Wij willen bij een jongetje de doopnaam/2de naam vernoemen naar beide opa's. Opa 1: Martinus/Mart Opa 2: Antonius/Toon/Tonny Wie kan er van deze twee namen een combi maken, maar wel modern?? Wij houden absoluut niet van deze 'ouderwetse' namen. (De voornaam willen we nog even voor ons zelf houden..) Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën of tips!
mmmmm... is een lastige.... Hadden wij ook. De namen van de opa's zijn Anton en Harry. Nu ben ik gewoon met letters gaan schuiven en ben uiteindelijk uitgekomen bij Aron. Mijn broertje heet ook zo dus 3 vliegen in een klap. Ik heb gewoon een lijstje gemaakt en alles gewoon geprobeerd. Ook namen die niet bestaan...misschien dat het je helpt.
Inderdaad lastig, hier was het Leo en Theo maar daar mix je niets mee. Dus het werd maar Leonardus Theodorus als doopnamen.
Alvast bedankt voor de suggesties.. Alleen zit dé naam er nog niet bij! Meerdere suggesties zijn welkom!!
Persoonlijk zou ik zeggen: je kunt de namen moderniseren, maar geef gewoon een aparte 2e en een 3e naam, zodat je duidelijker blijft zien waar de namen vandaan komen. Moet je heel veel uitleggen, dan zullen de opa's het niet als vernoemen beleven. Kun je het ook gewoon niet doen. Dus ga niet met letters husselen, no offence (moet je natuurlijk zelf weten, uiteindelijk) Opa 1: Martinus/Mart Martin Marten Maarten Marty Opa 2: Antonius/Toon/Tonny Anthony Antoine Tony Antonio Tonio
Aran, Aron Arnie / Arni Arnon, Arno Arto Maran Marto Mattio Monty / Monti Nino Tian Tino, Tito Tomar ?
Wij zijn op dit moment het enthousiast over Mateo/Matteo en deze past ook wel bij de voornaam die wij in gedachten hebben. Veel van de suggesties vinden wij té apart en past niet bij ons. Maar wij houden Matteo zeker in gedachten!
Martius? Matteo vind ik ook leuk, om eerlijk te zijn zie ik daar geen vernoeming in. Sowieso vind ik vernoemen iets bijzonders, waarbij je de namen niet anders moet maken. Mijn doopnamen zijn Catherina Wilhelmina, vernoemd naar de oma's. Vind ze absoluut niet mooi, maar wel bijzonder dat ik deze namen mijn leven draag, zonder ze te hoeven gebruiken.
Martius vinden we te ouderwets en wij willen graag iets moderners. Matteo past alleen bij de vader van mijn man, maar ik mis inderdaad de naam van mijn vader erin. Daarom twijfelen we ook over die naam.
Naam Matteo Antonio? Dan krijgt hij alleen 3 namen, ik weet niet of dat bezwaarlijk is? Je blijft wel in dezelfde stijl.
Onze voorkeur ligt bij 1 doopnaam. Mocht het een meisje worden hebben we er ook 1. Als ik kijk naar jou suggesties komen Matteo Anthony bij me op.. Die vind ik wel mooi! Weer iets om te onthouden en te overleggen met mijn man! Dankjewel!