tja.. je hoort altijd... op flesvoeding kunnen ze veel langer teren.. maar dat idee heb ik hier steeds minder. Ik wil langzaamaan gaan afbouwen.. zodat ik over anderhalve maand ongeveer op de fles over ben... Ik heb nu 1 voeding vervangen, en wil over een week of twee de tweede gaan doen.. (neem er echt rustig de tijd voor) Maar mijn zoontje red het op een fv maar net 3 uur (met een bv kan hij vaak langer toe)... ik heb de voeding daarom vandaag opgehoogd naar 180/6 ... maar nog steeds huilde hij na 2 uur en 45 min alweer dikke tranen van de honger.. toen ik hem aanlegde begon hij heftig te slokken... echt honger dus lijkt me.. kan hij na zo een grote fles na 2 1/2 uur alweer echt honger hebben? kan het zijn dat mijn bv voedzamer en vetter is dan de flesvoeding??? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Ik heb dezelfde ervaring als jij! Het werd pas weer goed toen hij volledig op kv zat. Sorry, geen tips dus.
Misschien dat het ook met de smaak te maken heeft? Kan me voorstellen dan FV anders smaakt dan BV.. ? Heb zelf geen ervaring, heb nooit borstvoeding gegeven.. Misschien helpt het als je 'zwaardere' voeding gaat geven? Onze kleine man had ook altijd snel weer honger na zijn fles. Nu geven we een combinatie van Friso standaard en extra. Extra bevat niet meer calorieën maar er zit meer zetmeel in voor een langer vol gevoel..
Het kan ook komen door de zuigbehoefte misschien? Dat hij bij je borst beter die behoefte vervult? Hier was de overgang ook rommelig, pas toen hij volledig over was naar FV kwamen er "normale" tijden tussen.
Hij drinkt zijn fles inderdaad heel snel leeg.. is vaak in een minuut of 12 klaar en huilt dan daarna.. maar kan heb dan wel troosten na een paar minuutjes.. gebruik al het kleinste speentje.. maar komt die zuigbehoefte dan later weer op??.. geen idee of dit het is..
12 minuutjes is wel vlot. Er staat 15-20 minuten voor eigenlijk.. Je zou iets extra water kunnen doen, om de tijd te rekken Of halverwege of na de fles een fopspeen geven om meer te zuigen Of een paar minuten pauze inlassen om zijn koppie te foppen.. (Maar die dingen hielpen hier niks) Als je al de kleinste speen hebt, zou je kunnen proberen de voeding iets in te dikken, met nutriton of rijstebloem. Dan kost het meer moeite en duurt het langer. Mijn oudste had ook een "moeilijke fles" nodig om vol te zijn..
Kan het niet zijn dat het juist zwaar op de maag valt en hij door het nare gevoel eerder drinken wil? Ik roep maar wat....
ik gebruik een avent fles met een 1 speen.. voor 0 maanden dus eigenlijk... dat is de kleinste toch? Of bestaan er nog kleinere voor snelle drinkers?
Je zou eens kunnen kijken naar Dr Brown of zelfs de breastflow-fles: die fles imiteert het beste het drinken uit de borst, en mogelijk dat je zoontje dan voldaner is en ook minder last heeft van zware KV die te snel te zwaar op de maag komt te liggen... Avent loopt best snel nog, is hier bij beide meiden geen succes geweest, (bij Thirza, voor gekolfde BV op mijn werkdagen uiteindelijk naar Tommee Tippee gegaan, Caitlyn krijgt nu KV uit de difrax-fles).
Bedankt voor de tips! Ik heb ook een brestflow fles maar gebruik die niet meer zo vaak omdat hij eigenlijk een beetje op is.. die hebben we vanaf dat hij 2 weken oud was gebruikt als ik weg was (studie). Vandaag weer even geprobeerd. Hij huilde weer gewoon na de fles.. maar deed er wel 5 minuten langer over... Ben benieuwd hoe snel hij vanmiddag weer wil drinken
Misschien gaat het ook nog iets te snel voor hem, en kun je beter eerst een week een halve fles met borsttoetje geven. De moedermelk helpt hem de kunstvoeding beter te verdragen door de spijsverteringsenzymen die er in zitten. En hij kan zijn zuigbehoefte na de fles stillen. 12 minuten is erg snel, en kv valt zwaarder op de maag...dat samen kan er voor zorgen dat je kind niet blij is na een fles kv. Mm is natuurlijk ook gewoon veel lekkerder!
ik doe het opzich heel langzaam met afbouwen... geef hem een paar weekjes per voeding de tijd.... maar net weer na 3 uur honger met de brestflow dus daar ligt het niet aan. ik ga nog een beetje zoeken.. in ieder geval bedankt allen voor de reacties.
vandaag een schepje nutriton in de fles gedaan.. hij deed er nu 14 min over. Maar toch wilde hij na 2 1/2 uur weer aan de borst... ook de borstvoedingen wil hij nu dichter op elkaar. Soms wel weer 6 of 7 voedingen per dag... en smorgens is hij soms weer veel vroeger wakker... Het gekke is, als hij bij de oppas is.. dan vind hij het wel prima om om de 4 uur ongeveer een fles te krijgen... Dus misschien is het toch geen honger maar wil hij gewoon bij mamma zijn.. zal wel een fase zijn denk ik.
Hier wil mijn dochtertje ook vaak drinken als ik in de buurt ben terwijl als ik er niet ben, ze er veel meer tijd tussen laat.
Ik ben 2,5 week geleden bv af gaan bouwen... Kolfde altijd. Soms 1,5 week al volledig op kv. Ook mijn dochter was door kv korter verzadigd. Zie mijn toppic over, 10 weken en 5x 180 6 drinken
Sommige moeders hebben tebweinig voeding in de bv... Er zullen ook wel moeders zijn met veel voeding denk ik....
Nee, te weinig voedingin de bv kan niet, verkeerd borstenmanagement, vooral in combinatie met overproductie kan er wel voor zorgen dt het lijkt of de melk niet genoeg bevat. Maar da's makkelijk aante pakken.