Lotgenoten gezocht: 12wkn na curettage nog hcg

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mylene85, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Op 16 september ben ik gecuretteerd omdat ik een missed abortion had met 6 weken. Dat is geconstateerd op 9 weken zwangerschap. Ik had dus nooit bedacht dat een curettage ook zo zou kunnen verlopen. Want nu 12 weken na de curettage is mijn hcg nog altijd 12. Wel heb ik een eisprong en menstruatie gehad. Vanuit het ziekenhuis krijg ik totaal geen begeleiding en krijg ik alleen maar secretaresses te spreken. Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en wie kan mij helpen? Ondertussen word ik langzaamaan gek van dit alles. Ik wil het kunnen afsluiten! Tips, advies, alles is welkom!

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hey mylene,

Ik heb er niet zo veel ervaring mee, maar vind het heel rot voor je dat het allemaal zo gaat. Kan je niet een keer met de verloskundige bellen, misschien krijg je daar wat meer begrip dan in het ziekenhuis.
    Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het wachten zooooo lang duurt.

Veel succes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ben je zeker weten niet opnieuw zwanger geweest daarna? Dat je HCG daardoor nu nog 12 is?
    Op zich: als je wel een nieuwe eisprong en menstruatie hebt gehad, kan ik me ook voorstellen dat jij een van die vrouwen bent die altijd standaard wat hoog in HCG zit, (alhoewel daarvoor over het algemeen tussen de 5 en 10 wordt aangehouden). Ik zou vooral naar die eisprong en menstruatie kijken: dat is je nieuwe start toch? Dan kan zwanger worden toch weer?

Heb je om een bepaalde reden bloed laten prikken op je HCG, dat je weet dat je nu nog op 12 zit? Want de doorsnee zwangerschapstets, ook de gevoelige, testen pas vanaf 20 en daarmee kun je dit dus niet gemeten hebben?

4. Banca

Banca Lid

23 okt 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mylene,

Ik heb 1 november een miskraam gehad en was exact vier weken later ongesteld, echter een week later voelde ik me toch anders en heb ik een test gedaan..... die was positief.

Ik heb toen veel zitten lezen op internet en ergens stond dat je alleen ongesteld wordt wanneer het hormoon weg is, immers dit hormoon zou ervoor zorgen dat je niet ongesteld wordt....

Al met al is het voor mij ook nog onzeker. Ik hoop natuurlijk opnieuw zwanger te zijn en dat het een innestelingsbloeding was ... ik moet nog een dikke week wachten voordat de verloskundige een echo kan maken, spannend.

Jij veel succes, ik weet hoe lastig die onzekerheid is.

Groetjes Bianca

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi mylene,

wat vervelend dat je het nog niet kunt afsluiten...
    ik heb ook een curettage gehad in september, na 3 weken toch een eisprong gehad, ondanks een nog steeds duidelijke test, en met dat eitje ben ik meteen weer zwanger geworden..
    ik hoop dat dat beetje hcg je zwanger worden niet in de weg staat en dat je dus ondanks een posi test ook zwanger wordt, net als ik...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat is wel het algemene uitgangspunt idd, dat je geen eisprong hebt voor alle HCG uit je lijf is. Maar:
    in de eerste plaats verschilt het per vrouw wanneer HCG weer voldoende gedaald is, voor de cyclus weer op gang komt. Ook ik had -met nog een positieve test in handen- alweer een eisprong 4 weken na de tweede miskraam. Pas een week daarna was de test ook weer negatief.
    en in de tweede plaats is na een zwangerschap of miskraam het HCG in je urine wat hoger dan het HCG in je bloed: het wordt immers via je urine afgescheiden en dus kan je bloed al wel schoon zijn, en je urine nog net even niet...

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jeetje wat verdrietig meis..

Maar ik wilde je even geruststellen..

Ik heb 5 curretages gehad, sommigen na gebruik van cytotec, en ik heb geen enkele verkleving gehad. En ben nu voor het eerst 'goed' zwanger.

Dus mocht het niet voldoende vanzelf komen, dan is een curretage echt niet eng of gevaarlijk!

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb 2 menstruaties gehad voor ik weer negatief teste dus als je hcg maar laag genoeg is komt je cyclus weer op gang, maar dan kunnen de tests helaas nog steeds posi testen.

