Zonde... flesvoeding weggooien??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SelleBel, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Misschien een beetje een vreemde vraag/kwestie.
    Mijn dochter van 2 maanden heeft haar eerste vaccinaties gehad en zit in een sprongetje... met als gevolg weinig drinklust. Omdat ik met haar vanuit een verkeerde regelmaat kom ben ik momenteel bezig met het vasthouden van eenzelfde regelmaat zijnde: slapen, voeden, knuffen, box en bij moeheidsignaaltjes naar bed.
    Gister en vandaag slaapt en drinkt mevrouw slecht. Dat vind ik op zich al iets om zenuwachtig van te worden slecht drinken (ze heeft voldoende plasluiers dus daar hou ik me aan vast) Maar door het ritme bied ik nu dus vaak een flesje aan vandaag, echter weigert ze steeds. Met als gevolg dat ik steeds flesjes weggooi. Ik maak al kleine flesjes, maar als ze dan een keer de fles pakt en het is weinig baal ik daar ook van (daarna nog een fles aan bieden heeft geen zin)

Het is niet een financiele kwestie ofzo maar gewoon het idee dat ik steeds melk weg gooi zo zonde, de bus gaat zo snel leeg. Zijn er misschien moeders met tips/ideeen... of gewoon mensen die dit herkennen... Kan ik bijvoorbeeld na een half uur het flesje nog geven? Verpakking is nogal streng...

Alvast bedankt!

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Je kan de voeding sowieso een uur bewaren. Er staat op dat het niet opnieuw opgewarmd mag worden, maar ik maak het flesje soms nog wel eens warm naar 45 minuten ofzo.
    Mijn mannetje heeft ook van die periodes dat hij maar 100 cc uit het flesje drinkt. Hij meldt zich ook niet eerder voor een nieuwe fles. Bij hem is dit echt in de periodes van een sprongetje. Na een tijdje drinkt hij ineens weer al zijn flesjes leeg.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Binnen een half uur/ drie kwartier warm ik m nog eens op.
    Hier een meisje wat koude melk ook erg lekker vind, dus soms geef ik m koud...

4. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Na een uur zou ik het weggooien.. Staat niet voor niets op de verpakking.. Gewoon kleine flesjes blijven maken net wat je zegt, het is niet anders.;)

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier wordt aangeraden door het CB en kraambureau enz om gewoon per 12 uur een kan voeding te maken en die in de koelkast te bewaren. Ze adviseren dit omdat er anders zoveel voeding wordt weggegooid. Ik maak steeds gewoon per fles omdat Mees altijd zijn flessen leeg drinkt dus gooi ik ook niks weg.

6. AnneThamar

Deden wij in het begin ook ja! Goeie, was ik alweer vergeten haha de tijd gaat zo snel.:$

7. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit ineens te bedenken dat ik dit misschien bij de afdeling voeding had moeten doen... :s

8. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16

Wat is een kan als ik mag vragen? 500 ml?
    Moet het water eerst opgewarmd worden, of moet je elke voeding het flesje warmen

Ts, ik heb het probleem nu ook een 2 dgn. Hij neemt de borst niet genoeg en krijgt dan een flesje. Alleen is 120 cc te veel en 90 cc soms te weinig! Helaas gaat er ook dan wat weg.

9. AnneThamar

Ik kookte altijd een halve liter water, af laten koelen. dan voeding aanmaken en in de koelkast. per flesje opwarmen.

10. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier wordt gezegd dat je de hoeveelheid voeding voor 12 uur kan maken in een kan. En dat verschilt natuurlijk per kind.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik maak de voeding klaar en dit nuttigt ze binnen een uur daarna gooi ik het weg!
    n is een erg slechte drinkster ze krijgt 5x150 mssr heeft vandaag al zeker 150 totaal laten staan

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.

13. adi

adi Niet meer actief

Als je het enigzins kunt betalen zou ik er verder niet over nadenken en gewoon verse flesjes aanmaken en aanbieden.

14. Delta

Delta Niet meer actief

voeding klaargemaakt in de koelkast is toch 8 uur lang houdbaar?

ik maak steeds verse flesjes, soms gooi ik wat weg, 30/40 cc ofzo, njah ik doe er niet moeilijk over.. vind wel zonde als ik paar keer per dag 100 cc ofzo weg moet gooien, soms is ze eerder wakker dan dr fles tijd, ik probeer het zolang mogelijk te rekken, jengelen = fles maken, dan drinkt ze hem zo goed als leeg, anders laat ze de helft staan en kan ik t ook weg gooien, probeer het nog wel een keer aan te bieden binnen dat uur, drinkt ze niet meer, weg ermee.

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Soms bood ik het binnen het uur nog een keer aan, even opnieuw verwarmd, maar ze wilde het toch nooit. Dus sindsdien gooi ik restjes weg. Het is niet anders. Is qua kosten wel te overzien lijkt me.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Maar hoe werkt dit dan? Je vult dan je flesjes en dit warm je op? Maar als ze dit niet leegdrinken moet je het toch alsnog weggooien?
    En als ze opeens een fles minder drinken in die 12 uur, dan moet je dat restje ook nog weggooien.

Ik begrijp niet goed hoe dit ervoor kan zorgen dat je minder hoeft weg te gooien?

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb er ook weleens last van dat de kleine een fles niet wil (ik maak de fles klaar met warm water uit de kraan.)
    Als hij hem helemaal weigert warm ik em na een half uur of max uur nog even op in de magnetron op 600 watt en dan alsnog geven.

Duurt het nog langer gooi ik het weg en maak een nieuwe.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik snap em ook niet ;)

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik gooi het zelf weg maar je mag aangemaakte voeding in de koelkast bewaren en 1 keer opnieuw verwarmen....

20. Delta

Delta Niet meer actief

nee toch, je mag voeding met koud water aanmaken, direct in koelkast en dan verwarmen, maar niet als er al van gedronken is of met warm water is aangemaakt.. volgens mij!

Deel Deze Pagina