je hebt het ook n smaakjes....
    Maar dat zijn wel van die chemische smaakjes vind ik altijd.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik meng het met diksap. Succes!

8. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Gisteravond kwam hij rond een uur of twaalf nog beneden. Heeft nog wat gedronken waarna hij er weer alles uitgooide. HAP gebeld, maar we moesten maar tot vanmorgen afwachten...

Gelukkig knapte hij in de loop van vandaag weer op! Hij krijgt weer praatjes, drinkt weer wat meer en heeft ook een heel klein beetje gegeten! Ik ben weer rustig :p!

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    geef geen sinaasappelsap of mandarijn (ook geen verse). Dat heeft een arts eens tegen mij gezegd. Verder kleine slokjes thee met honing. Melkproducten kunnen voor veel slijm zorgen, niet teveel zou ik geven. En ijs zoals iemand anders al eerder zei. Mijn dochter mag in zo'n geval ook knijpfruitje, dat is dan heel bijzonder ;)

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh klinkt al een stuk beter gelukkig !
    Ja ORS meng je in principe met water, maar mag ook met bv appelsap

Deel Deze Pagina