Hallo meiden, Mijn mannetje is nu sinds 2 weken weer erg moeilijk aan het doen als we hem de fles geven.. De laatste dagen is het zo erg, dat hij de fles maar hoeft te zien en hij begint al te schreeuwen.. De fles is zowiezo een heel gevoelig iets voor hem, ivm reflux een paar maanden geleden.. Vanaf toen is het eigenlijk niet meer goed gekomen.. Als we hem de fles gaven dan moest het muisstil zijn, zodra er ook maar iets gebeurde of als hij iets hoorde dan was het voorbij met drinken.. Nu ben ik vanmorgen begonnen met een bordje pap (160 water), daarna 200 gram fruithap met een liga, vanmiddag heeft ie na een flinke worsteling bij mijn man 90 cc uit de fles gedronken, eind van de middag 200 gram groentehap en een toetje van 100 gram na.. Normaal kreeg hij om 19.00 een pyjamapapje, vanavond heb ik hem een bordje griesmeelpapje (130 water) gegeven en dat is prima gegaan.. Tussendoor krijgt hij uit een tuitbeker roosvicee, vandaag heeft hij daar 100cc van gedronken.. Nu is mijn vraag, is het erg als ik de flessen weg ga laten en kan dat eigenlijk nu al? Want kan ik hem dan in de middag ook een bord pap geven? Ik las ergens dat je maar 2x per dag pap mag geven.. Wie herkent iets of heeft advies voor me?
Heb laatst met de Nutricia infolijn gebeld die vertelden mij dat je naast Het avondpapje wat wij geven 1 keer andere pap mag geven. Maar met 8mnd mag je kindje op 2 a 3 flessen zitten toch. Dus als je 1 melk fles doet en 2 keer pap met melk is het toch ook goed. Je hebt ook van die papjes die je moet aanmaken met 200 cc melk, dat staat dus gelijk aan een melkfles. Misschien tussen de middag eens met brood beginnen en een kleine fles na. Doe je eerst een halve boterham met boter en een fles van 150
Thanks voor je reactie! Ik heb net met het cb gebeld.. Hij hoeft namelijk maar de fles te zien en hij begint al te schreeuwen.. Volgens cb mogen we het bij die 2 papjes laten (s'ochtends en s'avonds), hij krijgt namelijk een een toetje na en drinkt ong een kleine 100 cc aan roosvicee.. Tussen de 300 en 500 cc moet hij nog aan melkproducten binnenkrijgen, en daar komen we met de papjes wel aan.. Hij is gewoon helemaal klaar met de fles..