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Jeetje meis, wat een nare ervaring. En wat waanzinnig slecht dat de gyn je niet verder helpt.
    Ik zou, evt via je huisarts, esen om verder te kijken. Een echo is zo gemaakt om even te kijken dat alles goed schoon is en of je wellicht weer opnieuw zwanger bent.

Heel veel sterkte in deze heftige tijd!!!

10. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ben het eens met de anderen, heel raar dat het zo gaat!
    Veel sterkte, en ik hoop dat er een wondertje is gebeurt en je misschien alweer zwanger bent!

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn verhaal is iets anders,na 65 dagen na curretage nog geen menstruatie..al wel drie dagen krampen en veel steken in stuitje.niet zwanger,heb vier weken geleden getest en was helemaal wit,maar ik wordt er ook gek en onzeker van..en verdrietig.je staat zo stil voor je gevoel,zal jij ook wel hebben...

Sterkte!

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb hier helaas ervaring mee...
    ook ik heb een MA gehad.
    met de echo bij 10 wkn kwamen we er achter dat t al in de 6e week was misgegaan.
    de miskraam is toen opgewekt met cytotec, waardoor ik in het zknhuis belandde door het vele bloedverlies. daar bleek alles schoon. het bloeden stopte ook na een week.
    werd steeds maar niet ongesteld daarna. na 8 wkn dan eindelijk een kleine bloeding.
    maar ik vertrouwde het niet want voelde me nog zo zwanger( zere borsten enz) ik deed een zwtest en ja hoor, hartstikke positief! ( 13 wkn na miskraam!)terwijl ik zeker wist dat ik niet zwanger kon zijn!!!!
    ik moest vd dokter gelijk de volgende dag naar een gyn.
    daar heeft ie een echo gemaakt en bloed afgenomen. mn hcg was nog 65!!!!
    vanaf toen moest ik iedere week bloed prikken. het daalde tot 26 maar bleef toen hangen en werd zelfs iets meer!!
    dus uiteindelijk moest ik 4.5 halve maand na mn miskraam alsnog gecuretteerd worden! toen was mn hcg eindelijk 0!!!
    en nu, 2 mnd na de curettage...weer zwanger!!
    heel verhaal, haha....
    ik hoop dat t bij jou alsnog zelf weggaat. maar heb goede hoop.
    ik kwam niet in de buurt van de 12!!
    maar ik begrijp je helemaal. je wilt gewoon verder, en de ellende achter je laten.
    maar t komt goed! xxxx

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oja, hebben ze t weefsel vd curettage onderzocht??
    om mola uit te sluiten??
    daar was ik erg bang voor! maar bleek bij mij gelukkig niet t geval! er zat bij gewoon nog heel minuscuul, niet te zien placentaweefsel, dat nog wat hormoon aanmaakte. maar mijn hcg was nog zo hoog dat ik geen eisprong had en niet goed ongesteld werd, waardoor t niet vanzelf eruit kwam.
    moet jij niet prikken tot t op 0 staat??

14. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai lieve meiden,

Bedankt voor alle berichtjes! Ik had zoveel stress de afgelopen week dat ik even aan niet op het forum gekeken heb. Even alle antwoorden op een rij:

Ik heb bloed laten prikken omdat ik hoorde dat je na een week negatief moest testen. Toen dat na 5 weken nog niet zo was huisarts gebeld om te laten prikken. Hcg zakte wel, maar was toen nog vrij hoog, 189. Toen een week later nog een keer geprikt, 89. Maar omdat ik terug moest komen op de poli als ik na 6 weken nog niet ongi was geworden, heeft het ziekenhuis het overgenomen. Steeds bloed laten prikken want de echo was schoon, eigenlijk tot het onder de 5 gezakt is. Gedoe, gezeur dus. Op een gegeven moment is een chemokuur ter sprake gekomen omdat ik het mentaal niet meer trek. Maar daar mag je 3-6 maanden niet zwanger mee worden. Ook geen oplossing dus! Gisteren weer op de poli geweest, hcg nog steeds 12! Om gek van te worden. Ze zag opeens wel een heel miniscuul flubbeltje zitten in de baarmoeder. Misschien dat dat dus nog hcg produceert. (ik hoop het @Tresje, en gefeliciteerd!!) Ze wilde het overleggen met een andere gyn maar die was nergens te bekennen. Dus vandaag word ik weer gebeld. Ik hoop zo dat ze het weg kunnen halen! Maar omdat het slijmvlies wel mooi dun was, ben ik bang dat ze dan bang zijn om er doorheen te prikken. En je kunt dus wel een eisprong en menstruatie hebben als het hcg laag genoeg is. Ze wist alleen niet of dat opnieuw zwanger worden in de weg staat. Een mola verwachten ze niet en een bbz ook niet. Omdat ik wel echt een vruchtje had. Ik wist niet dat zwanger worden zoveel stress en verdriet mee kon brengen!

