Wat raar, wij mochten dat dus echt niet! Ik zou het ook niet durven, aangezien er op de verpakking staat dat voeding max. 1 uur houdbaar is en gekookt water max. 12 uur geloof ik. Daarbij snap ik het ook idd niet, hoe dit ervoor zorgt dat ze alles drinkt? Als ze niet willen houd t toch op? Ik bood haar echt niet opnieuw aan hoor.. Als ze niet meer wou, jammer dan gooide de rest gewoon wrg. Maar verschilt per persoon natuurlijk
Voeden op verzoek ipv krampachtig in een schema? Ze hongeren zichzelf heus niet uit. Bovendien als ze idd voldoende plasluiers heeft, zou ik me helemaal niet druk maken...
Je kind volgen, en niet in een schema proberen te stoppen. Die riedeltjes van eten, spelen, slapen zien er op papier leukuit, maar kinderen zijn van vlees en bloed, niet van papier. Je kind oet het er maar mee eens zijn... HAndiger is om de signalen van je kind goed te leren kennen, eten te geven al je kind honger heeft, laten slapen als het moe is en te spelen als je kind daar klaar voor is.
Dat met die kan voor hele dag heb ik ook gedaan. Voor hele dag voeding maken maar dan wel op verzoek voeden. Op deze manier was op verzoek voeden veel overzichtelijker dan elke keer een flesje maken, onthouden hoeveel ze nu precies had gehad, zit ze nog niet aan max. enz. Die kan was gewoon het max wat ze op een dag mocht dus duidelijk. Alleen maakte het niet uit hoeveel ze wanneer kreeg. Ze kreeg wanneer ze had en daar kwam vanzelf een ritme in. Vaak een half flesje en als ze nog honger had dan warmde ik nog wat op. Zo hoefde je nauwelijks iets weg te gooien. Meningen verschillen over voeding klaarzetten voor de hele dag. Ik kreeg de tip van de cb arts. Zolang het in de koelkast staat is er niets aan de hand. Richtlijn van uur houdbaar wat op de verpakking staat is een standaard iets. Deze regelgeving geld vooral voor het buitenland waar ze niet zulke goede faciliteiten hebben als een koelkast. Voornamelijk dekt de fabrikant zich zo veel mogelijk in En daarnaast, al dat steriele gedoe van tegenwoordig. Nergens voor nodig.