Hallo meiden. Ik heb even een vraag. Ik heb vorige week een miskraam gehad. Volgens de echo was het vruchtje ongeveer vijf weken oud terwijl ik zes en een halve week zwanger was.... Nu dacht ik zojuist bij mezelf te merken dat ik wat slijm had zoals je hebt als je eisprong er aankomt. Ik heb daarom zojuist een ovulatietest gedaan en die is bijna positief. (licht positief). Een aantal dagen geleden heb ik ook nog een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HCG uit mijn lijf is en die was negatief. Mijn vraag is nu: zou het kunnen zijn dat ik nu alweer een eisprong zou kunnen krijgen. Zo snel na mijn miskraam? (Helaas kunnen wij niet 'zomaar klussen' omdat wij zwanger willen worden met behulp van een donor die we dus moeten bellen. Dus voor ons vergt het wat organisatie ) Alvast bedankt. Groetjes, Josephine
Wanneer begon je te bloeden? Want de bloeding van de miskraam, reken je als dag 1 van je nieuwe cyclus.
Hoi hoi, Volgens mij telt een ovulatietest alleen als de test streep donker is dan de controle streep. Een lichte streep geld niet als positieve test. Ik heb dit een keer gelezen op de verpakking van sensitest toen een vriendin ook twijfelde over haar test resultaat. Nu kan het zijn dat het alleen bij sensitest zo is en bij andere ovulatietesten niet! Zou idd wel erg vroeg zijn na je miskraam toch of niet?
Volgens mij kan dit wel. Het kan nl ook nog wel een paar dagen duren voor je test echt positief is. Heb ook wel eens gehoord dat je na een miskraam heel vruchtbaar bent. Succes..!
Ha Bamjolan, We komen elkaar overal tegen he, Het bloeden begon precies een week geleden. Het begon vorige week dinsdagavond met wat bruin bloedverlies en vorige week woensdag zette het echt door met rood en zelfs het vruchtje. (althans dat vermoeden hebben wij dat we het vruchtje zagen). Ik vloei nu al een dag of 2 niet meer. Ik sta enorm versteld van deze ovu-test. Gekke toestand Wat nu?
Hai Lola, Toevallig heb ik gisteren een soortgelijke vraag gesteld. Ook ik heb vorige week een vmk gehad en ik dacht gisteren aan mijn buikpijn te voelen dat mijn Ei er al weer aan kwam. Dus ook een ovu test gedaan die (licht) positief was. Ik zelf dacht; huh dat zou wel heel snel zijn. Iemand hier op het foum vertelde mij dat je altijd wel een beetje LH in je urine hebt zitten en dat een ovutest daarom al gauw licht positief aangeeft. Vandaar dus ook dat de teststreep even donket of zelfs donkerder moet zijn als de controlestreep. Wel is het inderdaad zo dat je na een (V)MK erg vruchtbaar kan zijn en dat zou dus verklaren waarom wij allebei nu al licht positief testen; er zit dus nu al wat meer LH in onze urine dan normaalgesproken rond deze tijd in de cyclus. Succes en hou meaub op de hoogte. Ben heel benieuwd!
Ik ben na mijn mk gelijk weer zwanger geraakt, na ongeveer 12 dagen m'n eisprong gehad. Helaas resulteerde dit in een vmk, maar het kan dus wel.. Hopelijk kun je deze kans benutten met de donor.. Succes!