Liefs

15. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hebben ze bij jou het weefsel gezien? Of was het een curettage op de gok? Klinkt een beetje gek natuurlijk, maar omdat ze bij mij echt iets heel minuscuuls zien..

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    #16 tresje, 25 dec 2011
    Laatst bewerkt: 25 dec 2011
    bij mij zagen ze in principe niets.
    het was curettage op de gok! ik zei ook al tegen de gyn: waarom curetteren als er niets te zien is...maar zij zeiden dat niet alles altijd te zien is. het was dus ook heeeel minuscuul!
    maar had geen keus want het hcg schommelde al 3 wkn rond de 30!
    na de curettage is het weefsel ( heeeel klein beetje...)onderzocht. er zaten idd nog placentavlokken.
    3wkn later was mn hcg weer nul. en gelijk weer een regelmatige cyclus.
    ik was trouwens heeel bang voor de curettage want het lijkt me, als er bijna niets zit er ook gauw te veel weggehaald wordt.
    ik heb t aangegeven dat ik bang voor complicaties was enz.
    er is een ervaren gyn bijgeweest en ik ben ook niet onder narcose gegaan. wilde allemaal goed meekrijgen wat ze aan t doen waren.
    ze hebben t heel voorzichtig gedaan met een rubberen zuigslangetje(????)
    dus niet met een schrapertje, dan heb je meer kans op complicaties.
    ik snap je angst ook helemaal. heb me ook suf gegoogled naar goede verhalen, maar las alleen maar vervelde dingen. was ook bang voor chemo! maar niet zomaar laten gebeuren hoor! ik zou toch eerst curettage voorstellen.
    is bij mij ook goed afgelopen!
    maar zolang t hcg nog zakt gaat t goed toch??
    bioj mij bleef t stil staan en steeg af en toe iets ....
    sterkte! ik hoop dat je hier gauw vanaf bent!! ik weet hoe dit is! maar kijk naar mij....heeft bijna 5 mnd geduurd, maar is helemaal goed gekomen! xxxx

17. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ook ik weet wat jullie doormaken helaas... alleen komt dat bij mij door een molazwangerschap. Ik ben uiteindelijk met 9 weken gecuretteerd, maar we wisten al met een week of 6 dat het wellicht niet goed zat. Na 3 echo's besloot de gyn te curetteren omdat hij een mola niet kon uitsluiten. Nadat het weefsel was onderzocht bleek dit idd het geval. Na 3 weken kreeg ik heftige bloedingen, waarna ik nog een keer gecuretteerd ben. 'Gelukkig' was dit alleen restweefsel en een stukje placenta en leek de mola niet gegroeid.

Nu moet ik elke week prikken tot ik op 0 sta en daarna gaat het half jaar in dat ik niet zwanger mag worden. Je hebt echt zo het gevoel dat je stilstaat, dat iedereen maar doorgaat (vooral in zwanger worden om me heen) en dat wij dat niet mogen. Moet verplicht aan de pil, zo dubbel ook omdat ik zonder hormonen niet zwanger kan raken. Maar die hele kleine kans dat het wel lukt mag gewoon niet door de mola.

@ Mylene: hebben ze je weefsel helemaal niet onderzocht? Bij een partiele mola is er wel eens een vruchtje. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor, maar in mijn ziekenhuis onderzoeken ze het allemaal. Ik hoop dat het nu gaat zakken iig. Heb je inmiddels een gyn gesproken of ze het weg kunnen halen? Of met medicijnen?
    Ja, je verwacht van tevoren niet dat ook het zwanger raken al zoveel stress en verdriet met zich meebrengt he. Het is helaas maar oneerlijk verdeeld allemaal...

