Hallo, Mijn dochter is vandaag 10 weken oud. Ze drinkt 5x 180 6. Maar heeft soms nog honger.... Vanmorgen om half 6 fles leeg, om half 10 fles leeg en nu kwam ze om even voor 1 al weer! En ws krijgt ze steeds meer honger? Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik doen? Ze weegt nu ws net iets meer dan 5kg....
-Hongerlapjesvoeding (forte dus). -6 x 180/6 geven. Hier een tijdje gedaan is daarna weer 180/6 x5 geworden.
Ja inderdaad, voeding voor hongerig babies. Wat wij ook deden was Nutriton erdoor, dat maakt het ietsje dikker. Officieel is het voor spugenbabies die veel spugen maar merkte zelf ook dat het langer verzadiging gaf.
Wij hebben vanaf t begin af aan ook een hongerlapje gehad mar zeg maar net niet zo erg om over te gaan op forte. Mijn ervaring met onze kleine is het zich stabiliseerde toen hij ongeveer 6 kilo was. Hij is ook heeeel hard gegroeit dus hij zal het nodig gehad hebben denk ik. Ik ben overigens nooit echt over die liter heen gagaan, ja een paar daagjes ofzo omdat hij ineens ff wat meer vroeg of eerder wakker was maarndat was sporadisch. Ik zou gewoon wat meer geven als ze wat meer vraagt en dat even een paar dagen aankijken. Blijft het zo dan zou ik forte gaan geven.
Nutrilon mag toch nog niet bij 2 maand? Op t cb zeiden ze de vorige x, dat de meeste baby's van 8 weken tussen de 170 en 200 ml drinken. Ik zal t eens een tijdje aanzien.... En anders woensdag ff naar de inloop van t cb....
Onze dame groeit ook goed.... Bij geboorte 3080, was 2,5 week te vroeg. Was iets meer afgevallen dan mocht op de 2e dag, maar met 8 weken woog ze bijna 5kg. Toen gaf ik nog borstvoeding uit de fles. Nu inmiddels een week volledig flesvoeding....
Advies van t cb.... Meteen over op forte. Nutriton werkt toch anders, meer op de darmen niet echt beter qua verzadiging....
Nutriton dikt voeding in, waardoor het beter in de maag blijft (bij reflux baby's), maar zorg er ook doordat de voeding dikker is, ze langer over hun fles doen, wat weer voor een verzadigd zorgt. Alleen melk drinken verzadigd een baby niet. Het is de combi van lekker lang drinken (moeite doen voor je melk, en daardoor "flink" zuigen), en je melk binnen krijgen. Hoelang doet ze over een fles?
6 keer 180 is echt teveel voor een kindje van 10 weken. Ik denk dat je een kleinere speen kunt proberen of verdikken. Of iets vaker een kleinere fles.
Hier ook zo'n hongerlapje. Wij geven Friso flesvoeding en combineren de fles nu een paar weken. We geven nu Friso standaard en extra. Hij krijgt nu 5 flessen. 3 van 180+6 en 2 van 150+5 en deze combi gaat prima. Ons was geadviseerd om niet gelijk helemaal over te gaan op extra voeding maar het langzaam op te bouwen. Zo kan je langer dezelfde hoeveelheid flesvoeding geven, maar er steeds een schepje meer 'extra' in doen en minder 'standaard'. Werkt bij ons erg goed.
Op t cb zeiden ze bij ons ook dat ze meestal adviseerde om eerst half half te doen, maar omdat onze dochter er op den duur maar 2,5u tussen lier, moesten we toch meteen helemaal over... En het werkt! Ik mag na 3/4 fles zelfs even de speen er uit halen en haar ff pauze gunnen, eerder was t krijsen. Ook redt ze de 4uur!!! Ze doet keurig 15 a 20 min over een fles, dit ook met de vorige voeding. Mijn man dronk vroeger met 8 week ook 5x 200 (schoonmoeder heeft t ff opgezocht), familietrekje dus.....
Mijn zoontje kwam ook al heel snel voor een voeding maar kon niet meer geven omdat hij aan zijn tax zat. Wij mengen nu friso standaard 1 met friso extra 1 voor hongerige baby's en het helpt heel goed hij heeft minder snel honger, echt ideaal.