Hi Lola, Heb dit net uit een ander topic opgevist (de aller- allerdomste vraag over ovu testen); Liefs Mamaline
Hoi Mamaline, Ik schrijf licht positief maar als ik nu naar de test kijk is het streepje net zo duidelijk als de controlestreep. En ik ken deze testen door en door omdat ik al zes maanden deze testen gebruik. Dus de testen zijn me bekend. Ik kan me alleen absoluut niet voorstellen dat ik nu al echt een EI kan hebben. En weet je, ik vind het zo lullig om die donor 'voor niks' te laten komen. Jeetje wat een toestand. Nikton, jij schrijft 12 dagen. Is ook snel maar dat kan ik nog volgen...maar ik zou na 7 dagen een EI hebben? Of weet je, zou deze theorie kunnen kloppen: Dat op het moment dat de vrucht stopt met groeien dat dan de eierstokken alvast beginnen met het laten groeien van een nieuw EI? Tja, slaat ook nergens op, he? Zou het kunnen zijn dat deze test nog reageert op iets van hormonen die met zwangerschap te maken zou kunnen hebben? (alhoewel de zwangerschapstest van de week negatief was). Sorry voor mijn onzeker gemuts hier. En dank voor het meedenken! Te gek!
hoi! kan me je "gemuts" heel goed voorstellen hoor. ik heb het ook. vorige week maandag de bloeding gehad van een vmk en nu zit ik als weer een dag schat ik in voor mijn ei. ik had ook al een korte cyclus en dat schijnt dus weer zo te zijn. hopelijk kan jullie poging gelijk weer doorgaan!
Okee, we hebben de donor gebeld en die staat paraat. Ik blijf het een gek verhaal vinden... Morgenochtend test ik nog een keer en als die dan nog zo positief is dan gaan we maar weer insemineren...we doen net alsof we gek zijn. Tsssssss, wordt vervolgd....
Dank je Inger en Mamaline Vanochtend rond 09.30 nog eens getest. Geen streepje meer. Die van gisteren positief en die vandaag noppes. Ik ga straks om 18.00u nog maar eens testen (niets meer drinken, niet meer plassen ) en zie dan wel wat de uitkomst is. (kost handen vol geld al die testen ) Onze donor komt vanavond toch. Beter een keer teveel dan te weinig, toch? Mijn vriendin heeft trouwens nog met de biometriste gebeld (is van de fertiliteitsafd. van het ziekenhuis) om te vragen of het wel mogelijk was en volgens haar kan het wel. Het is uitzonderlijk maar het zou kunnen.... Nu, op hoop van zegen dan maar! Groetjes, Lola2
Hoi Lola, ook mij kom je alweer tegen... Toevallig heb ik net een verhaal gehoord van een kennis hierover: zij kreeg op een maandagavond haar miskraam, op vrijdag heeft ze weer gevreeƫn met haar man en is ze weer zwanger geraakt! Ze weet heel zeker dat het van die keer moet zijn. Ze heeft het nagevraagd bij gyn, vk en overal, en iedereen zei 'mevrouw het klinkt gek, maar het kan echt!'. En het schijnt dus echt waar te zijn dat je na een mk extra vruchtbaar kan zijn (ik zeg KAN zijn want voor alles geldt nou eenmaal dat het voor iedereen anders is!) Veel succes met de inseminatie deze keer, ik duim voor jullie.
Ongeloofelijk verhaal Liefie...maar ja, ik geloof nu werkelijk alles. Mijn ovulatietest was namelijk echt positief en de zwangerschapstest negatief. Nu ben ik alleen een beetje bang dat we 'te laat' zijn geweest omdat de ovulatietesten daarna nog maar nauwelijks een streepje zichtbaar was. Dus waarschijnlijk was mijn LH-piek nog eerder. Maar ja, we zien het allemaal wel. Geduld en hopen is het enige wat ons nu rest. Je ziet me vast wel weer ergens verschijnen....Dank voor het duimen, dat is lief van je liefie.
Maar na die positieve ovu test komt je ei pas na 12 tot 48 uur, ook al waren de testen daarna weer negatief... Pas na de piek komt het ei, dus je kunt heel goed nog op tijd geweest zijn! Positive thought coming your way......
Ik voel de positive thought coming my way! Thanks Ik stuur ze linea recta weer retour naar jou! Voel je ze ook komen? Kan niet fout gaan lijkt mij! Ik hoop snel goed nieuws van je te lezen hier op het forum! Fijn weekend nog! Gr. Lola2