Ik hoop voor iedereen dat het hcg snel zakt, en dat iedereen weer een kans krijgt op een mooie zwangerschap!

18. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai UK1983,

Wat een klap. Een mola is ook zo heftig. En ik begrijp je gevoel helemaal: iedereen gaat door (na de miskraam of met zwanger worden) Het moeilijkste is om de rust te vinden om het los te laten. Ik ben bijna 16 weken verder, maar kan het ook niet loslaten hoor. Hoe hoog is je hcg nog?

Ik heb eigenlijk geen idee of ze het weefsel onderzocht hebben! Ze zijn er heilig van overtuigd dat het geen mola is, ook niet een partiële. Moet ik toch maar eens vragen waarom ze zo zeker zijn. Ik 'mag' 4 januari weer prikken, hopelijk is het nu wel gedaald en zijn we er! (ik heb enige twijfel aangezien het nu op 12 is blijven hangen) Een tweede curettage durven ze niet aan omdat ze helemaal geen restweefsel zien zitten. Ze zijn bang voor een perforatie of verklevingen. Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen. Een chemo vinden ze niet nodig. Ze denken dat mijn lichaam het zelf herstelt. Duurt wel heel erg lang moet ik zeggen. Mijn cyclus lijkt wel te herstellen, heb nu de tweede menstruatie in een cyclus van 35. Dus ondanks hcg kan dat dus wel. Meis, een dikke knuf in deze dagen. Ik vind de feestdagen toch wel erg moeilijk hoor!

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Mylene:
    Ja, de mola was zeker een klap, al waren we er door de gyn al wel op voorbereid. Alleen zegt iedereen (incl de huisarts) die kans is zooo klein, maak je niet druk. Maar ja, uitzonderingen zijn er altijd en helaas hebben wij die meteen bij de 1e zwangerschap.
    Mn hcg was deze week 26, ben in bijna 2 maanden tijd van 155.000 naar 26 gegaan, dus de gyn vindt het schrikbarend snel omdat met een complete mola het vaak een maand of 5 duurt. Maar we zijn er nog niet helaas, en ook in het half jaar 'wachten' kan de mola weer actief worden en moet ik alsnog aan de chemo. Maar daar gaan we niet vanuit, 2012 moet gewoon ons vruchtbare jaar worden!

Ik hoop echt dat het 4 januari gezakt is voor je, 4 maanden na de miskraam nog zo tobben is echt zo rot en verwacht je ook helemaal niet! Idd iedereen gaat 'gewoon' door en jij zit er nog mee. Nog een curettage is dan ook niet fijn nee, als ze bang zijn voor complicaties. Bij mij zat er nog zoveel dat het wel moest, maar vond dat uiteindelijk echt wel meevallen. Jij ook?
    Ik moet 4 jan ook weer prikken, hoop zo eind jan op 0 te zitten en dan het half jaar in de 'mogen'. Pff klinkt allemaal zo dubbel en kut he! Dat je blij mag zijn als je hcg eindelijk 0 is, terwijl je juist een goed stijgend hcg wil omdat het kindje groeit.

We gaan gewoon goed 2012 in en dat we maar een goeie zwangerschap hebben zonder dit gedoe! Fijn oud en nieuw vanaaf. En laat je weten wat je waarde is volgende week?

Liefs uk

20. Loe

Loe Niet meer actief

Na mijn missed abortion kreeg ik een curettage. De echo was erna schoon zeiden ze. Ik werd niet ongesteld en had mijn temp bijgehouden, zag geen eisprong. Ik werd niet geloofd en voelde me een grote zeur. Op mijn aandringen is een hysteroscopie gedaan en er werd een rest gevonden! Tja...... of ze dat even zonder verdoving weg zouden halen. Ik kon ze wel slaan....... wat een pijn deed die hystero. Ik bleek dus verklevingen te hebben, Asherman. GElukkig nadat ik de eerste keer in het SPaarne was geweest (daar heb ik mezelf maar heenverwezen) werd ik ongesteld, door het doorsteken met de hysteroscoop was er een geluk bij een ongeluk gebeurd, namelijk het doorsteken van de verkleving. Ik heb de hele periode ook als behoorlijk stressvol gezien, met name door de ontkennende houding van de gyns.

Dikke knuffel en sterkte, hoop dat het hcg snel zakt!

Deel Deze Pagina