Zonder Facebook in sociaal isolement?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bootcamp babe, 2 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik heb geen Facebook meer en mis het totaal niet. Vind het ook niet echt een communicatiemiddel voor volwassenen.

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.136
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zou niet kunnen dat is zo. Dáár gaat de hele post over. Als je geen Facebook en Whatsapp hebt (En instagram) dan "val je dus in een sociaal isolement". Volgens het artikel.

Vervolgens was de vraag of je het hier mee eens bent. Jij zegt van niet want "je hebt Whatsapp" maar dan ben je dus wel afhankelijk van Facebook. Want als die uit de lucht knalt dan verdwijnt Whatsapp ook.

3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    In mijn klas hebben de ouders een whatsapp-groep. 1 van mijn ouders heeft bewust geen whatsapp en mist dus een hoop info en foto’s vanuit de klas. Zij vindt dit best jammer, maar gaat er geen whatsapp voor aanmaken.

4. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Geen fb, nooit gehad en nooit gemist.

puzzelstukje en qwerty123 vinden dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk zelfs dat je eerder in een (real life) sociaal isolement gaat als je wél Facebook hebt omdat sommige mensen alleen nog maar op hun telefoon zitten en amper contact maken met de echte wereld.

Ik heb wel Facebook. Man niet. En bij beide gaat het prima geloof ik :p

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Je hebt geen Facebook account nodig voor WhatsApp. Ik ken best veel mensen die wel whattsappen maar niet op Facebook zitten. Zal best van dezelfde eigenaar zijn ofzo maar als alles eruit knalt heeft niemand meer toegang dus zoek je elkaar wel weer op en is er geen sprake van een isolement denk ik hoor.

7. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik denk dat het vooral ligt aan wat er via Facebook wordt gedeeld en wat er nog gewoon zo word verteld. Mijn vader heeft er een handje van alles op Facebook te gooien maar dan niks meer gewoon zo te vertellen ondanks dat hij weet dat ik geen Facebook heb. En dan beledigd zijn dat ik niet weet wat er in zijn leven speeld. Als ik vraag hoe het gaat krijg ik alleen "goed" te horen om achteraf te klagen waarom ik niks weet van een ziekenhuisbezoek ect. En als ik iets wil weten moet ik maar Facebook nemen. En dat vertik ik dus. Als er iets is doe je je mond maar open.
    Ik gebruik trouwens wel whatsapp maar dat is vooral ook omdat anderen vertikken te smsen of bellen.

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.136
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat weet ik allemaal. Dat je geen fb nodig hebt voor Whatsapp.
    Maar het ging er toch om wat er werd gevraagd en wat er werd gevraagd ging dus ook over: Whatsapp.

@SAARC: jeetje. Dat snap ik dus echt niet he :| ik deel af en toe wat foto's van mijn beesten en daar blijft het bij. Hele levensverhalen neerplempen snap ik nooit.

En wat ik zelf vervelend vind zijn die mensen die aandacht zoeken met een paar vage woorden: zucht.. Ik ben er helemaal klaar mee :( en dan vragen mensen wat er is en dan: nee, dat ga ik niet zeggen hoor. Of dat ze inloggen bij een ziekenhuis omdat ze op bezoek zijn bij iemand ofzo.
    :mad::mad:

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113

Ja ik weet wat er gevraagd werd. Maar ik geef mijn mening. En dat is dat er een verschil zit per medium en dat het antwoord op de vraag dus ook verschilt per medium.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Maar vervang whatsapp door signal en je kunt ook prima communiceren. Als sms geschikt was voor groepscommunicatie vond ik het ook prima.

11. Maaike89

Maaike89 Lid

27 dec 2018
    68
    15
    8
    Vrouw
    Gebruik jij signal? Hoe bevalt dat? Ik zou het ook wel willen gebruiken, maar iedereen zit op whatsapp. En ik weet niet of al mijn contacten zo makkelijk overstappen.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Geen FB, dat zou ik jammer vinden maar dat valt te overleven.
    Geen whats app, dat zou ik echt wel heel lastig vinden.
    Door mijn werk is het soms lastig om een tijd te vinden om te bellen, dus ik stuur regelmatig appjes om even te contacten, even te vragen hoe het gaat. Sms is ook prima natuurlijk, maat dat is hetzelfde idee.

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb wel signal maar dat heeft maar 1 ander iemand die ik ken, dus dat schiet niet op. Maar functioneert prima. Beetje uitgeklede whatsapp.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Heb nog nooit facebook instagram of andere dingen gehad. Wat je niet hebt kun je ook niet missen. Heb nu ook geen verplichtingen om dingen leuk te vinden. Ik heb mail en WhatsApp, moet ook zeggen dat ik heel weinig met mijn telefoon doe.

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Ik heb FB maar ik doe er al meer als een jaar niks meer mee, zit er over na te denken om het te verwijderen.

16. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Afgelopen maand mijn Facebook en instagram verwijderd.
    In het begin klakkeloos gezocht naar de app op mijn telefoon, 'ow ja ik ben er vanaf'
    Van de ene op er andere dag bedacht (spookte al eerder door m'n hoofd) en gedaan, niemand wat laten weten.
    En dus ja, ook wel scheve gezichten gehad, of 'ik haar had geblokkeerd', 'nou dat is ook saai, dat je niet meer op fb zit', 'ben benieuwd hoe lang je het vol houdt' en 'wat win je er nou mee, meer tijd?'
    Verder mis ik het nu echt totaal niet, af en toe een post van mij en veel kijken 'scrollen' bij andere op hun profiel.
    ben liever meer echt in contact met mijn vrienden en familie. Zo bel ik ze nu eerder, stuur ze een lief persoonlijk appje.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb het niet en nooit gehad. En ja soms mis ik dan dus dan een moeder van een kindje uit de klas van mn dochter jarig is... ja, boeiend.... als ik het niet weet zijn het geen vrienden en boeit het mij dus niet.

Ik vind het erg oppervlakkig en als mensen vinden dat ik dan een leeg sociaal leven oid heb, dan vinden ze dat maar:thumup:

Whats app heb ik trouwens wel. Dat vind ik ideaal. Maar meer om dingen af te spreken enzo.

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik herken mij wel volledig in het artikel. Ik kan best een dag zonder fb maar niet meer dan dat. Ik zit er vele uren per dag op en mijn sociale contacten lopen voor een groot deel via facebook. Voor mijn werk het het sowieso vrij onmisbaar, ik ben zelfstandige en voor de.promotie van mijn bedrijf zijn fb en Instagram belangrijk. Daarnaast zit ik in een stuk of tien a vijftien facebookgroepen zakelijk en prive waar ik dagelijks actief in ben. Zonder fb wordt het voor mij heel lastig om op de hoogte te blijven van updates voor mijn werk, evenementen van brancheverenigingen, netwerk evenementen, de agenda van het plaatselijke mamacafé, actuele Wordpress issues etc. Ik zou dan de hele dag nieuwsbrieven en de lokale kranten moeten lezen en forums moeten afstruinen.

Ik zit niet in verkoopgroepen, doe niet aan winacties en heb weinig mensen in mijn tijdlijn die winacties delen en niemand die racistische dingen deelt, die ontvriend ik meteen.

Deel Deze Pagina